Citat:
Du orkar inte leta, men du orkar sitta och berätta hur det är utan kunskap. Du har ju redan själv bevisat det du vill ha bevisat, nämligen när du skriver:
Man brukar inte ge hormon till barn i 12 års åldern pga ingen pubertet förutom i särskilda fall.På vilka grunder vet du då att det du själv skriver och som jag fetmarkerat inte gällt i den aktuella situationen? Naturligtvis vet du inte det och därigenom är det bevisat att du snackar skit och drar slutsatser med din egen okunskap som grund.
Där står att behandling ska ske i svåra fall samt om man ser onormalt tillväxt utifrån barnets normalkurva samt hur föräldrarnas storlek är, vilket är mycket viktigt.
Jag skrev ju att de måste fram med hennes diagnos i så fall, jag har skrivit det i denna tråd sen vi startade diskussionen. Det var mitt första inlägg. På internetmedicin nämns specifika diagnoser typ missbildningar som behöver behandlas.
Men så extremt kan det ju knappast vara för SkiStad om pubertet vid tretton års ålder gav slutlängd 180 cm och försenad pubertet därefter enbart lägger på 2 cm om året på slutlängd. Som jag också skrev tidigare hade jag kanske accepterat förklaringen med viss tvekan skistad var runt 15 då behandlingen startade. Men nu var hon 12 år.
Fortsatt vill jag ha källa på att man ska slänga på hormoner direkt på så unga.
Din inställning är ”säger dem så är det så”. Man får inte ens ifrågasätta och undra över den märkliga medicineringen som meddelas.
•Varför de nu alls skulle nämna det på presskonferens är obegripligt.
•Varför vi ska acceptera utan att tänka själva, som du tycker, när orimliga förklaringar ges pga att tillväxthormon och steroider upptäcks i de norska åkarnas kroppar, förstår inte jag.
Lyssna på experterna! De norska idrottsläkarna vet vad de gör! Gormar du.
Ändå har vi fått se skandaler med astma medicin i hästdoser till friska åkare i avancerad medicinsk utrustning, och dopningavstängd utövare.
Skandal med anabola steroider enligt deras utsago pga ordination av norsk idrottsläkare - dopad utövare.
Men ditt förtroende för dem norska idrottsläkare är helt orubbligt - otroligt. Allt är för deras egen hälsas skull!!!
Senast redigerad av grobiankungen 2024-12-10 kl. 16:04.
Senast redigerad av grobiankungen 2024-12-10 kl. 16:04.