• 1
  • 2
2023-02-23, 18:44
Medlem
Mentideros avatar
"Otaliga vittnar om maktmissbruk från bankernas som är satt i system. Hopplöst byråkratiska krav används som förevändning för att godtyckligt stänga av kunder – även när banken själv bryter mot lagen. För att skydda sig från allmänhetens ilska gömmer sig bankens ledning.

En kund i banken berättar exempelvis om hur han plötsligt fick ett 50 sidor långt brev där han skulle redovisa varenda transaktion, insättning och överföring under det senaste året. Efter två dagars arbete skickades de efterfrågade uppgifterna in – varpå banken ändå beslöt att avsluta kontot, utan vidare kommentarer".

Här avslöjas identiteterna på cheferna.
https://nyadagbladet.se/ekonomi/de-a...ets-bankkonto/

Har ni själva drabbats av dessa omotiverade låsningar av konton?

Hur genomkorrupt är det svenska finansystemets hemliga avdelningar som arbeterar med att ekonomiskt handikappa alternativa medier och förstöra livet för vanligt folk?

Då länsförskringar stolteras med att man ägs av sina medlemar så undrar jag om du som kund hos Länsförsäkringar accepterar att det finns en hemlig grupp inom banken som arbetar med att stänga ned privatpersoner och alternativmediers konto?
Senast redigerad av Mentidero 2023-02-23 kl. 19:05.
Citera
2023-02-23, 18:53
Medlem
Detta är bland det jag sjukaste jag läst på länge!

Accepterar finansinspektionen att det finns en hemlig trio som godtyckligt stänger ned systemkritiska medier och förstör livet för hårt arbetande svenskar?
Citera
2023-02-23, 19:05
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astra33

Accepterar finansinspektionen att det finns en hemlig trio som godtyckligt stänger ned systemkritiska medier och förstör livet för hårt arbetande svenskar?

Att Nya Dagbladet inte sysslat med penningtvätt eller finansiering av terrorism förstår alla.
(Det är bara att läsa deras artiklar)

Rörande finansinspektionen, så kan man ju undra om de själva gett order till dessa outade nickedockor att stänga ned deras bankkonto?
(FI knäppte ju nyligen Länsförsäkringar på näsan)
Senast redigerad av SaboMuggade 2023-02-23 kl. 19:07.
Citera
2023-02-23, 19:11
Medlem
Citat:

Det är ganska vanligt idag men bara i sverige.

i tyskland sätter folk in pengar på banken utan problem.

här kan man få sjuka frågor om man sätter in ynkliga 5000kr.

De 3 absolut värsta bankerna i sverige är swedbank(plus deras sparbanker runtom sverige) och nordea,seb.

De stänger av folk kors och tvärs och har absolut ingen skam i kroppen.

När Folk tar ut sina egna pengar från bankomaten har vissa av bankerna har skickat hem brev där de frågar varför folk tar ut sina egna pengar och vad de gör med sina egna pengar.

Man ska be dom dra åt helvete men många svenskar vet inte vad ordet integritet betyder utan skickar glatt in svar på frågor som banken inte har ett skit med att göra.

Då hamnar man i denna situation i kombination med att politikerna är mutade och jobbar för bankerna.
Citera
2023-02-23, 19:24
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman

De 3 absolut värsta bankerna i sverige är swedbank(plus deras sparbanker runtom sverige) och nordea,seb.

När Folk tar ut sina egna pengar från bankomaten har vissa av bankerna har skickat hem brev där de frågar varför folk tar ut sina egna pengar och vad de gör med sina egna pengar.

Man ska be dom dra åt helvete men många svenskar vet inte vad ordet integritet betyder utan skickar glatt in svar på frågor som banken inte har ett skit med att göra.

Då hamnar man i denna situation i kombination med att politikerna är mutade och jobbar för bankerna.

Visst kan man be dom dra åt helvette men till vilken nytta?

De fick höra "Dra dit pepparn växer" men du står utan bank-id och är oförmögen att betala dina räkningar.
Citera
2023-02-23, 19:32
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Att Nya Dagbladet inte sysslat med penningtvätt eller finansiering av terrorism förstår alla.
(Det är bara att läsa deras artiklar)

Rörande finansinspektionen, så kan man ju undra om de själva gett order till dessa outade nickedockor att stänga ned deras bankkonto?
(FI knäppte ju nyligen Länsförsäkringar på näsan)

Som jag spontant reflekterade när tanken slog mig att de möjligen är lika jäkla korrumperade, finansinspektionen alltså.
Citera
2023-02-23, 19:59
Medlem
Mentideros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman

Många oheliga allianser bland de besuttna som inte önskar bli framdragna i ljuset medan allt skall nagelfaras hos gemene man.

Nej de har verkligen inte ett skit att göra med våra små transaktioner men stänger ner konton utan att presentera några orsaker annat än diffust snack om kundkännedom.
Citera
2023-02-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Visst kan man be dom dra åt helvette men till vilken nytta?

De fick höra "Dra dit pepparn växer" men du står utan bank-id och är oförmögen att betala dina räkningar.
Sker det bara på Länsförsäkringar, eller är det en utbredd sammansvärjning från flera banker?

Kan man inte öppna konto hos en konkurrent?

Edit: Mycket obehagligt och beklagligt är det givetvist oavsett.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2023-02-23 kl. 20:02.
Citera
2023-02-23, 20:14
Medlem
Räcker det inte med existerande tråd? Artikeln i trådstart presenterar ju inte något nytt. Att Christian von Ahlefeld är "compliance-chef på Länsförsäkringar Bank sedan juni 2020" kan man tex läsa på hans högst offentliga Linkedin-profil.

Riktigt pinsamt är det att tidningen i stycket före skriver "Bakom dimridåerna av anonymitet kan tidningen nu även avslöja identiteten på cheferna för de hemliga så kallade kundkännedomsavdelningarna eller ”compliance” som man på Länsförsäkringar valt att kalla det."
Citera
2023-02-23, 21:11
Medlem
YP4XQs avatar
Trodde Länsförsäkringar var en bra bank.. men sedär då behöver jag inte flytta lånen till dem 2023 som det var tänkt.
Citera
2023-02-23, 21:32
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homolobbyist
Räcker det inte med existerande tråd? Artikeln i trådstart presenterar ju inte något nytt. Att Christian von Ahlefeld är "compliance-chef på Länsförsäkringar Bank sedan juni 2020" kan man tex läsa på hans högst offentliga Linkedin-profil.

Riktigt pinsamt är det att tidningen i stycket före skriver "Bakom dimridåerna av anonymitet kan tidningen nu även avslöja identiteten på cheferna för de hemliga så kallade kundkännedomsavdelningarna eller ”compliance” som man på Länsförsäkringar valt att kalla det."

Fast deras arbetsbeskrivning vittnar ju inte om "vad de exakt gör på jobbet".
NyD har fått ut information om vilka tre personer som är direkt ansvariga för att deras konto stängdes ned.
(Som jag fattar det)
Citera
2023-02-23, 21:42
Medlem
Det är ju otroligt svårt att höra något åt detta när det är bankerna står bakom bank-id.

Hoppas att någon advokat tar tag i detta och går till rätten (man får troligen harva dig upp till högsta domstolen) och vinner gör att vi ska komma runt detta.

Jag inte råkat ut för fryst konto men blivit vägrad att få nytt bank-id av Swedbank där jag varit kund sen födseln (+45år) (men är inte helkund där, vilket tydligt vad problemet),

Hade jag blivit inte fått hjälp av annan bank så hade det ju slutat i personlig konkurs då man inte ens han logga in på för att betala räkningarna.

Det sjukaste var att jag inte heller fick sätta mig ner med ansvarig på banken för att lösa problemet, vilket jag än idag inte fattar hur de kunde neka det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in