• 1
  • 2
2023-03-07, 04:42
Medlem
Det går inte att byta kön. Därmed är personuppgifter som anger att en person tillhör det andra könet (en fysisk omöjlighet) att betrakta som förfalskade. Personer som beställer eller utfärdar sådana uppgifter bör åtalas för urkundsförfalskning.
Citera
2023-03-07, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
S försöker nu sidsteppa SD, med hjälp av regeringen, genom att försöka få till stånd ett avtal om att göra det lättare för diverse personer att ändra sina kön juridiskt. S inser att både kvinnoorganisationer som väl som SD är emot, men tänker att om regeringen är öppna för det så är de villiga att samarbeta.

Nu har inte S uttryckligen sagt vad de vill få gjort, men om de gamla förslagen med Mp går igenom så handlar det om att era 12-åringar ska få för sig att kunna ändra sitt kön efter s.k. självidentifikation.

https://www.svd.se/a/9z874p/s-till-r...-juridiskt-kon

Mina kommentarer:
Utöver de vanliga rimliga perspektiven om att personer med psykisk instabilitet ska kunna driva med könsfrågan så finns det två andra saker att ta i beaktande. 1) Personer med snedvriden sexuell syn vill använda detta som ett sätt att ta sig in i kvinnors omklädningsrum och 2) kriminella vill kunna ändra sina personnummer och göra det svårare att bli funna i de offentliga registren.

Vidare så är problemet att Kd:s Acko Ankarberg Johansson är sjukvårdsminister och det brukar ju inte vara kutym att Kd står på barrikaden och kräver att personer med psykisk sjukdom ska få springa omkring i motsatta könets omklädningsrum.

Sedan så sitter regeringen på betydligt värre saker att hantera varvid S tycker att detta ska prioriteras.

De som driver detta skall liknas vid nazi-doktorer som utför etiskt tvivelaktiga medicinska experiment på barn.

Hade inte missat en blund av min sömn på natten om jag fått göra processen kort med en av dessa hundratusentals galningar.

Finns få människor som förtjänar så mycket förakt som dom som pushar hbtq-agendan.

Väldigt ofta peddos och liknande tvivelaktiga motiv...

När fan ska folk vakna? Är ni helt sjuka i huvudet eller vad är fel???
Citera
2023-03-07, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Cis man? Ähh skit samma jag vill inte veta.

Du tycker inte det ingår som vuxen person att du hänger vad fan du vill i ditt egna hem? Någon hade bokstavligt kunnat komma med en sovjetflagga o sagt att du ska hänga den på väggen. Hade du sagt då också "tur att den var i papper" så ingen ser typ. Haha, undrar du också med denna inställningen varför era barn är som dom är? Svaga, menlösa och ideologiskt okunniga och obildade? Unga "svenskar" idag om man ens kan kalla merparten av folket för svenskar idag är ju menlösa och oallmänbildade så det visslar om det, just för den här flata jävla attityden att man inte lär sina barn något eller ger dom intelligensmässig stimulans. Vilket gör att de bara accepterar vad fan som helst som händer med deras egna samhälle. Tack för din insats!!!

Men lycka till du med din son han blir nog tjej innan han är 18 ska du se. Han känner sig nog inte som en man i vilket fall som helst. Blir ju lätt så när man låter en 16 åring tjej med könsdysfori och behov för att vara inne bestämma hur det ska se ut hemma hos sina föräldrar.

Störtskönt!

Precis. Har lovat mig själv att om mina framtida barn börjar käfta om hbtq utöver typ "jag gillar samma kön" så åker dom ut.

Det är inte direkt som om världen och speciellt Sverige behöver fler "icke cis"(hjärnskadade).

Vissa gränser får det vara. Vi lever faktiskt tillsammans och då får man visa respekt. Något hbtq(idioterna) och deras sekt inte förstår eller kommer förstå.
Citera
2023-03-07, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Precis. Har lovat mig själv att om mina framtida barn börjar käfta om hbtq utöver typ "jag gillar samma kön" så åker dom ut.

Det är inte direkt som om världen och speciellt Sverige behöver fler "icke cis"(hjärnskadade).

Vissa gränser får det vara. Vi lever faktiskt tillsammans och då får man visa respekt. Något hbtq(idioterna) och deras sekt inte förstår eller kommer förstå.

Jag tror inte du ska skaffa barn då. En förälder SKA älska ens barn villkorslöst, oavsett vem de blir.

Jag tycker själv det är för mycket tjafs och skit runt HBTQ rörelserna, mycket galenskap, men jag tror att man kan känna att man är född i fel kropp, typ som Caitlyn Jenner, hon är vettig, men att hålla på och säga "det finns 100 kön", "jag identifierar som "dem"" eller så, det är ren mentalsjuka om de menar allvar och inte bara trollar.

Dock när det gäller läggning, så har jag alltid varit helt övertygad att det är 100% biologiskt och 0% miljöpåverkan, dvs man föds med en läggning. Kalla det en "missbildning" om du vill men det är INGET val, ingen väljer sin läggning, man kan aldrig ändra sin läggning.

Du kommer vara en hemsk förälder och en värre människa om du kastar ut dina barn för att de är något de inte kan hjälpa.
Citera
2023-03-07, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag tror inte du ska skaffa barn då. En förälder SKA älska ens barn villkorslöst, oavsett vem de blir.

Jag tycker själv det är för mycket tjafs och skit runt HBTQ rörelserna, mycket galenskap, men jag tror att man kan känna att man är född i fel kropp, typ som Caitlyn Jenner, hon är vettig, men att hålla på och säga "det finns 100 kön", "jag identifierar som "dem"" eller så, det är ren mentalsjuka om de menar allvar och inte bara trollar.

Dock när det gäller läggning, så har jag alltid varit helt övertygad att det är 100% biologiskt och 0% miljöpåverkan, dvs man föds med en läggning. Kalla det en "missbildning" om du vill men det är INGET val, ingen väljer sin läggning, man kan aldrig ändra sin läggning.

Du kommer vara en hemsk förälder och en värre människa om du kastar ut dina barn för att de är något de inte kan hjälpa.

Bla bla bla. Jag är hemsk för att jag ser det skadliga med hbtq-vansinnet?

Förstår att karaktärssvaga som dig inte direkt håller värderingar speciellt högt. Men det är ju också därför jag tar sånt otroligt avstånd från dig och kompani.

Samma som om mitt barn började attackera andra barn eller våldta eller vad fan som helst som verkligen inte är okej.

Du är ju en del av problemet trots att jag bara berättar hur jag ser på det hela så är jag en "dålig framtida förälder" osv.

Du tror inte att din egen trångsynthet är bra mkt skadligare för barn än mina eventuella funderingar kring framtiden? Tönt!

Sen att det skulle vara 100% biologiskt. Kika på samkönade par. Kika på deras barn så får du dig en chock!
Senast redigerad av SvenskaLejonet 2023-03-07 kl. 05:06.
Citera
2023-03-07, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Bla bla bla. Jag är hemsk för att jag ser det skadliga med hbtq-vansinnet?

Förstår att karaktärssvaga som dig inte direkt håller värderingar speciellt högt. Men det är ju också därför jag tar sånt otroligt avstånd från dig och kompani.

Samma som om mitt barn började attackera andra barn eller våldta eller vad fan som helst som verkligen inte är okej.

Du är ju en del av problemet trots att jag bara berättar hur jag ser på det hela så är jag en "dålig framtida förälder" osv.

Du tror inte att din egen trångsynthet är bra mkt skadligare för barn än mina eventuella funderingar kring framtiden? Tönt!

Sen att det skulle vara 100% biologiskt. Kika på samkönade par. Kika på deras barn så får du dig en chock!

Jag är ingen PK-fantast, jag säger bara att man kan inte hjälpa att man blir homosexuell. Spelar ingen roll med värderingar. Varför skaffar du barn om du inte vill ha någon framtida relation med dem om de "föds fel", vad är poängen? Betala för ungen i 18 år sen aldrig prata med hen? För om du lär dem att homosexualitet är fel, kommer de bryta kontakten med dig så fort de kan, det kan jag lova, om de är gay så att säga.

Inga värderingar, ingen uppfostran, ingenting kan förändra vad en person har för attraktion, om din son är bög så är han, du kanske hatar det, men synd, otur, det är bara så.

Och om du inte kan acceptera din sons läggning som INTE är ett val, kommer ni aldrig ha en vettig relation.

Samkönades par kanske inte blir vettiga, de kanske blir PK-idioter men deras läggning kan aldrig påverkas. Det föds man med.
Citera
2023-03-07, 05:26
Medlem
När resten av världen nu börjar rensa ut "genus-akademikerna" från alla styrande positioner så vill vänstern så klart lägga i en högre växel.. Pedofilmaffian behöver låsas in och nyckeln kastas bort.
Citera
2023-03-07, 15:52
Medlem
Nu vet jag inte så mycket om de här individerna som hävdar att det finns 500 kön eller vill bli kallade de/dem.

Men jag vet att det finns biologiskt belägg för dem som upplever att de är födda i fel kropp. Tycker att de har rätt till könsbekräftande behandling eller vad det nu heter.

Och om jag inte misstar mig så tror jag att det här handlar om att man slopar ett godkännande från socialstyrelsen? Dvs. att har man besökt läkare osv. så ska inte soc styrelsen spela en roll som det gör just nu.

Kan ha fel dock.
Citera
2023-03-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
S försöker nu sidsteppa SD, med hjälp av regeringen, genom att försöka få till stånd ett avtal om att göra det lättare för diverse personer att ändra sina kön juridiskt. S inser att både kvinnoorganisationer som väl som SD är emot, men tänker att om regeringen är öppna för det så är de villiga att samarbeta.

Nu har inte S uttryckligen sagt vad de vill få gjort, men om de gamla förslagen med Mp går igenom så handlar det om att era 12-åringar ska få för sig att kunna ändra sitt kön efter s.k. självidentifikation.

https://www.svd.se/a/9z874p/s-till-r...-juridiskt-kon

Mina kommentarer:
Utöver de vanliga rimliga perspektiven om att personer med psykisk instabilitet ska kunna driva med könsfrågan så finns det två andra saker att ta i beaktande. 1) Personer med snedvriden sexuell syn vill använda detta som ett sätt att ta sig in i kvinnors omklädningsrum och 2) kriminella vill kunna ändra sina personnummer och göra det svårare att bli funna i de offentliga registren.

Vidare så är problemet att Kd:s Acko Ankarberg Johansson är sjukvårdsminister och det brukar ju inte vara kutym att Kd står på barrikaden och kräver att personer med psykisk sjukdom ska få springa omkring i motsatta könets omklädningsrum.

Sedan så sitter regeringen på betydligt värre saker att hantera varvid S tycker att detta ska prioriteras.

Det handlar om konstruktivistisk filosofi, inget annat. Jämnställdhetsorganisationerna måste visa statistiska framgångar för att motivera fortsatt skattestöd. Byter fler män kön kan dom åstakomma just detta
Senast redigerad av jielm 2023-03-07 kl. 16:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in