2021-08-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Men sedan kommer väl moms o ev. tullkostnader o avgifter ovanpå dessa 130$?

Nej men det var något konstigt vid beställning, minns inte exakt men det tillkom ingen mons. 130 dollar var vad jag betalade.
En annan medlem försökte detsamma och slutförde ordern, han/hon skulle ändå köpa oavsett, och fick orderbekräftelse där det också stog 130 dollar. Helt klart något fel men eh 😅

Liknande grej med netonnet, man kunde köpa mobilker med typ 80% reducerat pris om man tecknade abb sen avslutade, men behöll mobiltelefonen. Man får passa på då 😁

Oavsett vad, Formuler är en bra IPTV box, men det finns många bra
Citera
2021-08-05, 09:10
Medlem
Citat:
Jag gör inte bort mig om jag köper en Formuler Z ALPHA UHD 4K Box? Är Z8 Pro värd de 5-600:- den kostar mer om jag bara ska använda den för iptv..

Hur står sig Alphan mot Amazons Firestick 4K?

Några andra förslag på en bra box för omkring 1000 lappen?

Du kommer vara nöjd med Formuler Z Alpha. 👍🏻
Citera
2021-08-05, 09:16
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Jag gör inte bort mig om jag köper en Formuler Z ALPHA UHD 4K Box? Är Z8 Pro värd de 5-600:- den kostar mer om jag bara ska använda den för iptv..

Hur står sig Alphan mot Amazons Firestick 4K?

Några andra förslag på en bra box för omkring 1000 lappen?
Testa Xiaomi Mi Stick: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5348641
Kör själv med en sådan och det funkar bra, använder både Tivimate och IPTV Extreme Pro på den.
Citera
2021-08-05, 09:26
Medlem
fluke12s avatar
Har nu beställt en Formuler z8 och ett app från Nordic.

De trycker på att man måste köra med kabel till boxen och inte WIFI. Stämmer det?

Jag har ju inga problem med WIFI då det gäller övrig streaming via app eller AppleTV
Citera
2021-08-05, 10:11
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Du kommer vara nöjd med Formuler Z Alpha. 👍🏻

Kommer att köra på en Z Alpha.. Nu är den beställd 950 kronorspänn. levereras dock inte före den 13..
Senast redigerad av Nedomansky 2021-08-05 kl. 10:20.
Citera
2021-08-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12

De trycker på att man måste köra med kabel till boxen och inte WIFI. Stämmer det?

Jag har ju inga problem med WIFI då det gäller övrig streaming via app eller AppleTV

Jag kör via nätverkssladd. Dock så hade jag tekniska problem och var utan internet i ca 15 dagar i våras och då jag hade en mobil router så fyllde min internetleverantör på med en massa surf.
Jag körd då via Wifi och jag upplevde inga problem under dessa 15 dagar.
Citera
2021-08-05, 10:45
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Jag kör via nätverkssladd. Dock så hade jag tekniska problem och var utan internet i ca 15 dagar i våras och då jag hade en mobil router så fyllde min internetleverantör på med en massa surf.
Jag körd då via Wifi och jag upplevde inga problem under dessa 15 dagar.
Ok tack för svaret!

Då testar jag med WIFI först. Jag har routern i ett annat rum så det vore skönt att slippa kabeldragningen.
Citera
2021-08-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12

Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ok tack för svaret!

Då testar jag med WIFI först. Jag har routern i ett annat rum så det vore skönt att slippa kabeldragningen.

Alltid kört kabel, när jag hjälpt vänner och familj ber jag dem alltid fixa med kabeldragningen. Vare sig det funkar så tycker inte jag det skadar med att få det ännu bättre. Men vafan det ingen brådska, ta och fixa till det t ex en fredag kväll eller nån dag när man är ledig så blir det snyggt o fint
Citera
2021-08-05, 15:39
Medlem
Citat:
Har funderat lite på den men tror att Alphan är lite vassare..

Möjligtvis lite flashigare gränssnitt, ytterst lite.

Tvip bara funkar och ger bättre bild tycker jag (Linux boxar bäst bild)

Och då jämför jag med min Formuler Z8 den är väl lite vassare än alphan.
Citera
2021-08-06, 10:28
Medlem
Har tillfälligt lånat en S-box605 med abonnemang för att kolla om det är nåt för mej. I stort sett allt funkar men två saker undrar jag över. Kan man spela in från boxen o hur gör man isåfall? Andra funderingen är när jag trycker på info-knappen så kommer det i bildens nedre kant en mörk remsa med info vad det är för program. Trycker jag en gång till på knappen kommer det info om programinnehåll. Problemet är nu att den texten är svart på den mörka remsan. Tidigare var texten vit men har ändrat sig till svart utan att jag vet hur. Har gjort fabriksåterställning som har ändrat tillbaka till vit text men dethjälper inte längre. Hur ändrar jag manuellt till vit text? Tacksam för svar.
Citera
2021-08-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosisverige
Har tillfälligt lånat en S-box605 med abonnemang för att kolla om det är nåt för mej. I stort sett allt funkar men två saker undrar jag över. Kan man spela in från boxen o hur gör man isåfall? Andra funderingen är när jag trycker på info-knappen så kommer det i bildens nedre kant en mörk remsa med info vad det är för program. Trycker jag en gång till på knappen kommer det info om programinnehåll. Problemet är nu att den texten är svart på den mörka remsan. Tidigare var texten vit men har ändrat sig till svart utan att jag vet hur. Har gjort fabriksåterställning som har ändrat tillbaka till vit text men dethjälper inte längre. Hur ändrar jag manuellt till vit text? Tacksam för svar.

Varit flera i denna tråden som haft samma problem som du med att kunna spela in med TVIP605.
Citera
2021-08-06, 20:12
Medlem
xavi8222s avatar
Har läst några inlägg som lovordar TVIP 605. Jag har haft den och den är inte bra. Köp inte.

Några säger bildkvaliteten är bra, men det beror nog på vad man jämför med. Säkert bra jämfört med lågbudgetprodukter.

När det gäller inspelning så har jag aldrig fått det att fungera.
Senast redigerad av xavi8222 2021-08-06 kl. 20:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in