Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
h, jag r inte vertygad om att ett positivt urinprov ensamt ndvndigtvis leder till fllande dom, dock r jag knappast ngon expert. Jag tycker det r starkt att ta det till rttegng (av vnnen allts, givetvis vldigt drygt av klagaren).
Det r s svinigt och ljligt att det r olagligt med bruk (av all narkotika, vill man ha det olagligt s rcker det fullt att ha innehav kriminaliserat, s man slipper avskrcka folk frn att ska vrd vid behov), och dessutom ljligt att vi fortfarande lgger resurser p att bekmpa cannabis.
Det r s det r. kte fast frsta gngen i liknande lder. Blev ett jvla rabalder med skola och krkort.
Sen dess har snuten tagit mig upp emot 10 gnger (har tappat rkningen) och har ftt bta hundratuseltals kronor genom ren. Dom har verkligen inget bttre fr sig och jag r lngt ifrn ensam. Polisen fokuserar mycket p "knda sedan tidigare". Det r ltt att klara upp. Dom vet vilka vi r som anvnder droger och tar oss p rutin. Dom brukar ta mig en gng varannat r i snitt. Det kan va nr dom ser mig g ute p promenad eller nr jag vart och handlat. De flesta gnger har jag inte ens varit pverkad, utan har enbart haft metaboliter i urinet. En gng vgra dom lta mig g om jag inte lmnade urinprov. Ville inte bli sen till jobbet s gick med p det (blev nd sen). Senaste gngen vgrade jag lmna pissprov och dom hll kvar mig med flit s jag skulle bli sen till jobbet, s d tog dom blodprov med tvng inte direkt utan efter hela 6! timmar. Dom gjorde d husranssakan och vnde upp och ned p hela mitt hem under tiden dom hll mig fnge. Dom hittade frsts inget. Allt lg huller om buller hemma hos mig. Sg ut som jag haft inbrott dr tjuvarna verkligen rivit fram ALLT. Fick varning fr sen ankomst p jobbet, tv gnger. Fick inte anvnda min telefon under tiden och kunde drfr inte meddela min arbetsgivare om varfr jag inte var p plats. Min arbetsgivare ringde min telefon runt 5 gnger, fick inte svara. Fick dra en rvare nr jag kom ut d jag inte ville sga att polisen hll kvar mig p stationen fr ringa narkotikabrott. Dom var inte glada. "Jag klunde svarat eller tminstone ringt upp" och sagt var jag hll hus tyckte dom. Polisen visste att jag skulle bli sen och krde p det spret. Polisen har allts tagit mig nr jag vart pvg till jobbet och utpressat mig mot att inte bli sen och sen blev jag. Riktiga jvla fittor. Snacka om att stta kppar i hjulet fr en.