• 1
  • 2
2023-02-22, 10:43
Medlem
Harry_s avatar
Idiot som man är skrev jag mitt nummer i en undersökning
nu ringer det säkert fem telefonförsäljare om dagen och jag blockerar alla
sen poppar det upp nya nummer
flesta börjar på 070-192 71 xx

går det att bli av med sånt nu när man redan har lämnat sitt nummer?
Citera
2023-02-22, 11:03
Prata länge med dem. Spela lite efterbliven och prata långsamt. Fråga om samma saker om och om igen tills de lägger på. Försök att dra ut på tiden så länge som möjligt.

De kommer sluta ringa rätt snart.
Citera
2023-02-22, 11:15
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Prata länge med dem. Spela lite efterbliven och prata långsamt. Fråga om samma saker om och om igen tills de lägger på. Försök att dra ut på tiden så länge som möjligt.

De kommer sluta ringa rätt snart.

tror knappast att det är en o samma säljare va
Citera
2023-02-22, 11:16
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
tror knappast att det är en o samma säljare va
Nix, men telefonförsäljare har svarta listor med dryga personer som de delar med varandra för att inte behöva slösa tid
Citera
2023-02-22, 11:17
Medlem
MustMasters avatar
Jag har samma problem om än inte riktigt i din omfattning.

Min lösning är att enbart svara på nummer jag känner igen och söka på hitta.se eller motsvarande på de nummer jag inte känner igen.
Allt som oftast finns det information om att det är en telefonförsäljare, om så är fallet blockerar jag numret i telefonen. Det har tagit tid men jag är nu uppe i 150+ blockerade nummer.
Tycker mig ana att de senaste månaderna har det ringt färre och färre.

Ibland när andan faller på brukar jag svara och ställa relevanta motfrågor och verka intresserad, precis när avtalet ska tecknas efter ca 10-15 min lägger jag på och blockerar numret. Det tycker jag är roligt.
Citera
2023-02-22, 11:24
Medlem
BernardLoutres avatar
Min sambo brukar få sådana samtal. Sist så svarade jag.
Hej, jag söker Bernadette Loutre.
Nä, sa jag, hon är död.
Oj då, jag beklagar.
Ja, det gör jag också, sa jag.

De har inte ringt något mer från den firman.
Citera
2023-02-22, 11:28
Medlem
Det finns några alternativ du kan använda.

Du kan tex spela jättestressad när de ringer. Du kan erbjuda dig att ringa tillbaka till den som ringer dig, när du inte har lika mycket som händer, så du ber om dennes mobilnummer. Uppringaren kommer förstås att vägra lämna ut det, varpå du kan skälla ut personen för dubbelmoral: du har blivit uppringd på din mobiltelefon men uppringaren vägrar lämna ut sitt eget nummer. Om personen lämnar ut det gör du helt enkelt så att u sitter uppe en natt, några dagar senare, och ringer till den mitt i natten, på en tid som "passar dig".

Eller så kan du vara så otrevlig du bara kan. Jag har själv vid ett tillfälle skrikit åt en telefonförsäljare så att denne lagt på luren! Du skall skriva, svära och förolämpa på en industriell skala, och låt aldrig motparten tala klart innan du börjar med nästa tirad. Du kan kalla motparten för precis allt du kommer på: idiot, korkad, feg (framför allt om denne säger att den skall lägga på), felavlad, precis vad som helst fungerar bara motparten inte vill bli kallad det.
Citera
2023-02-22, 11:32
Medlem
Det som verkar ha fungerat för mig är att säga till dem att aldrig mer ringa mig. Alltså ingen ifrån det företaget.
Citera
2023-02-22, 11:32
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Det finns några alternativ du kan använda.

Du kan tex spela jättestressad när de ringer. Du kan erbjuda dig att ringa tillbaka till den som ringer dig, när du inte har lika mycket som händer, så du ber om dennes mobilnummer. Uppringaren kommer förstås att vägra lämna ut det, varpå du kan skälla ut personen för dubbelmoral: du har blivit uppringd på din mobiltelefon men uppringaren vägrar lämna ut sitt eget nummer. Om personen lämnar ut det gör du helt enkelt så att u sitter uppe en natt, några dagar senare, och ringer till den mitt i natten, på en tid som "passar dig".

Eller så kan du vara så otrevlig du bara kan. Jag har själv vid ett tillfälle skrikit åt en telefonförsäljare så att denne lagt på luren! Du skall skriva, svära och förolämpa på en industriell skala, och låt aldrig motparten tala klart innan du börjar med nästa tirad. Du kan kalla motparten för precis allt du kommer på: idiot, korkad, feg (framför allt om denne säger att den skall lägga på), felavlad, precis vad som helst fungerar bara motparten inte vill bli kallad det.
Om du är aggressiv kommer de med hög sannolikhet lägga till dig till listan över folk de ska ringa igen bara för att jävlas och roa sig. Det är mycket bättre att vara lugn och trevlig och dra ut på tiden.
Citera
2023-02-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Idiot som man är skrev jag mitt nummer i en undersökning
nu ringer det säkert fem telefonförsäljare om dagen och jag blockerar alla
sen poppar det upp nya nummer
flesta börjar på 070-192 71 xx

går det att bli av med sånt nu när man redan har lämnat sitt nummer?
Du får väl anmäla till Nix registret. Funkar bra för mig.
Citera
2023-02-22, 12:10
Medlem
man ska aldrig säga ordet "ja" då det finns en del som klipper i hop ljudfiler till ett ja i ett avtal eller köp
Citera
2023-02-22, 12:14
Medlem
Bromsklosss avatar
Det jag funderar på när det gäller att blockera nummer är hur man ska hantera att samma nummer kan innehavas av någon annan i framtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in