Citat:
Tack för hjälpen.
Jag är äldre och är inte överviktig och har inget med lathet att göra. (jag är ju dessutom marathonlöpare, men kan ändå få typ 2 diabetes).
Jag ville vara bekväm när man inte har tid att hämta medicin.
Det är som sagt principen, att slänga betald vara utan att kontakta kunden först.
Även om apoteket gör rätt enligt deras principer, så kan man tycka att man borde kunnat hämtat det hos apoteket och hålit i paketet någon dag och vem läser det finstilta på leveransbeskedet ? har alltid tagit för givet att man har fler chanser eller kan hämta det hos någon ombud sedan.
Jag är äldre och är inte överviktig och har inget med lathet att göra. (jag är ju dessutom marathonlöpare, men kan ändå få typ 2 diabetes).
Jag ville vara bekväm när man inte har tid att hämta medicin.
Det är som sagt principen, att slänga betald vara utan att kontakta kunden först.
Även om apoteket gör rätt enligt deras principer, så kan man tycka att man borde kunnat hämtat det hos apoteket och hålit i paketet någon dag och vem läser det finstilta på leveransbeskedet ? har alltid tagit för givet att man har fler chanser eller kan hämta det hos någon ombud sedan.
Man blir ju matt när man får andras dynga kastad på sig sådär, men ibland kan det hjälpa att påminna sig själv om att trångsynthet och förakt säger mer om personen själv än det säger något om den det riktas mot.
Jag förstår dig precis…jag hade ingen aning om att det var så och hade lackat ur om det hänt mig.
Va är det för jäkla galenskap att kasta dyra mediciner…helt sinnessjukt att det fungerar på det sättet, och att man dessutom tvingar folk att betala för dom IGEN.
Skandal tycker jag.
Och den som tycker att man är gnällig har ju uppenbarligen aldrig haft dåligt med pengar..🙄
Man kan ju förstå att dom inte kan lämna det utanför dörren, men paketet borde ju gå till apotek eller annat utlämningsställe, som alla andra paket gör.
Paketleveranser har ju verkligen blivit otroligt smidigt senaste åren, men tydligen inte på alla områden..😏
// också marathonlöpare 👊🏼