Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Fast för att vara odödlig måste du leva. Lever du inte är du död. Så först måste man lyckas skapa liv av bara materia. Bara materia kan aldrig leva, även om det är delar av din tidigare kropp som kommer från något annat före det. Alltså är du dödlig, då bara materia inte lever.
Detta är ju bara en meningslös diskussion om begrepp och semantik och vad det mänskliga begreppet död innebär. Men om vi håller oss till ramarna för vad människor menar med ordet död, så har du ju rätt i sak:
Odödlig, tolkar jag det som att man inte kan få hjärtat att sluta slå, och inte det vidare begreppet: återuppstå till liv igen och få en puls.
Men säg att man kan skapa en ny dna sträng och ett nytt liv i en simulering, men att denna person aldrig skapats
Men jag tycker nästan personligen att potentiella liv som aldrig levt eller existerat, förutom i teorin, är odödliga. Ska vi dra det till vår spets, så är allt som i teorin kan leva odödligt(trots att de aldrig någonsin existerat fysiskt), eftersom man i teorin kan få dom att återuppstå oändligt många gånger ifall partiklarnna hamnar i rätt konfiguration.
Liv som aldrig existerat , men kan existera är enligt min värld är odödliga. Eftersom de i teorin kan leva just nu, ifall partiklarna har rätt konfiguration, så skulle jag vilja dra det ännu längre att de faktiskt också lever nu, men att de bara inte manifisterats ännu då partiklarna inte fått rätt konfiguration, men de existerar potentiellt latent.