2022-09-13, 22:28
  #5473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Konstigt att du alltid har problem.

UHD-sändningen rullar på felfritt till och med.

Vad heter den kanalen då?

Ppv 7 jag tittar på laggar konstant.
Citera
2022-09-13, 22:34
  #5474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Vad heter den kanalen då?

Ppv 7 jag tittar på laggar konstant.

Gå in i Cmore kategorin så ligger alla där. Även UHD-versionen.
Citera
2022-09-14, 07:11
  #5475
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krejxan
Nej tyvärr, som du säger menar man OS:et med android tv. LG är inte android tv, Philips och Sony är det. Dvs vill du ha tivimate direkt från tvns app store behöver du en Philips eller Sony tv
Ok tack. Så det är bara Sony och Philips som erbjuder android då eller? Känns som om fler borde ha det.

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Kolla specifikationerna när du ska köpa tv. Operativsystemet ska vara Android TV. Rekommenderar Sony.
Ok!
Citera
2022-09-14, 07:49
  #5476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sahlgrenska
Ok tack. Så det är bara Sony och Philips som erbjuder android då eller? Känns som om fler borde ha det.


Ok!

Finns andra men de största tillverkarna av tv som kör med Android-tv är just Sony och Philips.
Citera
2022-09-14, 08:34
  #5477
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Finns andra men de största tillverkarna av tv som kör med Android-tv är just Sony och Philips.
kommer köra på någon av dessa

https://www.netonnet.se/art/tv/46-55tum/philips-50pus900612/1018887.9116/

https://www.netonnet.se/art/tv/46-55tum/philips-50pus853612/1018886.9116/

Vilken skulle du valt om du hade dessa att välja mellan?
Citera
2022-09-14, 13:58
  #5478
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sahlgrenska
kommer köra på någon av dessa

https://www.netonnet.se/art/tv/46-55tum/philips-50pus900612/1018887.9116/

https://www.netonnet.se/art/tv/46-55tum/philips-50pus853612/1018886.9116/

Vilken skulle du valt om du hade dessa att välja mellan?

Den andra skulle jag valt iaf
Citera
2022-09-14, 15:48
  #5479
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Den andra skulle jag valt iaf
Ok.
Vf? Ser du den lilla prisskillnaden endast då eller är det några specifikationsmässiga detaljer?
Citera
2022-09-14, 17:12
  #5480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sahlgrenska
kommer köra på någon av dessa

https://www.netonnet.se/art/tv/46-55tum/philips-50pus900612/1018887.9116/

https://www.netonnet.se/art/tv/46-55tum/philips-50pus853612/1018886.9116/

Vilken skulle du valt om du hade dessa att välja mellan?

De flesta säger att Sony slår Philips, så hade jag varit du hade jag letat efter en schysst Sony tv!
Citera
2022-09-14, 22:01
  #5481
Medlem
N1. Ingen EPG hos mig och TV4 (alla tre varianter) strular som fan.

Bara hos mig eller?

Och deras "Info" kanal som man kan hitta längst upp i kanallistan för Sverige har inte funkat på ett bra tag..

Och min leverantör verkar inte ge nån info alls.

Som sagt kanske hos mig felet ligger eller har fler samma problem?
Citera
2022-09-14, 22:23
  #5482
Medlem
Skulle behöva hjälp med att hitta en bra fungerande app för iPhone ( skall kunna gå o streama till tvn ). Har testat lite olika, betalat för vissa som bara verkar sno ens pengar. Med vänlig hälsning, fluffe
Citera
2022-09-14, 23:08
  #5483
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsgnaget
N1. Ingen EPG hos mig och TV4 (alla tre varianter) strular som fan.

Bara hos mig eller?

Och deras "Info" kanal som man kan hitta längst upp i kanallistan för Sverige har inte funkat på ett bra tag..

Och min leverantör verkar inte ge nån info alls.

Som sagt kanske hos mig felet ligger eller har fler samma problem?

Asså, jag kan bara skvallra vidare vad jag själv har läst på andra sidor (och nej jag kommer inte ge källor) så det ska tas med en nypa salt på alla sätt och vis.

Tydligen skulle EPG:n satts igång i fredags, vilket den inte gjorde. Dock kom EPG:n igång lite kort igår eller i förrgår men har nu stängts av igen.

Man hänvisar till sk DDOS-attacker som sker mot EPG:n och då faktiskt från abonnenterna (dvs inte utomstående part). Misstankarna ligger åt att vissa Mag-boxar spammar EPG:n i sådan hög grad att det sänker inte bara EPG:n utan även övrig upplevelse av IPTV-tjänsten.

Info-kanalen har jag noll insikt i, jag har nog aldrig ens kollat på den.....

Tilläggas ska att jag kör med N1, FormulerZ8 via portal samt trådbundet från ISP samt trådat här hemma och är nöjd med tjänsten även om man saknar EPG:n som gör det där lilla extra när man ska fippla mellan alla kanaler och program.
Citera
2022-09-15, 00:56
  #5484
Medlem
BackinBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Konstigt att du alltid har problem.

UHD-sändningen rullar på felfritt till och med.

Eller kanske ännu konstigare att du typ aldrig har problem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in