Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-23, 21:10
Medlem
N!xxos avatar
Tror Amandas kommentar bottnar i att hon är bara avis på Sannas bröst, men vinner hon kan hon ju ta sina pengar å köpa sig ett par med. 🤷‍♂️
2023-05-23, 21:13
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Absolut. Produktionen kan styra vilken reality som helst att verka helt annorlunda för tittarna än vad deltagarna själva har upplevt sin tid på plats. Vissa saker utesluts helt, klipps bort och vi tittare drar andra slutsatser än vad som verkligen har hänt mellan deltagarna. Inte undra på att vi sedan sitter och försöker dra egna slutsatser och scenarier - en del nära sanningen och en del totalt ut i det blå! Det är ju verkligen lätt att sitta hemma i soffan och vid tangentbordet och skriva om deltagarnas personligheter (fast vi inte känner dem alls) och hur de borde ha gjort osv. när vi inte får se helheten och när mycket är bortklippt.
Vi känner dem tillräckligt. Det som visas upp är nog för att forma sig en uppfattning om en person.
Det är ju inte så att de helt redigerar om en persons karaktär och gör den till helt motsatt än vad den är. Dessutom, det är just när man befinner sig i en svår situation som man prövas som mest.
Därav att det är mer troligt att se folks rätta jag under såna här omständigheter än på en arbetsplats eller familjemiddag.

Grunden hos en person framkommer alltid oavsett redigering. Det är inga skådespelare trots allt utan riktiga människor. Man kan bedöma hur de talar och uttrycker sig, hur de formulerar sig, om de beter sig med klass och stil osv. Här har vi sett hur pakten skriker könsord, kommer med tillmälen, hånflinar, snackar skit, har dålig moral osv. Det är karaktären, grunden, som kommer fram. Då spelar det ingen roll om en scen eller flera klipps bort, man har redan sett vad de går för, vad de är kapabla till.
Utstrålning går igenom rutan, om en person har "bra" eller "dålig" energi likaså.
Jag är helt övertygad om att de människor som jag uppfattar som falska och vidriga i detta program, att jag tyckt detsamma om dem om jag behövt ha dem runt mig på en arbetsplats eller dylikt.
Det hade kanske tagit längre tid för dem att visa sina sidor men man får alltid ett första intryck, det går snabbt och är väldigt sällan fel. Tror aldrig att mitt första intryck av en person varit felaktigt faktiskt. Även personer man ogillat från tv har det sen framkommit skandaler och avslöjanden kring osv. Man får en viss känsla för personen helt enkelt... men alla kanske inte har min fantastiska iakttagelseförmåga och omdöme

Som jag sagt innan, det finns en tendens, hos både deltagare och tv-tittare att släta över folks dåliga beteende och bara se det som "ett tv-program". Man vill inte se människor som "onda" eller kapabla till ondska. Själv skiljer jag inte på sak och person utan människor är sina handlingar och måste stå för dem, oavsett om de filmas eller ej. Du kan ha flera kilometer bortklippt material på t ex Chris, det kommer inte att ändra min uppfattning om honom som en lågt stående människa av värsta sort.
Han har visat vem han är, hur tydligt som helst.
2023-05-23, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N!xxo
Tror Amandas kommentar bottnar i att hon är bara avis på Sannas bröst, men vinner hon kan hon ju ta sina pengar å köpa sig ett par med. 🤷‍♂️

Loz, sannas är bland de fulaste som gjorts och är så fejk.Amanda är.queen och vill ha äkta, vilket hon har
2023-05-23, 21:16
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hahahaa. Patetiskt att Tv4 försöker göra det spännande genom att bryta innan tävlingen är slut. Man såg att Sophies rep hade börjat ta eld medan Oscars inte hade gjort det.
Har hänt flera gånger i Paradise Hotel av de säsonger som jag har sett, inte alltid det visas i samma avsnitt vem som åker ut i parceremonin.

Inget konstigt med att andra kanaler får inspiration av exempel PH.
2023-05-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Exakt det var jag som myntade att hon var lik Christian Olsson, hon har vackra anletsdrag i att hon har rätt form på ögonen
(japan style från mamma kines pappa japan, stackars lilla barn) ett långsmalt nylle och välskulpterade icke röda läppar, med en makeover kan Elin bli snygg, detta inbegriper kroppen

Här har du en annan snygging, vars USP på tick-tok är att hon har en fet mormor
https://www.tiktok.com/@kebabcarro1/video/7236042130727111963
(en obehaglig video där Dennis Pennis håller upp ett nybajsat spädbarn)

Jag tycker att dm här klippen är lite korta, det känns som en atrofi
https://www.tiktok.com/@kebabcarro1/video/7235336779707059483
Alva bkir faktiskt snyggare med smink, mens Caroline blir fulare

Wtf, Alva är ju sjukt snygg. En 10! Carro en svag 2. Helvete!
2023-05-23, 21:22
Medlem
Hoppas så innerligt att Sophie kommer sist i morgondagens program. Då är hela "tjej" pakten i princip borta. Iaf originalpakten utan Sanna. Hade vart så rätt! Hoppas Amanda eller Oscar vinner
2023-05-23, 21:24
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy

Tycker det är trist för man vet ju det kommer bli Amanda eller Elin om ingen av dem är immun, Amanda i första hand och Elin i andra hand oavsett vilka andra som är med Pernilla, Sanna, Sofie och Oscar lär de ju inte rösta ut eftersom de inte är gränsländers.

Eftersom det bara finns en immunitet till den som får flest poäng.

Och sen är det en sista tävling mellan de tre sista. Den kommer aldrig Pernilla vinna dock.
Tror dock av Oscar, Sanna, Sophie, Amanda och Elin och Pernilla att Pernilla har minst chans på plankan om det är nästa tävling.

Enda värdiga vinnarna är Amanda och Elin.

2023-05-23, 21:25
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Jodå, det kan visst bli lite weird. Det vill jag påstå att det har hänt i den här tråden.

Det är du och greta som är weird i den här tråden. Ni verkar inte ha förstått att tjejpakten är de vidrigaste människorna som nånsin varit med i Robinson.
2023-05-23, 21:32
Medlem
Man ska veta att de klipper alltid epilogen för att jävlas, typ som den där klippningen där det såg ut som att Marcus var upprörd över att Oskar hade haft ihjäl någon apa. Med största sannolikhet är det inte alls lika dramatiskt som det verkar. Sen kan visst Amanda har sagt något som folk reagerar på, men de flesta lite mer begåvade människor lär sig hur andra människor är & tar dem för vem de är, det är väldigt låg chans att Amanda har sagt något med intentionen att såra någon.
2023-05-23, 21:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Vi känner dem tillräckligt. Det som visas upp är nog för att forma sig en uppfattning om en person.
Det är ju inte så att de helt redigerar om en persons karaktär och gör den till helt motsatt än vad den är. Dessutom, det är just när man befinner sig i en svår situation som man prövas som mest.
Därav att det är mer troligt att se folks rätta jag under såna här omständigheter än på en arbetsplats eller familjemiddag.

Grunden hos en person framkommer alltid oavsett redigering. Det är inga skådespelare trots allt utan riktiga människor. Man kan bedöma hur de talar och uttrycker sig, hur de formulerar sig, om de beter sig med klass och stil osv. Här har vi sett hur pakten skriker könsord, kommer med tillmälen, hånflinar, snackar skit, har dålig moral osv. Det är karaktären, grunden, som kommer fram. Då spelar det ingen roll om en scen eller flera klipps bort, man har redan sett vad de går för, vad de är kapabla till.
Utstrålning går igenom rutan, om en person har "bra" eller "dålig" energi likaså.
Jag är helt övertygad om att de människor som jag uppfattar som falska och vidriga i detta program, att jag tyckt detsamma om dem om jag behövt ha dem runt mig på en arbetsplats eller dylikt.
Det hade kanske tagit längre tid för dem att visa sina sidor men man får alltid ett första intryck, det går snabbt och är väldigt sällan fel. Tror aldrig att mitt första intryck av en person varit felaktigt faktiskt. Även personer man ogillat från tv har det sen framkommit skandaler och avslöjanden kring osv. Man får en viss känsla för personen helt enkelt... men alla kanske inte har min fantastiska iakttagelseförmåga och omdöme

Som jag sagt innan, det finns en tendens, hos både deltagare och tv-tittare att släta över folks dåliga beteende och bara se det som "ett tv-program". Man vill inte se människor som "onda" eller kapabla till ondska. Själv skiljer jag inte på sak och person utan människor är sina handlingar och måste stå för dem, oavsett om de filmas eller ej. Du kan ha flera kilometer bortklippt material på t ex Chris, det kommer inte att ändra min uppfattning om honom som en lågt stående människa av värsta sort.

Jag håller med dig i det du skriver om deltagarnas olika personligheter.

Fast jag menade "saker som tydligen har hänt och sagts" och vi tittare inte får se i TVrutan. Det har vi ju nu ett praktexempel på - för VAD Amanda har sagt eller INTE sagt framkommer inte någonstans faktiskt men ändå så dömer deltagare ut Amanda till kylan just för det hon påståtts ha sagt och vi tittare har inte sett Amanda en endaste gång faktiskt har gjort detta. Vare sig i TVrutan eller att vi har hört Amandas röst säga något dumt/dumma saker till någon annan deltagare.

Är inte det märkligt? Finns inte en enda filmsnutt när jag har sett att Amanda är på det viset som de andra deltagarna påstår eller att hon har sagt dumheter. Har NI andra i tråden verkligen SETT och HÖRT under dessa avsnitt Amanda SJÄLV har sagt det som påstås? Ändå går drevet mot henne - avsnitt efter avsnitt.

- - -

Idag har det varit 33 stycken avsnitt av Gränslandet som nu är stängt. Idag har vi också även sett 48 stycken avsnitt från Robinson = 81 avsnitt alltså. Hittills!

Nog SKULLE TV4 kunnat ha suttit och klippt bort vareviga sekvens när Amanda har klantat sig som alla andra i Tjejpakten påstår - men jag ser det som totalt ologiskt och ett mycket kostsamt arbete av produktionen. Att mörka alla klantigheter som Tjejpakten hela tiden lägger till last för att Amanda "ska ut"! HUR troligt är det? Fundera på det.

Vi vet också att saker ibland kan klippas bort och en reality kan förvanskas - men inte i all oändlighet.
Personligheterna vi har sett under alla dessa avsnitt - 81 st hittills - säger iaf mig om att Tjejpakten har förvanskat det som Amanda har sagt. Bara hon öppnar munnen så vänder och vrider pakten hennes ord och har gjort en Höna av en fjäder och något annat kan inte jag se det som.
2023-05-23, 21:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Dagens avsnitt väldigt intressant.
Vet man att sista tävlingen innan sista rådet är plankan? Eller är det var man tror?

Det är 100% plankan. Fanns en bild på tv.nu där man såg fötterna av alla deltagare när de stod på plankan. Gick in och kollade nu och tyvärr så har de tagit bort bilden. Synd. Annars hade man kunnat analysera fötterna och kommit fram till ifall det är Sophie eller Oskar som klarar sig.'

Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Det är du och greta som är weird i den här tråden.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-05-23 kl. 21:49.
2023-05-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Det var det finaste jag läst sedan konfirmationen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in