• 3
  • 4
2023-03-03, 16:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Anser du att det finns eller funnits nån som vet mer om de stora frågorna än du? Dvs. tror du nånsin de levt någon (eller levande nu) som kommit närmre nåt slags sanning gällande syftet med verkligheten, medvetandets natur, vad fanns innan universums födelse och vad finns efter dess slut? Osv.
Konstig fråga, att jämföra med sig själv - menar jag. De allra flesta av oss är ju inga särskilt djupa tänkare, så det ter sig nästan självklart att det funnits någon annan som kommit närmre sanningen.
Citera
2023-03-03, 16:51
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du har sett för mycket film. Handlingen i en film är inte verklig. Det är bara verkligheten som är det och det finns bara en verklighet.
När vi dör upphör medvetandet och vi vet inget mer någonsin. Det är det absolut mest troliga. Inget av det du säger är troligt.

Och hur avgör du vad som är ”troligt” efter du avslutat den här upplevelsen?
Citera
2023-03-03, 16:59
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Och hur avgör du vad som är ”troligt” efter du avslutat den här upplevelsen?
Vad då, efter jag avslutat den?
Det är bara att se på verkligheten om vad man vet om hjärnan, medvetandet och döden och vad man kan observera själv om man varit med om att människor dör. Sen kan de leva kvar i våra minnen, men det är något annat.
Vad vet man om det du säger? Har du ett enda belägg du kan visa upp?
Citera
2023-03-03, 17:54
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Vad då, efter jag avslutat den?
Det är bara att se på verkligheten om vad man vet om hjärnan, medvetandet och döden och vad man kan observera själv om man varit med om att människor dör. Sen kan de leva kvar i våra minnen, men det är något annat.
Vad vet man om det du säger? Har du ett enda belägg du kan visa upp?

Mitt belägg är att allt med liv som existerar följer samma metafysiska lag. Allt är en cirkel. En cirkel har inget slut men den expanderar.

1,2,4,5,7, 8 skapar en illusion av ändlighet och materia (2,4 | 7,8 | 1,5 = 666 (7+8 = 15 = 6). Tänk på varje siffra som en av regnbågens färger, som vibrerar i en viss frekvens = Fysiska verkligheten

Men de styrs av 3,6,9 som är oändligt. Dvs rent ljus. Ditt medvetande.

Föreställ dig att ditt högre ”jag” är som solen.

Ditt DNA (8) är bryggan mellan det fysiska och det icke fysiska. Du översätter all kod från ljuset (Gud) via ditt DNA som skapar i det fysiska.

Det som avgör vad du kan göra i den fysiska verklighet vi upplever är nivån av din vibration. Nivån på din vibration går att jämföra med hastigheten på ditt bredband. Ju högre vibration du har desto mer ansluten är du till de energier som allt består av och som går att representera i siffror. 369 är allt medvetande i ett som existerar i hela multiverse. Dvs alla nivåer av existens. Varje ental följer ett mönster

Vi gör ett exempel med nr 8:

8 ,16 ,32 ,64 ,128 ,256 ,512 ,1024 ,2048 4096 ,8192 ,16384, ( 12 tal måste skrivas ut för att du ska se att det är ett mönster)

=

8 ,7 ,5 ,1 ,2 ,4 ,8 ,7 ,5 ,1 ,2 ,4 (vortex)

Börjar på 8 slutar på 4 etc dvs 6 st tal tills det börjar om igen

8+7+5+1+2+4+8+7+5 +1+2+4= 54 = 9

8+7+5+1+2+4 = 27 = 9

Mönster för 8 börjar på och slutar på 4 :

8+4 = 12 = 3

Resterande i mitten av mönstret:

7+5+1+2 = 15 = 6

Mitten och yttern = 9

Det vill säga, ditt medvetande, ljuset styr allt i det fysiska. Och du är en del av ljuset. Så det finns inget du inte kan göra i teorin. Tex ett rymdskepp för att ta dig till en annan galax är obsolet i den bemärkelsen.

Dina chakran (energicenter) går att jämföra med OSI-modellen för hur en dator hanterar olika datalager.

Det finns fler saker jag kan gå in på men chansen att det kommer få visas här är 0.
Citera
2023-03-03, 18:05
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Mitt belägg är att allt med liv som existerar följer samma metafysiska lag. Allt är en cirkel. En cirkel har inget slut men den expanderar.

1,2,4,5,7, 8 skapar en illusion av ändlighet och materia (2,4 | 7,8 | 1,5 = 666 (7+8 = 15 = 6). Tänk på varje siffra som en av regnbågens färger, som vibrerar i en viss frekvens = Fysiska verkligheten

Men de styrs av 3,6,9 som är oändligt. Dvs rent ljus. Ditt medvetande.

Föreställ dig att ditt högre ”jag” är som solen.

Ditt DNA (8) är bryggan mellan det fysiska och det icke fysiska. Du översätter all kod från ljuset (Gud) via ditt DNA som skapar i det fysiska.

Det som avgör vad du kan göra i den fysiska verklighet vi upplever är nivån av din vibration. Nivån på din vibration går att jämföra med hastigheten på ditt bredband. Ju högre vibration du har desto mer ansluten är du till de energier som allt består av och som går att representera i siffror. 369 är allt medvetande i ett som existerar i hela multiverse. Dvs alla nivåer av existens. Varje ental följer ett mönster

Vi gör ett exempel med nr 8:

8 ,16 ,32 ,64 ,128 ,256 ,512 ,1024 ,2048 4096 ,8192 ,16384, ( 12 tal måste skrivas ut för att du ska se att det är ett mönster)

=

8 ,7 ,5 ,1 ,2 ,4 ,8 ,7 ,5 ,1 ,2 ,4 (vortex)

Börjar på 8 slutar på 4 etc dvs 6 st tal tills det börjar om igen

8+7+5+1+2+4+8+7+5 +1+2+4= 54 = 9

8+7+5+1+2+4 = 27 = 9

Mönster för 8 börjar på och slutar på 4 :

8+4 = 12 = 3

Resterande i mitten av mönstret:

7+5+1+2 = 15 = 6

Mitten och yttern = 9

Det vill säga, ditt medvetande, ljuset styr allt i det fysiska. Och du är en del av ljuset. Så det finns inget du inte kan göra i teorin. Tex ett rymdskepp för att ta dig till en annan galax är obsolet i den bemärkelsen.

Dina chakran (energicenter) går att jämföra med OSI-modellen för hur en dator hanterar olika datalager.

Det finns fler saker jag kan gå in på men chansen att det kommer få visas här är 0.
Vilket tokflum och visar så klart ingenting som talar för din sak, det är inte ens kopplat till det du sa tidigare.
Citera
2023-03-03, 19:11
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Du har sett för mycket film. Handlingen i en film är inte verklig. Det är bara verkligheten som är det och det finns bara en verklighet.
När vi dör upphör medvetandet och vi vet inget mer någonsin. Det är det absolut mest troliga. Inget av det du säger är troligt.

Haha, jag älskar verkligen de sturska, de som minsann vet besked om hur verkligheten ser ut.

Men säg mig, hur du vet att du inte drömmer din upplevda verklighet?
Citera
2023-03-03, 19:19
Medlem
zombie-nations avatar
Hur ska jag veta det? Då måste vi kunna jämföra med facit, eller hur?
Citera
2023-03-03, 19:29
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hur ska jag veta det? Då måste vi kunna jämföra med facit, eller hur?

Precis som om något facit skulle existera.

Inte underligt att det är zombie-nation, som har några invändningar.
Citera
2023-03-03, 19:34
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Precis som om något facit skulle existera.

Inte underligt att det är zombie-nation, som har några invändningar.

Ja, alltså, om jag måste förklara. Det jag framförde var ju att vi inte kan veta vem som tänkt bäst eftersom vi inte har svaren. Det är just brist på svar som gör stora frågor stora.

Självklart kan ingen bedöma vem som tänkt bäst.
Citera
2023-03-03, 19:39
Medlem
Om man svarar nekande på den frågan så har man bevisat att man definitivt inte har kommit långt i sitt tänkande kring de stora frågorna.
Citera
2023-03-03, 20:23
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Haha, jag älskar verkligen de sturska, de som minsann vet besked om hur verkligheten ser ut.

Men säg mig, hur du vet att du inte drömmer din upplevda verklighet?
För jag kan bevisa att verkligheten existerar genom att mäta den och jämföra den med mina upplevelser som jag får via mina sinnen. Ganska enkelt egentligen om du tänker efter.
Citera
2023-03-03, 21:03
Medlem
Citat:
Jag är inte religiös på en fläck. Du kan få riva varenda religiös byggnad för min del om du vill. Organiserad religion är enbart kontroll. Och för mig är det inte "mystik". För mig är Gud ett faktum. Som inte kräver någon som helst dyrkan.

Folk kan få exakt det dom vill om dom förstår hur man ska fråga, dvs att man slutar fråga upprepat (Denial of service)

Du fokuserar , ber om , bygger bilden av det du vill ha,fokuserar på det, och slutligen sen släpper man det. Och fortsätter leva ditt liv i positivitet och inte låter saker gnaga. (Riktad tanke)

Då kommer det leverera (garanterat). När du inte längre har ditt fokus på det du vill ha men som du bett Gud om. Att sluta fråga och släppa fokus är nyckeln. Lite som att du tankar från en databas, fast det går långsamt.

Testa själv så kommer du se. Om du inte redan gjort det.

Nej ,men det märks att du är väldigt andlig av dig, och oftast är sånna personer med en rik fantasi, dragning till det som är mystiskt, och generallt är man också en visionär
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in