Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-04, 10:38
  #1
Medlem
Har problem mest hela tiden med vänstra sidan av min kropp att den är öm/trött eller vad man nu ska kalla det, men ibland blir det rätt extremt. Känns som den sidan är avdomnad/trött/gör ont(svårt att beskriva känslan) och det är precis hela vänstra sidan inklusive huvudet, och jag kan lova att det inte är nån härlig upplevelse. Inte för att jag vet hur en stroke känns men nåt liknande kanske?

Jag har och har haft problem med min kropp tidigare. Diskbråck i både nacke och ländrygg och även problem i bröstbenet.

Har varit till läkare men det är svårt att få nån riktig hjälp med det. Äter medicin mot nervsmärta men det händer ändå.
Citera
2023-03-04, 11:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painthriller
Har problem mest hela tiden med vänstra sidan av min kropp att den är öm/trött eller vad man nu ska kalla det, men ibland blir det rätt extremt. Känns som den sidan är avdomnad/trött/gör ont(svårt att beskriva känslan) och det är precis hela vänstra sidan inklusive huvudet, och jag kan lova att det inte är nån härlig upplevelse. Inte för att jag vet hur en stroke känns men nåt liknande kanske?

Jag har och har haft problem med min kropp tidigare. Diskbråck i både nacke och ländrygg och även problem i bröstbenet.

Har varit till läkare men det är svårt att få nån riktig hjälp med det. Äter medicin mot nervsmärta men det händer ändå.

Det är inte så att du har förlamning på vänstra sidan?
Morsan hade det en gång och det innebar att halva ansiktet hängde och såg fördjävligt ut, men även resten av vänstra sidan vara nedsatt i funktion, som ben och arm.

Det gick dock bort av sig självt efter några veckor.
Citera
2023-03-04, 11:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Det är inte så att du har förlamning på vänstra sidan?
Morsan hade det en gång och det innebar att halva ansiktet hängde och såg fördjävligt ut, men även resten av vänstra sidan vara nedsatt i funktion, som ben och arm.

Det gick dock bort av sig självt efter några veckor.

Det tror jag inte?

Ibland känns det knappt alls, och tror inte funktionen är nedsatt nåt.

Fingrar och tår kan dock kännas varma/klumpiga ibland
Citera
2023-03-04, 11:44
  #4
Medlem
Att få hjälp av läkare med sånna här "vaga" saker är ju nästan omöjligt.

Skulle inte förvåna mig om man får gå till läkare i 1 år innan de hittar något.
Det du kan hoppas på är att det går över av sig självt, annars har du nog många läkarbesök framför dig innan något hittas.

Ja jag är pessimistisk mot vården, för jag har varit med om mycket och det känns som samma sak om och om igen. De testar sig fram under lång tid innan de hittar vad som faktiskt är problemet.

Man kan tycka att de borde ha nog med kunskap vid det här laget för att kunna snappa upp saker, men det känns som att varje problem är ett nytt problem för dom, som de aldrig stött på.
Citera
2023-03-04, 12:05
  #5
Medlem
KalleXs avatar
Hade nånting väldigt liknande, de testade och testade men gav till slut upp och sade 'kom tillbaka om det blir värre'...
Nästan alla symtom är borta nu såhär 8 år senare, det enda som är kvar är en lätt bortdomning som jag vant mig med.
Citera
2023-03-04, 12:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Att få hjälp av läkare med sånna här "vaga" saker är ju nästan omöjligt.

Skulle inte förvåna mig om man får gå till läkare i 1 år innan de hittar något.
Det du kan hoppas på är att det går över av sig självt, annars har du nog många läkarbesök framför dig innan något hittas.

Ja jag är pessimistisk mot vården, för jag har varit med om mycket och det känns som samma sak om och om igen. De testar sig fram under lång tid innan de hittar vad som faktiskt är problemet.

Man kan tycka att de borde ha nog med kunskap vid det här laget för att kunna snappa upp saker, men det känns som att varje problem är ett nytt problem för dom, som de aldrig stött på.

Jo jag håller med till 100%, därav min trådstart här. Är nog kanske svårt att få några svar här också, men kanske kan få nån idé som kanske kan få mig att utesluta vissa saker själv.
Citera
2023-03-04, 12:08
  #7
Avstängd
KreugerGulds avatar
Kiropraktorn? Någon extrem sättning som påverkar kropp huvud nacke?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback