2022-04-19, 09:29
Medlem
Fast egentligen funkar N1 - åtminstone här. Var bara borta något dygn när de gjorde uppdatering och när jag läser tråden misstänker att alla problem som det skrivs om här egentligen är mjukvarurelaterade. Hur kan det annars komma sig att allt fungerat klockrent här, men inte hos vissa? Alltså är det någon form av kompatibilitetsproblem. Nu kör jag förvisso inte någon vanlig lösning, men den verkar i alla fall funka (för mig).
Så i stället för att enbart efterfråga "vilken kanal" någon har problem med så kanske man även utöver detta fråga vilken box och vilken mjukvara som används eftersom det på sikt blir synligt vilken mjukvara eller kombo av mjukvara och box som strular mest mot en viss tjänst.
Citera
2022-04-19, 16:11
Moderator
Falukropps avatar
Börjar bli oerhört trött på det här. Hur många gånger ska man behöva tjata om att den här tråden INTE är till för pajkastning användare sinsemellan, eller spekulationer om vilka användare som är återförsäljare och inte?

I hygglighetens namn upplyser jag återigen om att låsknappen är en fantastiskt praktisk one click solution på problemet för oss som avgör trådens öde...

Närmare en sida skräpinlägg raderade.

//mod
Citera
2022-04-19, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av music4keep
Fast egentligen funkar N1 - åtminstone här. Var bara borta något dygn när de gjorde uppdatering och när jag läser tråden misstänker att alla problem som det skrivs om här egentligen är mjukvarurelaterade. Hur kan det annars komma sig att allt fungerat klockrent här, men inte hos vissa? Alltså är det någon form av kompatibilitetsproblem. Nu kör jag förvisso inte någon vanlig lösning, men den verkar i alla fall funka (för mig).
Så i stället för att enbart efterfråga "vilken kanal" någon har problem med så kanske man även utöver detta fråga vilken box och vilken mjukvara som används eftersom det på sikt blir synligt vilken mjukvara eller kombo av mjukvara och box som strular mest mot en viss tjänst.

Jag har inte haft större problem innan.
Men har till och från problem nu efter de uppdaterat.
Så är knappast klart än..
Helt plötsligt slutar kanaler fungera och kommer upp error på lite olika kanaler till och från.
Citera
2022-04-19, 16:53
Medlem
Hur viktigt är VPN när man kör IPTV som kund?
I relevans med just rättsväsen.
Citera
2022-04-19, 17:58
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Jag kör IPTV utan VPN, och jag har inte fått dörren insparkad än. Vill dock nämna att jag bara kört i ca en månad.
Citera
2022-04-19, 18:44
Medlem
LazerXs avatar
Varför kan jag inte finna undertexter när jag kör Duplex-appen direkt i TV:n?
Samma app i mobilen visar undertexter.
Citera
2022-04-19, 18:58
Medlem
Ichwills avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Jag kör IPTV utan VPN, och jag har inte fått dörren insparkad än. Vill dock nämna att jag bara kört i ca en månad.
Jag har kört utan VPN under mina 7 år med iptv, har inte haft någon påhälsning ifrån högre ort.
Citera
2022-04-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wad

Haft flera år med vpn och utan. Men allt har en ände. Förutom korven som har två.
Oavsett så ser de hur jag betalat. Men vilken rättstat ska ge sig på en enskild som betalat 1000kr?
Citera
2022-04-19, 19:46
Medlem
Citat:
Inte viktigt alls.

Ingen slutkund I Sverige har varken blivit gripen eller åtalad för att ha kollat på IPTV.
Citera
2022-04-19, 20:16
Medlem
Så ja N1 nere igen. Otroligt irriterande
Vad är det dom sysslar med? Byter dom servrar, eller har man fått problem med nätleverantörer som stoppar?
Citera
2022-04-19, 20:25
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banduro
Så ja N1 nere igen. Otroligt irriterande
Vad är det dom sysslar med? Byter dom servrar, eller har man fått problem med nätleverantörer som stoppar?

Vilken tur att jag inte startade mitt 1 timmes test av N1 tjänster nu som jag tänkt...
Citera
2022-04-19, 20:25
Medlem
Det verkar ju vara som ni är väldigt många som använder detta.

Har ni alla betalat via Safello? Eller annat som kräver tex bank id?
Känns svajigt tycker jag .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in