2023-08-19, 18:35
Medlem
Eftersom den här tråden är hemliga klubben där ingenting vettigt får diskuteras så undrar jag hur nybörjare (som undertecknad) hittar rätt? Rådet brukar vara att testa några olika, men problemet är väl att hitta dem från första början.

Finns det något bättre forum där man tillåts få konkreta svar på sina frågor?
Citera
2023-08-19, 18:40
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Jag har försökt få reda på informationen själv men hittar inget rakt svar.
Jag är helt ny gällande iptv och har aldrig använt det. Måste jag ha en box eller sticka?
Det måste väl idag 2023 finnas en fullt fungerande tjänst via app som laddad ned via tv eller som streamas från tele till tv? Om båda möjligheterna finns (så har jag tolkat det), vad är då fördelen med box kontra endast via app. Jag är väl medveten om att mina frågor är juniora
En box är betydligt snabbare och bättre än tvns inbyggda appsystem.
Citera
2023-08-19, 18:42
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Laggar som fan, testat alla möjliga appar. Har Samsung tv. Är det något nytt eller laggar det hos alla numera?

Har Room IPTV, Net iptv och Set iptv, samma lagg hos alla de..
Kör box eller sticka istället.
Citera
2023-08-20, 02:40
Medlem
LazerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svelte

Rådet brukar vara att testa några olika, men problemet är väl att hitta dem från första början.

Googla iptv så kommer det fram hur många leverantörer som helst.
Sen finns ju alibaba och vad de nu heter alla webshopar som säljer allt möjligt.
Citera
2023-08-22, 21:51
Medlem
Måste kolla med er andra som har N1. Upplever ni att tv4 hackar väldigt, väldigt ofta? För mig nästan varje kväll och speciellt vid populära program och sport. Både hd och fhd. Sd vill jag inte se på och vet därför inte om den funkar bättre...
Tyvärr är det tv4 som familjen oftast kollar på och jag får nästan dagligen "försvara" valet av iptv här hemma. Sjukt tröttsamt 🙁
Nån mer med samma problem?
Citera
2023-08-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roob07
Måste kolla med er andra som har N1. Upplever ni att tv4 hackar väldigt, väldigt ofta? För mig nästan varje kväll och speciellt vid populära program och sport. Både hd och fhd. Sd vill jag inte se på och vet därför inte om den funkar bättre...
Tyvärr är det tv4 som familjen oftast kollar på och jag får nästan dagligen "försvara" valet av iptv här hemma. Sjukt tröttsamt 🙁
Nån mer med samma problem?

Ja senaste månaden tycker jag tv4 har hackat mycket. Men ikväll har den funkat bra
Citera
2023-08-22, 22:28
Medlem
Utnyttjat polarens inlogg till Smarters Player på sistone för att kolla fotboll. Laddat ner appen i min smart tv och även kollat lite via appen i min iPad. Tycker det funkar klockrent och funderar nu på att skaffa själv men detta med IPTV är helt nytt för mig, bara hört talas om det genom alla år liksom. Betalar i dagsläget för streamingtjänster som Netflix och HBO. Finns det någon maxad IPTV som utöver kanaler ger tillgång till alla de stora streamingtjänsterna också eller hur funkar det? Hade ju varit tacksamt och sparsamt att ha allt samlat på ett ställe. Mycket snack om tex M3U som jag aldrig hört talas om.

Läser att ”M3U är ett filformat till datorer som fungerar som en spellista. Ett exempel på vad en M3U-fil kan innehålla är länkar till radiostationer”.

Med risk att framstå som okunnig men låter som det finns vettigare alternativ till detta nuförtiden? Radiostationer finns ju redan som kanaler dessutom. Handlar det om att importera typ filmer man laddat ner?

Upplys mig gärna!
Citera
2023-08-22, 22:30
Medlem
frozens avatar
Har alltid haft problem med just TV4 FHD och TV4 HD, ibland även SD men ytterst sällan. Bytte dock app så blev det en aning bättre.
Citera
2023-08-23, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Har alltid haft problem med just TV4 FHD och TV4 HD, ibland även SD men ytterst sällan. Bytte dock app så blev det en aning bättre.
Vilken app kör du? Jag kör tivimate som jag verkligen gillar och vill inte byta. Speciellt då alla kanaler förutom just tv4 funkar perfekt...
Citera
2023-08-23, 10:35
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roob07
Vilken app kör du? Jag kör tivimate som jag verkligen gillar och vill inte byta. Speciellt då alla kanaler förutom just tv4 funkar perfekt...
Beror nog på tv4 själva, deras egna app har exakt samma problem.
Citera
2023-08-23, 11:15
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Beror nog på tv4 själva, deras egna app har exakt samma problem.
Har kollat på tv4/cmore egna appar i flera år och har då aldrig varit några problem med hack eller dylikt. Med dator, chromecast, lg tv, mobil och ipad.
Citera
2023-08-23, 11:21
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Har kollat på tv4/cmore egna appar i flera år och har då aldrig varit några problem med hack eller dylikt. Med dator, chromecast, lg tv, mobil och ipad.
Lyllo, jag orkar inte leta upp inlägget på facebook nu, men noterade att det var betydligt fler än undertecknad som klagade på att det var problem med streamen, och jag har fortfarande problem med det även om jag kör tv4-appen, och det är bara tv4 som strular.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in