2006-07-22, 16:37
Medlem
Mr Frstndets avatar
Tnkte se om det finns ngon hr som uppskattar Pat Mills seriemanus.

Han r kanske mest knd som en av skaparna av 2000AD och Judge Dredd, och drigenom serier som ABC Warriors, Nemesis the Warlock och Slaine, samt Marshal Law fr den amerikanska publiken och en del fr Heavy Metal.

Saken r den att personligen berodde mycket av min respekt fr Mills p ren 80tals-nostalgi, nda fram till fr ngra r sen, d jag brjade lsa hans nya saker igen. (En del av hans 70tals- grejer knns kanske lite barnsliga p sina stllen, men det r en del av charmen.)

Jag lste nyligen senaste ABC Warriors "Shadow Warriors", som iofs inte var ngon direkt allvarlig historia... snarare mest bisarr. Jag tror inte det var meningen att man skulle ta den p fullt allvar.

Om det finns ngon annan hr som gillar Mills manus, vore det kul att hra deras sikter.
Citera
2006-07-22, 21:46
Medlem
Bobfishs avatar
Jag har lst 'Nemesis' p svenska och gillade den. Minns jag rtt var titelfiguren rtt hrdfr av sig ('Krla d bort och d.') och hans rkefiende Torquemada var en utmrkt skurk. Dock s r det jag minns tydligast frn serien fljande citat:

"Var ren, var vaksam....Lyd!"

:evil:
Citera
2006-07-23, 13:45
Medlem
Mr Frstndets avatar
torquemada

"Be pure, be vigilant, behave"

Jo, Torquemada var en suvern 'bad guy'.

Det enda som irriterar mig lite r att jag aldrig ftt lsa hela den tionde och sista delen av Nemesis (tecknad av Henry Flint och Kevin O'Neill), eftersom den aldrig givits ut som album... men kommer frmodligen att bli utgiven inom ett r eller s, av Rebellion. De har brjat med ganska feta samlingar med just Nemesis alldeles nyligen, men det lr ta ett tag innan de kommer fram till de sista avsnitten.

Jag vet i alla fall mer eller mindre hur det slutar. Alltid nt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in