Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Testat att köra med XC-inlogg på Mytvonline2?

Tar för givet att du gjort boxen strömlös och inte bara sätter den i standby när du "stänger av" den?

Hej, brukar trycka Stäng Av, men boxen är inkopplad till ström fortfarande med sin röda standby lampa.

Kan det alltså vara en lösning att bryta strömmen innan nästa användning för att minska småstrulet?
Citera
2021-03-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Matcherna sänds ju på flertalet kanaler så bara för dom inte gick på Discovery + så gick det ju att se dom.
Jovisst, men huvudfrågan var hur sändningarna upplevs, och knackigt är mitt svar. Milan-United rullar bra här på 9:an, men jag får inte igång den på D+.
Citera
2021-03-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Hej, brukar trycka Stäng Av, men boxen är inkopplad till ström fortfarande med sin röda standby lampa.

Kan det alltså vara en lösning att bryta strömmen innan nästa användning för att minska småstrulet?

Trycker man stäng av så ska den slockna helt vad jag minns. Kanske någon inställning i menyn dock? Va säger du Insta?
Citera
2021-03-18, 22:56
Medlem
Citat:

Du kan ställa in så boxen stängs av istället för standby.

På startsidan av boxen finns det en ikon där du ställer in "standby eller stäng av"

Du kan långtrycka på STB knappen också så kommer valen upp.

Du utesluter I alla fall att det skulle bero på att cacheminnet är fullt på boxen om du har för vana att stänga av den istället för att sätta den i standby.

Tar lite längre tid att koppla upp sig mot portalen men den tiden har man oftast... 😁
Citera
2021-03-18, 22:57
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Är inte ute för att gnälla, men vill gärna ha input så jag vet om det bara är jag eller hos andra också...

Mycket lagg igår/tisdags kväll under CL matcherna? Kör den stora.

Upplevde lite smått idag också, kör via Z8 Pro, kablat 100mbit. Kört speedtest och får full hastighet.

Ibland inbillar jag mig att det flyter bättre genom VLC på Windows än genom portal? Kan detta stämma om det är så att det är fler som kör via portal än tex VLC?

Mvh
Kollade Bayern vs Lazio, och jag hade inte ett enda lagg under matchen. Kör Xiaomi Mi TV stick och appen IPTV Extreme Pro. (Wifi 250mb)
Citera
2021-03-19, 23:05
Medlem
Tittar alla på VOD endast i mobilen?
Om man fick önska sig något, så skulle det vara kul med lite högre bitrate.
Citera
2021-03-20, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TE66

Tittar inte VOD alls i mobilen.

Enbart på tv.
Citera
2021-03-20, 08:25
Medlem
Min far tittar via Formuler z8 pro, och han säger att det delvis laggar ibland, särskilt när han kollar på sport. Vilka inställningar i mytvonline2 finns det att åtgärda för att få en lite bättre upplevelse? (Har inte justerat någonting idag).
Senast redigerad av TeaterApa 2021-03-20 kl. 08:35.
Citera
2021-03-20, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TE66

Tittar inte på TV överhuvud taget i mobil.
Varför skulle man bara kolla på VOD via mobil för? Den stora upplevelsen finns I TV'n faktiskt.
Citera
2021-03-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeaterApa
Min far tittar via Formuler z8 pro, och han säger att det delvis laggar ibland, särskilt när han kollar på sport. Vilka inställningar i mytvonline2 finns det att åtgärda för att få en lite bättre upplevelse? (Har inte justerat någonting idag).

Ställ buffer i MTOL2 till 5. Den kanske står på noll och det är inte bra. Vad har han för isp?
Citera
2021-03-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Ställ buffer i MTOL2 till 5. Den kanske står på noll och det är inte bra. Vad har han för isp?
Har som sagt inte ändrat något, så det kan mycket väl vara på 0.

Isp är en noname som är lokalt här. Har ett 20 tal leverantörer som jag kan välja mellan, vad rekommenderas?

Edit: jag ändrade till 5 sekunder, och nu tar det extremt lång tid att ändra kanal, och kanalerna började lagga?
Senast redigerad av TeaterApa 2021-03-20 kl. 11:12.
Citera
2021-03-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeaterApa

Kör han med nätverkskabel eller wifi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in