Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-28, 19:40
Medlem
espiyes avatar
Det är nog så i alla fall att det finns de som förstår frågorna bättre än andra. Sedan när de ska till att besvara dem i sin iver ja då blir det lätt fel.
Citera
2023-03-01, 06:09
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Fyfan va folk kopierar vad jag skrivit innan i andra trådar, men kul att mina insikter sprids på svenska forum

Jag skrev ju förut för länge sen, att allt består av samma sorts energi, där rummet består av energi, eftesom rummet kan böjas vid gravitation så innebär det ju att rummet är någonting, och eftesom rummet påverkar materia, så sitter rummet ihop med materia. Hur kan rummet annars påverka materia om de inte sitter ihop? är det något annat än samma sorts energi mellan rum och materia? Precis det är det inte, utan rum och materia är samma sorts energi och de sitter ihop. Som du skrev " vi är en droppe i ett av av samma energi".

Och ja, allt är samma sorts energi, och om det blir en proton, elektron, kvark beror ju bara på hur snabbt energin vibrerar.(i en partikelaccelerator försöker man kollidera partiklar så att de vibrerar snabbare och då skapas nya partiklar man inte sett innan) Eftersom energin inte kan förstöras, så är vi ju också odödliga, och har man man man sparat min fysiska partikelkonfiguration så är jag ju odödlig, eftersom man när som helst kan återuppstå mig med ett medvetande om man lyckas sätta samman exakt samma partikelkonfiguration som jag består av, för ja, det är ju essensen av att i princip vara odödlig. Men i teorien så är alla alltså potentiellt odödliga

Exakt.

Döden är kopplad till förståelse. Våra tankar skapar. Kan du förstå och läsa av frekvenser och vilken vibration så ser du koden till allt. Då finns det inget du inte kan göra i princip.

”God mode” är på riktigt. Det Jesus gjorde är mer regel än undantag. Men med vår låga förståelse ser vi ”mirakel”. Vi är undantaget. Det är tvärt om.
Citera
2023-03-01, 10:34
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Fyfan va folk kopierar vad jag skrivit innan i andra trådar, men kul att mina insikter sprids på svenska forum

Jag skrev ju förut för länge sen, att allt består av samma sorts energi, där rummet består av energi, eftesom rummet kan böjas vid gravitation så innebär det ju att rummet är någonting, och eftesom rummet påverkar materia, så sitter rummet ihop med materia. Hur kan rummet annars påverka materia om de inte sitter ihop? är det något annat än samma sorts energi mellan rum och materia? Precis det är det inte, utan rum och materia är samma sorts energi och de sitter ihop. Som du skrev " vi är en droppe i ett av av samma energi".

Och ja, allt är samma sorts energi, och om det blir en proton, elektron, kvark beror ju bara på hur snabbt energin vibrerar.(i en partikelaccelerator försöker man kollidera partiklar så att de vibrerar snabbare och då skapas nya partiklar man inte sett innan) Eftersom energin inte kan förstöras, så är vi ju också odödliga, och har man man man sparat min fysiska partikelkonfiguration så är jag ju odödlig, eftersom man när som helst kan återuppstå mig med ett medvetande om man lyckas sätta samman exakt samma partikelkonfiguration som jag består av, för ja, det är ju essensen av att i princip vara odödlig. Men i teorien så är alla alltså potentiellt odödliga

Den här förståelsen är dock uråldrig. Och militären har verkat efter den i flera decennier nu. Sen slutet på 1800-talet sett till modern tid. Och det har varit en kollektiv förståelse en gång i tiden.
Senast redigerad av 369Q 2023-03-01 kl. 10:38.
Citera
2023-03-01, 10:46
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Fast för att vara odödlig måste du leva. Lever du inte är du död. Så först måste man lyckas skapa liv av bara materia. Bara materia kan aldrig leva, även om det är delar av din tidigare kropp som kommer från något annat före det. Alltså är du dödlig, då bara materia inte lever.
Citera
2023-03-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast för att vara odödlig måste du leva. Lever du inte är du död. Så först måste man lyckas skapa liv av bara materia. Bara materia kan aldrig leva, även om det är delar av din tidigare kropp som kommer från något annat före det. Alltså är du dödlig, då bara materia inte lever.

Detta är ju bara en meningslös diskussion om begrepp och semantik och vad det mänskliga begreppet död innebär. Men om vi håller oss till ramarna för vad människor menar med ordet död, så har du ju rätt i sak:

Odödlig, tolkar jag det som att man inte kan få hjärtat att sluta slå, och inte det vidare begreppet: återuppstå till liv igen och få en puls.

Men säg att man kan skapa en ny dna sträng och ett nytt liv i en simulering, men att denna person aldrig skapats

Men jag tycker nästan personligen att potentiella liv som aldrig levt eller existerat, förutom i teorin, är odödliga. Ska vi dra det till vår spets, så är allt som i teorin kan leva odödligt(trots att de aldrig någonsin existerat fysiskt), eftersom man i teorin kan få dom att återuppstå oändligt många gånger ifall partiklarnna hamnar i rätt konfiguration.

Liv som aldrig existerat , men kan existera är enligt min värld är odödliga. Eftersom de i teorin kan leva just nu, ifall partiklarna har rätt konfiguration, så skulle jag vilja dra det ännu längre att de faktiskt också lever nu, men att de bara inte manifisterats ännu då partiklarna inte fått rätt konfiguration, men de existerar potentiellt latent.
Senast redigerad av stroganof 2023-03-03 kl. 16:04.
Citera
2023-03-03, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Exakt.

Döden är kopplad till förståelse. Våra tankar skapar. Kan du förstå och läsa av frekvenser och vilken vibration så ser du koden till allt. Då finns det inget du inte kan göra i princip.

”God mode” är på riktigt. Det Jesus gjorde är mer regel än undantag. Men med vår låga förståelse ser vi ”mirakel”. Vi är undantaget. Det är tvärt om.
'

Man kan säga att vi vet samma sak, men som troende har du ett religiöst perspektiv på det. Dessutom verkar du av personlighetstypen vara en person med mycket mystik,värderingar, "imagination", visioner, och bakar in din förståelse i denna förklädnad.
Citera
2023-03-03, 16:12
Medlem
Citat:
Den här förståelsen är dock uråldrig. Och militären har verkat efter den i flera decennier nu. Sen slutet på 1800-talet sett till modern tid. Och det har varit en kollektiv förståelse en gång i tiden.

Förvånar mig inte att det var en kollektiv förståelse en gång i tiden. Folk var inte dumma förr i tiden.
Citera
2023-03-03, 16:17
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Detta är ju bara en meningslös diskussion om begrepp och semantik och vad det mänskliga begreppet död innebär. Men om vi håller oss till ramarna för vad människor menar med ordet död, så har du ju rätt i sak:

Odödlig, tolkar jag det som att man inte kan få hjärtat att sluta slå, och inte det vidare begreppet: återuppstå till liv igen och få en puls.

Men säg att man kan skapa en ny dna sträng och ett nytt liv i en simulering, men att denna person aldrig skapats

Men jag tycker nästan personligen att potentiella liv som aldrig levt eller existerat, förutom i teorin, är odödliga. Ska vi dra det till vår spets, så är allt som kan leva även om dessa levande ting inte existerar ännu, odödliga, eftersom man i teorin kan få dom att återuppstå oändligt många gånger ifall partiklarnna hamnar i rätt konfiguration.
Oförstörbara då. Rätt begrepp för rätt sak. Partiklar lever inte.

Sen avser väl många med odödlighet, att i alla fall medvetandet, jaget, kan föras vidare eller existera i någon form efter döden. Själv anser jag att det bara är trams, en önskan om att leva vidare. Finns inga efter döden upplevelser.

Man kan med samma argument som du, även anse att inget någonsin levt, då allt är uppbyggt av materia som inte levt från början. Därför består vi bara av död materia och jaget och livet är bara en illusion.
Citera
2023-03-03, 16:19
Medlem
369Qs avatar
Citat:
'

Man kan säga att vi vet samma sak, men som troende har du ett religiöst perspektiv på det. Dessutom verkar du av personlighetstypen vara en person med mycket mystik,värderingar fantasi, visioner, och bakar in din logiska förståelse i denna förklädnad.

Jag är inte religiös på en fläck. Du kan få riva varenda religiös byggnad för min del om du vill. Organiserad religion är enbart kontroll. Och för mig är det inte "mystik". För mig är Gud ett faktum. Som inte kräver någon som helst dyrkan.

Folk kan få exakt det dom vill om dom förstår hur man ska fråga, dvs att man slutar fråga upprepat (Denial of service)

Du fokuserar , ber om , bygger bilden av det du vill ha,fokuserar på det, och slutligen sen släpper man det. Och fortsätter leva ditt liv i positivitet och inte låter saker gnaga. (Riktad tanke)

Då kommer det leverera (garanterat). När du inte längre har ditt fokus på det du vill ha men som du bett Gud om. Att sluta fråga och släppa fokus är nyckeln. Lite som att du tankar från en databas, fast det går långsamt.

Testa själv så kommer du se. Om du inte redan gjort det.
Citera
2023-03-03, 16:29
Medlem
Citat:

Sen avser väl många med odödlighet, att i alla fall medvetandet, jaget, kan föras vidare eller existera i någon form efter döden. Själv anser jag att det bara är trams, en önskan om att leva vidare. Finns inga efter döden upplevelser.

Man kan med samma argument som du, även anse att inget någonsin levt, då allt är uppbyggt av materia som inte levt från början. Därför består vi bara av död materia och jaget och livet är bara en illusion.

Ja jag håller med dig, att det är viktigt att isolera, och diskutera om rätt sak beroende vilken definition vi använder oss av. Jag har inga problem med att utgå från definitioner och premisser som jag inte tror på, men jag accepterar ändå spelplanen.

Bra observerat av dig att du kunde utröna att jag mycket riktigt anser döden är ett mänskligt påfund som inte är verklighetsförankrat, och att det är enklare att helt och hållet ta bort ordet död från ordlistan.
Istället bör vi slopa dödsdefinition och ersätta det med om man är vid medvetande eller inte, och huruvida man har en puls eller inte, då denna två indelning blir mer verklighetsförankrad och förklarar det faktiska tillståndet bättre.
Citera
2023-03-03, 16:35
Medlem
369Qs avatar
Citat:

Döden är en illusion. Både kroppsligt som andligt.

Med rätt förståelse och miljö kan du leva,ung så länge du vill. (Behöver)

Den här verkligheten är bara en nivå av flera. Och det är som ett spel/skola för din själ sett uppifrån. Problemet är någon/något ”hackar” spelet och gör alla spelare till NPC:er.
Citera
2023-03-03, 16:46
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Döden är en illusion. Både kroppsligt som andligt.

Med rätt förståelse och miljö kan du leva,ung så länge du vill. (Behöver)

Den här verkligheten är bara en nivå av flera. Och det är som ett spel/skola för din själ sett uppifrån. Problemet är någon/något ”hackar” spelet och gör alla spelare till NPC:er.
Du har sett för mycket film. Handlingen i en film är inte verklig. Det är bara verkligheten som är det och det finns bara en verklighet.
När vi dör upphör medvetandet och vi vet inget mer någonsin. Det är det absolut mest troliga. Inget av det du säger är troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in