2023-03-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.aftonbladet.se/sportblad...tten-i-skid-vm
Dags fatta nu när till och med Norska experterna på TV2 inser att vallateamet har gått bom på allt, Sedan laguttagningen också känns som att de är rätt ute vad gäller fästet på klassiska & Glidet på skate!

Mycket bra sagt! Framför allt om laguttagningen, ännu en gång gör Byström och gänget bort sig, man skapar en otrygghet i laget och boostar Norge..

Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Virket som de svenske jentene, og spesiellt Ebba og Frida var plaget av nerver i dag. Det soleklare favorittstempelet, og den nesten selvklare forventning om at de skulle dra i fra med 20 s hver, var et press fra et helt land, som er fryktelig tungt å bære for et menneske.
Ikke mye avslappet eleganse i deres åkning i dag. Krampaktig, nervøst og energisløsende så det ut til å være.
Er tøft å være idrettsutøver når gull kun er som forventet, mens alt annet er en katastrofe.

Ja, det underlättar inte att det tänkta "ankaret" och tryggheten i laget (Jonna) petats, otroligt stressande att vara tvungen och skapa en större lucka inför sistasträckan..

Ni kan eran skidsport i Norge..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Som att det hade spelat någon roll idag?
Idag, nej, men i allmänhet har Karlsson bättre resurser att skapa lucka över 5 km medan Andersson skulle passa bättre i att förvalta en ledning. Så är det hugget som stucket mellan stilarterna tror jag att det kan vara gynnsamt att de byter sträckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ibland är det läge att hylla motståndaren också. Idag var Östberg helt fenomenalt bra. Bra för sporten att inte Sverige vinner allt på damsidan.
Visst, jättebra för sporten. Norge är svältfödda på segrar ju. Gäääsp.
Men det är rätt, Sverige behöver absolut inte vinna och de var heller inte bra idag. Hade unnat någon annan att ta bronset också.

Om något annat land hade vunnit hade det varit kul. Finland hade varit allra roligast i mitt tycke. Frankrike, Italien, vilka som helst. "Bra för sporten" är det inte att Norge vinner.
Citera
2023-03-02, 16:06
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allleee
Vilken svensk idrottare hade gått emot regimen om det varit Putin här? Allihopa är ju PK-papegojor som bara säger det som förväntas. Varför skulle Bolshunov tvingas vara dissident för att åka skidor?
Man kan ligga lite lågt, som Östjugge Ustyugov och de andra gör.
Man måste inte ställa upp när Göran Kristersson-Löfvens stab ringer.
Citera
2023-03-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Om jag vore i Myhlbacks kläder skulle jag låta Grin-Frida valla sina skidor själv inför tremilen. Hon valde ju själv det par hon åkte på i stafetten.

Jag tror inte att skidorna var så dåliga som de vill få det till. Visst, det fanns de som hade bättre men samtidigt kan det även vara så att exempelvis Östberg fick med sig mycket mer fart över krönen då hon hade mer krafter.

En smart åkare med sämre skidor hade insett att man inte lägger sig längst fram och förbrukar mer krafter än nödvändigt. Vad trodde Frida skulle hända när hon låg längst fram med "sämre skidor" och tog all vind?
Citera
2023-03-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Vår vallare är väl norrman....?
Mutad menar du?
Citera
2023-03-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
En smart åkare med sämre skidor hade insett att man inte lägger sig längst fram och förbrukar mer krafter än nödvändigt. Vad trodde Frida skulle hända när hon låg längst fram med "sämre skidor" och tog all vind?
Mycket vind blir det när det blåser 1m/s och går i 10km/h
Citera
2023-03-02, 16:10
Medlem
Citat:
Om jag vore i Myhlbacks kläder skulle jag låta Grin-Frida valla sina skidor själv inför tremilen. Hon valde ju själv det par hon åkte på i stafetten.

Håller med. Ge henne ett par ovallade skidor och en stump stearinljus så får hon klara sig själv.
Citera
2023-03-02, 16:11
Det är Jonna och Linn vi får heja på på lördag, för jag förmodar att Ebba och Frida får åka hem, för detta var uselt och de borde ha självinsikten att de inte har mer på VM att hämta. Ta hellre in Dyvik och Billan.
Citera
2023-03-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ibland är det läge att hylla motståndaren också. Idag var Östberg helt fenomenalt bra. Bra för sporten att inte Sverige vinner allt på damsidan.
För sporten har det absolut ingen som helst betydelse om det är Sverige eller Norge som vinner.
Citera
2023-03-02, 16:14
Medlem
Citat:

Vilken tur att du inte är vallachef då. En mer omogen och värdelös reaktion kan jag inte tänka mig.
Citera
2023-03-02, 16:14
Medlem
Hoppas Jonna tar hem det på lördag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här