• 1
  • 2
2023-03-06, 11:45
Medlem
S försöker nu sidsteppa SD, med hjälp av regeringen, genom att försöka få till stånd ett avtal om att göra det lättare för diverse personer att ändra sina kön juridiskt. S inser att både kvinnoorganisationer som väl som SD är emot, men tänker att om regeringen är öppna för det så är de villiga att samarbeta.

Nu har inte S uttryckligen sagt vad de vill få gjort, men om de gamla förslagen med Mp går igenom så handlar det om att era 12-åringar ska få för sig att kunna ändra sitt kön efter s.k. självidentifikation.

https://www.svd.se/a/9z874p/s-till-r...-juridiskt-kon

Mina kommentarer:
Utöver de vanliga rimliga perspektiven om att personer med psykisk instabilitet ska kunna driva med könsfrågan så finns det två andra saker att ta i beaktande. 1) Personer med snedvriden sexuell syn vill använda detta som ett sätt att ta sig in i kvinnors omklädningsrum och 2) kriminella vill kunna ändra sina personnummer och göra det svårare att bli funna i de offentliga registren.

Vidare så är problemet att Kd:s Acko Ankarberg Johansson är sjukvårdsminister och det brukar ju inte vara kutym att Kd står på barrikaden och kräver att personer med psykisk sjukdom ska få springa omkring i motsatta könets omklädningsrum.

Sedan så sitter regeringen på betydligt värre saker att hantera varvid S tycker att detta ska prioriteras.
Citera
2023-03-06, 12:02
Medlem
fittslems avatar
Kommer bli kul att se resultaten sen om S+MP får sin vilja igenom.

Som det varnas om i artikeln, massa män som utan större besvär bestämmer sig för att "vara kvinna", ändrar sig kön på papper och börjar lurka runt hos damernas.

Sedan så känns det oroväckande att förvirrande 12 ska kunna påbörja förvandligen för att sedan ångra sig när dom blir vuxna då det redan är försent. Finns redan massa senarion redan idag.

Givetvis är detta ett helt populistiskt beslut av S, dom vet att detta kommer stödjas av många på HBTQ-sidan, få många ryggdunkningar och röster. Som vanligt skiter S i vad som är bäst för samhället i stort, makten, rösterna och att framstå som trygga godheten "bror duktig" och motpolen mot den onskefulla axelmakten till höger går före allt.
Citera
2023-03-06, 12:15
Medlem
DerRoteBarons avatar
Ja, att sossarna hatar folket är ju ingen nyhet direkt. Men det får anses synnerligen förkastligt att de ger sig på småbarn. En får hoppas att räkenskapens dag är nära och de monster som förespråkar sånt här får vad de förtjänar, även om inget jordligt straff är tillräckligt.
Citera
2023-03-06, 12:19
Medlem
S knyter band allt närmre med MP+C+V. Det såg man komma!
Citera
2023-03-06, 12:28
Medlem
En del Kd-medlemmar är oroliga för de menar att det leder till olyckliga konsekvenser när en persons juridiska identitet ändras och med den dennes personnummer. Betyder det att ett manligt fetto med psykiska problem ska kallas till mammografi och få slänga upp sina fettvalkar på röntgenmaskinen? När t.ex. sjukvårdspersonalen börjar skicka från regionerna inkallelser till röntgen, betyder det då att regionen måste skicka inkallelse till en man som har fått för sig att denne är kvinna och hur ska regionen ta reda på detta. Ska man slösa tid och resurser på att röntga en man med fettvalkar?

https://www.svd.se/a/KnG33G/kd-djupt...-juridiskt-kon
Citera
2023-03-06, 13:17
Medlem
Så typiskt S att profitera på konflikter mellan föräldrar och tonåringar/barn.

Min 16-åring är tillsammans med en tjej, hon är en leading lady, det måste man säga.
Han hänger sällan med på hennes fester, fester hon går på, för där blir han den ende cis-mannen (sa jag att han är 16 år, cis-man).
Redan när hon dök upp i bilden, snart två år sen, var hon väldigt tydlig med att hon är bisexuell, dvs, hon berättade det, köpte pride-flagga i papper som vi skulle ha (tur att den är i papper, hade inte velat hänga den på balkongen, jag har ju ett större perspektiv).
Man ska liksom ha konstigheter kring sin sexualitet, nån typ av könsdysfori. Bara ingen går för långt, låter skära sönder sig, tänker jag när hon berättar (för det är det som gäller, ingen i hennes klass är cis). Jag ignorerar saken, det kanske är fel.
"Känner du dig inte otillräcklig som man när du är tillsammans med en bisexuell kvinna", frågade jag inte riktigt min son, det tycker jag verkligen vore för påträngande, men typ.
--Näe, jag är perfekt för henne, för jag ser ju ut som en man men jag är omtänksam som en kvinna.

Så de fattar inte.
Senast redigerad av eva89 2023-03-06 kl. 13:20.
Citera
2023-03-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
S försöker nu sidsteppa SD, med hjälp av regeringen, genom att försöka få till stånd ett avtal om att göra det lättare för diverse personer att ändra sina kön juridiskt. S inser att både kvinnoorganisationer som väl som SD är emot, men tänker att om regeringen är öppna för det så är de villiga att samarbeta.

Nu har inte S uttryckligen sagt vad de vill få gjort, men om de gamla förslagen med Mp går igenom så handlar det om att era 12-åringar ska få för sig att kunna ändra sitt kön efter s.k. självidentifikation.

https://www.svd.se/a/9z874p/s-till-r...-juridiskt-kon

Mina kommentarer:
Utöver de vanliga rimliga perspektiven om att personer med psykisk instabilitet ska kunna driva med könsfrågan så finns det två andra saker att ta i beaktande. 1) Personer med snedvriden sexuell syn vill använda detta som ett sätt att ta sig in i kvinnors omklädningsrum och 2) kriminella vill kunna ändra sina personnummer och göra det svårare att bli funna i de offentliga registren.

Vidare så är problemet att Kd:s Acko Ankarberg Johansson är sjukvårdsminister och det brukar ju inte vara kutym att Kd står på barrikaden och kräver att personer med psykisk sjukdom ska få springa omkring i motsatta könets omklädningsrum.

Sedan så sitter regeringen på betydligt värre saker att hantera varvid S tycker att detta ska prioriteras.

Vill folk operera bort kroppsdelar och käka piller resten av sina liv är det deras val men jag rekomenderar det inte. Bättre att behandla sina problem genom att växa som människa. Resten bryr jag mig inte om
Citera
2023-03-06, 14:55
Medlem
RedXs avatar
Det vore vettigare att skrota konceptet ”juridiskt kön” helt och hållet om det nu är så jobbigt för vissa att deras verkliga kön finns registrerat någonstans (och detta obehag samtidigt anses så viktigt att mildra att könsregister måste modifieras för att fungera som dellindring).
Citera
2023-03-06, 15:51
Medlem
DeValeras avatar
[quote=Abetterworld|

Sedan så sitter regeringen på betydligt värre saker att hantera varvid S tycker att detta ska prioriteras.[/QUOTE]

Vi har ett storkrig inpå knuten, en ekonomi som går sämst inom EU, hög inflation på livsmedel, städer som befinner sig i en intifadaliknande situation gällande skjutningar och sprängningar.

Klart att regeringen ska prioritera frågan att folk ska få byta sitt kön tillräckligt snabbt.
Citera
2023-03-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89

Min 16-åring är tillsammans med en tjej, hon är en leading lady, det måste man säga.
Han hänger sällan med på hennes fester, fester hon går på, för där blir han den ende cis-mannen (sa jag att han är 16 år, cis-man).
Redan när hon dök upp i bilden, snart två år sen, var hon väldigt tydlig med att hon är bisexuell, dvs, hon berättade det, köpte pride-flagga i papper som vi skulle ha (tur att den är i papper, hade inte velat hänga den på balkongen, jag har ju ett större perspektiv).
Man ska liksom ha konstigheter kring sin sexualitet, nån typ av könsdysfori. Bara ingen går för långt, låter skära sönder sig, tänker jag när hon berättar (för det är det som gäller, ingen i hennes klass är cis). Jag ignorerar saken, det kanske är fel.
"Känner du dig inte otillräcklig som man när du är tillsammans med en bisexuell kvinna", frågade jag inte riktigt min son, det tycker jag verkligen vore för påträngande, men typ.
--Näe, jag är perfekt för henne, för jag ser ju ut som en man men jag är omtänksam som en kvinna.

Så de fattar inte.
Det är mycket fokus på könsidentitet, vad du är för kön säger inget om vad du är för människa. Skulle inte förvåna om det är en del föräldrar som sätter stämpeln på sina barn. Om en liten pojke leker med dockor så gör föräldrar stor sak av det, nu är du en flicka säger de åt honom.
Citera
2023-03-06, 23:23
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89

Så de fattar inte.

Cis man? Ähh skit samma jag vill inte veta.

Du tycker inte det ingår som vuxen person att du hänger vad fan du vill i ditt egna hem? Någon hade bokstavligt kunnat komma med en sovjetflagga o sagt att du ska hänga den på väggen. Hade du sagt då också "tur att den var i papper" så ingen ser typ. Haha, undrar du också med denna inställningen varför era barn är som dom är? Svaga, menlösa och ideologiskt okunniga och obildade? Unga "svenskar" idag om man ens kan kalla merparten av folket för svenskar idag är ju menlösa och oallmänbildade så det visslar om det, just för den här flata jävla attityden att man inte lär sina barn något eller ger dom intelligensmässig stimulans. Vilket gör att de bara accepterar vad fan som helst som händer med deras egna samhälle. Tack för din insats!!!

Men lycka till du med din son han blir nog tjej innan han är 18 ska du se. Han känner sig nog inte som en man i vilket fall som helst. Blir ju lätt så när man låter en 16 åring tjej med könsdysfori och behov för att vara inne bestämma hur det ska se ut hemma hos sina föräldrar.

Störtskönt!
Senast redigerad av Domas 2023-03-06 kl. 23:27.
Citera
2023-03-06, 23:37
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det är mycket fokus på könsidentitet, vad du är för kön säger inget om vad du är för människa. Skulle inte förvåna om det är en del föräldrar som sätter stämpeln på sina barn. Om en liten pojke leker med dockor så gör föräldrar stor sak av det, nu är du en flicka säger de åt honom.

Säger man det till sitt barn bara för att denne skulle leka med dockor under en period så är man dum i huvudet. Sånt har ju absolut ingen förälder med att göra eller någon annan för den delen heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in