2023-03-06, 18:34
Medlem
Bertil85s avatar
viker ni byxorna ? Bojkott = Toblerone.
Citera
2023-03-06, 18:59
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Bojkott av Toblerone. Slovakien är ett nedköp mot Schweiz.

Vi förväntar oss halva priset annars kan dom dra åt helvete. Kommer säkert Toblerone Reborn från Schweiz inom 5 år.
Citera
2023-03-06, 19:08
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Så du tror att man kan köpa samma ingredienser billigare och få samma kvalitet? ändå.

Något sådant har jag aldrig påstått.

Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Fast om 90% av dumskallarna köper sämre skit och betalar premium så går det nog ihop

Toblerone är ingen premiumchoklad (och är heller inte prissatt som en sådan). Det är en schweizisk motsvarighet till Marabou eller Cloetta typ.
Citera
2023-03-06, 19:22
Medlem
Sababas avatar
Blev onekligen sugen på den chokladen. Finns på clasohlson vet jag. Vägra betala 25kr för typ 50gram på ICA
Citera
2023-03-06, 19:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Allt Mondelez tar i blir skit. Billigare försämrade recept och maximal vinst är allt det handlar om.

Det låter som en usel idé att öka sin vinst om produkterna blir sämre. Du menar att de som köper produkterna inte tycker att de är goda, men varför köper de dem i så fall?

---

Tycker att de byter ut Matterhorn mot Gerlachovský štít som är minst lika stiligt. Bergstopp som bergstopp. Vem bryr sig?
Citera
2023-03-06, 19:29
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det låter som en usel idé att öka sin vinst om produkterna blir sämre. Du menar att de som köper produkterna inte tycker att de är goda, men varför köper de dem i så fall?

---

Tycker att de byter ut Matterhorn mot Gerlachovský štít som är minst lika stiligt. Bergstopp som bergstopp. Vem bryr sig?

Folk köper i regel det som de är vana vid, även när det blir sämre.
Citera
2023-03-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Vem bryr sig. Som om någon i butiken skulle lyfta på ögonbrynet för att man kastat om ord och namn på produkten. Den är fortfarande exakt likadan förutom att lite text är borttaget

Det var väl Toblerone som ändrade tillverkninsprocessen för några år sedan för att blidka muslimska kvav på produkten. Då slutade jag att köpa Toblerone. Gillar inte företag som kryper för muslimer.
Citera
2023-03-06, 19:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Folk köper i regel det som de är vana vid, även när det blir sämre.

Det är nog snarare så att du tror att det blivit sämre medan de som köper det känner att så inte är fallet.
Citera
2023-03-06, 19:41
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Det är nog snarare så att du tror att det blivit sämre medan de som köper det känner att så inte är fallet.

Nej.
Citera
2023-03-06, 19:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Allt Mondelez tar i blir skit. Billigare försämrade recept och maximal vinst är allt det handlar om.
Får man gissa att det sitter en judisk ägar struktur i absoluta toppen precis som hos alkoholmonopolisterna?
Citera
2023-03-06, 19:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej.

Argument som en tonåring.

---

Vad är det som försämrats i Toblerone som kunderna inte känner och fortsätter köpa? Choklad som är en smakprodukt. De som köper gör det för att de uppskattar smaken. Det är exempelvis en klar skillnad i smak mellan Fazer och Marabou. Jag köper aldrig Fazer för jag gillar inte den mer framträdande sockersmak som den chokladen har. Marabou fungerar bättre och Toblerone likaså. Skulle Marabou ändra smaken så att den gick mot Fazer skulle jag sluta köpa den. Detsamma gäller Toblerone.

Din idé att en smakprodukt skulle kunna behålla sina kunder om de försämrade smaken är befängd.
Citera
2023-03-06, 20:00
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Argument som en tonåring.

---

Vad är det som försämrats i Toblerone som kunderna inte känner och fortsätter köpa? Choklad som är en smakprodukt. De som köper gör det för att de uppskattar smaken. Det är exempelvis en klar skillnad i smak mellan Fazer och Marabou. Jag köper aldrig Fazer för jag gillar inte den mer framträdande sockersmak som den chokladen har. Marabou fungerar bättre och Toblerone likaså. Skulle Marabou ändra smaken så att den gick mot Fazer skulle jag sluta köpa den. Detsamma gäller Toblerone.

Din idé att en smakprodukt skulle kunna behålla sina kunder om de försämrade smaken är befängd.

Nej det är den inte. Men du har ju redan gjort ditt val av märken och nej, du kommer inte att sluta köpa om de ändrar. Eftersom det redan hänt och du fortfarande köper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in