2021-04-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effe81
Fungera aldeles utmärkt fram till för ca 10 dagar sedan, då blev det plötsligt viaplay istället.

Samma här. Otroligt surt.
Citera
2021-04-26, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaitanya
Samma här. Otroligt surt.

Har du inte någon kontakt med din säljare?
Citera
2021-04-26, 04:35
Medlem
Forsoker anvanda min doman pa en IPTV tjanst men m3u listan funkar inte nar domanen ar bakom Cloudfare. XC och Stalker portal och andra IPTV tjanster funkar dock.

Har CNAME som pekar till leverantorens doman. Har fragat deras support men de har inte varit hjalpsamma.

Nagon som vet hur man kan fixa detta?
Citera
2021-04-26, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty2021
Forsoker anvanda min doman pa en IPTV tjanst men m3u listan funkar inte nar domanen ar bakom Cloudfare. XC och Stalker portal och andra IPTV tjanster funkar dock.

Har CNAME som pekar till leverantorens doman. Har fragat deras support men de har inte varit hjalpsamma.

Nagon som vet hur man kan fixa detta?
Har du provat byta till IPV4? Ibland fungerar inte iptv med IPV6 eller IPV4/6 bakom clodflare.
Senast redigerad av clubsms 2021-04-26 kl. 06:50.
Citera
2021-04-26, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Har du provat byta till IPV4? Ibland fungerar inte iptv med IPV6 eller IPV4/6 bakom clodflare.

Tack, gick igenom installningarna men hittade inget som gick att byta pa gratis versionen.

Markte att den har leverantoren kor med port 8000 som inte verkar stodjas av Cloudfare medans de andra (2082 & 8080) gor det.

Hur som helst, stangde av proxy for den leverantorens doman och det funkade.
Citera
2021-04-26, 14:19
Medlem
Kebabfarfars avatar
Är det någon som kör ip-tv med box och jämfört med app direkt i tvn?
Blir det någon skillnad? Bättre flyt i bilden?
Citera
2021-04-26, 14:51
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfarfar
Ja, bättre stabilitet och en trevligare "känsla". Lättnavigerat med box och fjärrkontroll dessutom.
Citera
2021-04-26, 14:51
Medlem
snomoss avatar
Citat:

Jag har kört med båda och märkte ingen skillnad faktiskt
Citera
2021-04-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfarfar

Ingen större skillnad. Har du stabilt Wifi så räcker det med en billig android sticka

Kört allt från smart iptv på tv 8 år gammal till nvidia shield som kostat ca 2500kr. Det finns en gräns där hårdvaran inte gör så mycket mer skillnad.
Citera
2021-04-26, 16:01
Medlem
Kebabfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Ingen större skillnad. Har du stabilt Wifi så räcker det med en billig android sticka

Kört allt från smart iptv på tv 8 år gammal till nvidia shield som kostat ca 2500kr. Det finns en gräns där hårdvaran inte gör så mycket mer skillnad.

Okej! Jag kollar mest på fotboll så tänkte om det flöt bättre med box.
Har nämligen kollat på fotboll på Viaplay med appen direkt i tvn och jämfört med chromecast, där flyter bilden betydligt bättre med chromecasten.

Läste nånstans att det beror på att med chromecasten kan man ställa in på 50hz-läge, vilket man inte kan göra om man kollar via appen direkt i tvn.
Citera
2021-04-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aschii
Ja absolut men som alla andra försäljare på aliexpress så är de oftast uppe i några veckor sedan "läggs butiken ned" och öppnas upp igen i annat namn och hitta den återförsäljaren är som att leta efter en nål i en höstack...

Så frågan kvarstår,
Är det fler än jag som har problem med Discovery + / D-play extra?

Den leverantör som dom flesta stora iptv-leverantörer tog Discovery+ från blev nedstängda för inte så länge sedan, vissa leverantörer har löst det, andra har dom kanalerna släckta ännu.
Citera
2021-04-27, 19:34
Medlem
Har markt att vissa leverantorer anvander 2 olika sub-domaner for sina portal addresser fast de pekar till samma doman eller IP address.

Tex http://mag.samma-doman/c/ for Stalker portalen och http://line.samma-doman for XC portalen?

Kan nagon forklara fordelen med detta upplagg? Jag trodde att bada lag pa samma server fast stalker i katalogen /c/ pa XC baserade paneler eller har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in