2023-12-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Du kommer aldrig få lika bra bild som ViaPlay osv tyvärr. Extra jobbigt när man tittar på sport. Frameraten är också kass.
Självklart får man det, vad har du använt för leverantör?
Citera
2023-12-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shallah
Självklart får man det, vad har du använt för leverantör?

Nej det får man inte. Har en Lg g3 oled, kör med nordicSHIT leverantören. Ljudet är betydligt sämre och bilden jämfört med Viaplay.

Jag har provat med många leverantörer, det spelar ingen roll. Iptv har sämre bild i jämförelse. På min äldre Andersson TV spelade det ingen roll, men när man har en av de bästa TV i marknaden så känns bilden som 480p helt plöstligt.

Filmerna i 4K är betydligt sämre kvalité än det som finns på Netflix också, speciellt ljudet.

Jag hoppas en dag att det är nästan lika bra, hade lätt kunna betala det dubbla ifall det var minst lika bra, men det tror jag är en omöjlighet. Önskar det fanns 5.1 kanals ljud om inte Dolby Atmos.
Citera
2023-12-03, 08:58
Medlem
Ska inom kort byta tv och tänkte då samtidigt se över alternativen för hur jag ska fortsätta kolla iptv. Idag kör jag Smart iptv app i min LG tv och tycker det funkar helt okej men känns som det borde finnas bättre alternativ?

Finns det en bättre app alternativt är det befogat att krångla med en box som Nvidia shield, Apple 4K, Formuler Z11? Blir bilden bättre av att se via en sådan box?
Citera
2023-12-03, 09:39
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denisoni
Ska inom kort byta tv och tänkte då samtidigt se över alternativen för hur jag ska fortsätta kolla iptv. Idag kör jag Smart iptv app i min LG tv och tycker det funkar helt okej men känns som det borde finnas bättre alternativ?

Finns det en bättre app alternativt är det befogat att krångla med en box som Nvidia shield, Apple 4K, Formuler Z11? Blir bilden bättre av att se via en sådan box?
Köp en tv med Android TV, installera Tivimate. Klart
Citera
2023-12-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denisoni

Väldigt liten skillnad, dålig och suddig bild hur man än gör.
Citera
2023-12-03, 10:34
Medlem
De som prenumererar på IPTV vet att de orsakar mycket stor skada på kulturindustrin, men de gör det ändå. Det borde inte vara kontroversiellt att de dras inför rätta.
Citera
2023-12-03, 10:47
Medlem
Nån mer med billigt aliexpress-abbonemang som märkt att det slutat funka sen några dagar tillbaks?
Jag har 2 olika abonnemang och bägge kan koppla upp sig och epg syns men inga kanaler eller filmer vill börja spela. Provat med olika appar och även på mobilen med samma resultat.
Att försöka få svar från sin säljare är såklart i princip omöjligt.....
Nån som sitter på nån info om eventuella problem?
Citera
2023-12-03, 10:57
Medlem
zoombos avatar
Vad är det här för nys?

https://nool.se/products/spara-pengar?variant=47284899807572
Citera
2023-12-03, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Nej det får man inte. Har en Lg g3 oled, kör med nordicSHIT leverantören. Ljudet är betydligt sämre och bilden jämfört med Viaplay.

Jag har provat med många leverantörer, det spelar ingen roll. Iptv har sämre bild i jämförelse. På min äldre Andersson TV spelade det ingen roll, men när man har en av de bästa TV i marknaden så känns bilden som 480p helt plöstligt.

Filmerna i 4K är betydligt sämre kvalité än det som finns på Netflix också, speciellt ljudet.

Jag hoppas en dag att det är nästan lika bra, hade lätt kunna betala det dubbla ifall det var minst lika bra, men det tror jag är en omöjlighet. Önskar det fanns 5.1 kanals ljud om inte Dolby Atmos.

Det känns fair att det är såhär, att den perfeka ljud- och bild upplevelsen finns på original tjänsten. Då kan de äkta nördarna (samt de som vill göra rätt för sig) köpa tjänsterna på lagligt vis. Jag ser inget problem med detta alls.
Citera
2023-12-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Vad är det här för nys?

https://nool.se/products/spara-pengar?variant=47284899807572

Bra fråga! Luktar ordentlig scam. Jag är rätt.säker på att du varken får hdmi-sticka eller en iptv-tjänst. Testa ingen detta
Citera
2023-12-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roob07
Nån mer med billigt aliexpress-abbonemang som märkt att det slutat funka sen några dagar tillbaks?
Jag har 2 olika abonnemang och bägge kan koppla upp sig och epg syns men inga kanaler eller filmer vill börja spela. Provat med olika appar och även på mobilen med samma resultat.
Att försöka få svar från sin säljare är såklart i princip omöjligt.....
Nån som sitter på nån info om eventuella problem?

Letar man efter det billigaste kinaiptv så kan det bli såhär, tyvärr...
Citera
2023-12-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Stephen.Paddock-
Letar man efter det billigaste kinaiptv så kan det bli såhär, tyvärr...
Hade han sökt efter en australisk iptv hade han sett på Crocodile Dundee nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in