2023-03-07, 01:04
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Är inte det väldigt lång tid för nummer två?

Prova katrinplommon. Havregrynsgröt och andra fibrer. Låter som om du har långsamma tarmar.

Du skriver så jävla konstigt så jag måste bara fråga om du överhuvudtaget har läst vad TS skrivit? Hen har inte skrivit att hen har problem med att skita, utan att hen vill senarelägga sitt skitande! Dessutom är inte 10 minuter lång tid, man säger att 10-15 är alldeles lagom för att bajsa. Men ja, katrinplommon o fibrer är bra tips om man är förstoppad och vill skita.
Citera
2023-03-07, 01:06
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Tycker också TS borde gå till läkaren, men snarare för att han verkar ha tarmkontroll som ett dagisbarn och inte kan hålla sig en timma eller två.

Man ska inte hålla sig när man känner att man behöver bajsa. Känner man att man behöver bajsa så ska man faktiskt direkt gå på toa och uträtta sina behov.
Citera
2023-03-07, 08:38
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Dealar du stora belopp så kanske inte 99kr storbankernas courtage spelar roll. Vanliga sparare kör Avanza eller Nordnet med 0kr. Då kan du verkligen tjena flera tusen kronor per dag. Det duger för en löneslav.

Nu var denna post relaterad till TS då dennes historik inte enligt mig i alla fall talar för en Daytader med behovet.

Om man har 0 i courtage och håller sig under gränsen för vad denne tillåter i maxbelopp kanske man kan avgöra om behovet av att inte kunna gå och utföra andra behov är så pass stort att det kräver ändringar i rutinerna.
Citera
2023-03-07, 11:39
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nu var denna post relaterad till TS då dennes historik inte enligt mig i alla fall talar för en Daytader med behovet.

Om man har 0 i courtage och håller sig under gränsen för vad denne tillåter i maxbelopp kanske man kan avgöra om behovet av att inte kunna gå och utföra andra behov är så pass stort att det kräver ändringar i rutinerna.

Ja du har väl rätt där. Tvivlar också på att 10 minuter hit och dit för TS spelar större roll
Citera
2023-03-07, 16:53
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Du skriver så jävla konstigt så jag måste bara fråga om du överhuvudtaget har läst vad TS skrivit? Hen har inte skrivit att hen har problem med att skita, utan att hen vill senarelägga sitt skitande! Dessutom är inte 10 minuter lång tid, man säger att 10-15 är alldeles lagom för att bajsa. Men ja, katrinplommon o fibrer är bra tips om man är förstoppad och vill skita.
Sitter du låst på toa en viss tid på dygnet och behöver 10 minuter, då behöver du tips. En kvart på toa med att försöka tvinga ut något kan skada dina tarmar.

10-15 minuter är åt helvetet för lång tid.
Citera
2023-03-08, 07:23
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Inom vård- och hälsa brukar man påpeka att när man äter så leder det till tarmperistaltik och signaler längre ned till rektum som gör att "resterna" börjar tryckas ned. Ingen exakt vetenskap och "on time", men äter du tidigare en större frukost vid 05-06 så blir det lättare att få fram det som finns längre ned i tarmarna. Uppskattningsvis tar det 30-40 timmar för det som äts att ta sig från början till slut. Det är ingen snabb process.

Från vårdhandboken
"Dagens första mål tillsammans med att man börjar röra på sig stimulerar tarmrörelserna, det kallas gastrokolisk reflex och kan utnyttjas för underlättad tarmtömning. När avföringen kommer till ändtarmen och det är ett lämpligt tillfälle att tömma tarmen slappnar den inre sfinktern och den yttre sfinktern av och tarmen rätas ut och tarmtömning möjliggörs."

Jag vaknade och drack några glas med vatten, några minuter senare kände jag ett tryck i tarmen och var tvungen att springa på toa. Det verkar funka.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in