2023-03-04, 23:04
Medlem
Vad tycker ni om SBAB? För mig att den är statligt, kan man lita på SBAB? Varför ska man ha sina pengar på en vanlig bankkonto om man kan få gratis pengar från SBAB som är dessutom statligt och väldigt smidig bank och omtyckt om många. Någon här som har SBAB? Vad tycker ni?
2023-03-04, 23:58
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harenstorkuk
Vad tycker ni om SBAB? För mig att den är statligt, kan man lita på SBAB? Varför ska man ha sina pengar på en vanlig bankkonto om man kan få gratis pengar från SBAB som är dessutom statligt och väldigt smidig bank och omtyckt om många. Någon här som har SBAB? Vad tycker ni?
Go for it! Jag har i relativt många år haft de pengar jag haft "lösa" liggande på diverse nischbankers konto, därifrån jag överfört det jag använder till mitt vanliga lönekonto i Nordea.

Har inte haft SPAB men haft, Ikano, Marginalen, PRA spar, Nordiska, Nordax, AVIDA, Aros och någon till. De har alla statliga insättningsgaranti och just nu ränta på mellan 2,35 - 2,60. Det ger ju inga stora
pengar men några 100 till 1000ing och jag ger ogärna bort pengar i onödan, särskilt till storbankerna.

Pytsar över det jag behöver till räkningar och annat till Nordea i slutet av månaden.
2023-03-05, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harenstorkuk

Funkar för mig.

Kan säkert få 0,10-0,20 mer från nån mindre nischbank som sedan sänker räntan så jag måste flytta pengarna konstant.

SBAB höjer räntan när de ska och sänker när de ska, inga konstigheter.
De ger kanske inte högst ränta men vill man slippa föra över pengar mellan banker och ha konstant bra ränta så är SBAB ett bra val.
2023-03-05, 01:37
Medlem
revodnebs avatar
Jag gillar SBAB, har dem både som bolånekund och sparkund. De borde höja sin inlåningsränta lite.
2023-03-05, 01:46
Medlem
Kör. Jag har haft konto i några år. Har alla pengar jag inte behöver inom en arbetsdag där men samtidigt behöver ha tillgängligt inom snar framtid.
2023-03-05, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag gillar SBAB, har dem både som bolånekund och sparkund. De borde höja sin inlåningsränta lite.

Tror som höjer med 0,25 snart, kan tycka 2,75% i dagens läge skulle vara helt rätt nivå så håller med att det är lite lågt.
2023-03-05, 08:00
Medlem
Diablo1118s avatar
Det finns tråd om SBAB och sparkonton.
Tråd Låst / Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här