Citat:
Ursprungligen postat av
Sportmonstret
När skulle vara bäst läge att mäta blodtrycket anser du?
Om du är på gränsen till hypertension som naturell hade jag införskaffat en blodtrycksmätare själv så du kan mäta hemma och kontrollera över längre tid. Utvärdera hur vissa preparat och doser påverkar.
Behöver inte vara en superdyr mätare. Viktiga är den är konsekvent.
Du ska väl commita till dopningsgamet en lång tid framåt så känns som en bra investering.
Det är mycket vanligt man får högre värde när mäter iväg, när inte hemma i lugn och ro. Du har säkert varit lite stressad när du fått upp mot 140 systolic? Om du verkligen ligger däromkring _utan AAS_ så hade jag varit vaksam, möjligt du är uppe och nosar på 150-160 (slänger bara ur mig en siffra nu från intet) under testo+orala. Inte bra långtidsmässigt att gå med det blodtrycket.
Vill du inte köpa en mätare kan du göra drop-in-mätning hos apotek. Kostar 50 kr eller något. Du får sitta och vila ca 10 minuter innan mätningen. Om du får onormalt hög puls mätningen där så kan du dra av lite från blodtrycket vill jag hävda, för pulsen tyder på du är uppjagad/stressad vid mätningen.
Sen ingen träning innan och konsumera inte massa koffein innan mätningen.
Notera att jag konstaterar inte att du har förhöjt blodtryck nu eftersom du är på AAS. Det är inte en garanti att AAS höjer blodtrycket. Själv åker mitt blodtryck inte upp allt för mycket av olja. Utan det är de orala som rampar upp det.
Under blast sköter man troligtvis träning och kost bättre också. Vilket har stor positiv påverkan på blodtrycket.