Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-22, 20:37
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Ja, nästan så https://imgur.com/tfgcSrY
Jag känner fortfarande att det är nått som saknas....
2023-05-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollosausdal
Du är ju korkad, alla ska säga sin motivering i kameran sen visas bara några.
Fy fasen vad du hittar på egna saker och njuter av att vara idiotiskt elak.
Om hon hade varit så jävla värdelös och elak och falsk då hade hon ju blivit utröstad. Dom röstar ju ut hot och fom som dom inte gillar. Ni verkar ha blivit så lurade och gått på tv4s vinkling och det är ju det dom vill. Hoppas Pernilla går jävligt långt, mest för att reta upp er lite till och för att jag gissar att hon är bättre än vi alla tror.

Haha! Ja de hade nog visat de andras motivering om den också innehöll skitsnack! Den enda anledningen att hon inte röstats ut är för att hon är sämst på tävling och inget hot enligt idiotierna i Sydpakten.

Men håller med dig hoppas hon vinner! Fan vilka roliga scener det hade varit och att få se carros och Chris miner om det hade inträffat. Men tyvärr är hon i bottenskiktet i varje tävling så det lär inte hända.
2023-05-22, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Har inte Greta ännu kommit till insikt hur elaka Pernilla, Carro och Chris är? Sjukt.
Brukar du aldrig få aha-upplevelser?.. Jag kan tänka mig att det är det som händer Greta var 20de inlägg..
2023-05-22, 21:30
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Man tittar på Robinson där årets uppsättning består av väldigt trevliga och bra människor. Knappt något drama. Chill chill chill.

Sen läser man den här tråden där folk är helt ursinniga och vräker ut sitt hat. Helt absurt att vara helt dum i huvudet, fylld av hat och vrede och sedan klaga på exakt allt hos dessa helt normala deltagare. Ni är helt sjuka i huvudet, och som grupp i nivå med särskola.

Go Sophie.

Håller med, men måste ändå hålla på en underdog som inte direkt ingår i pakten som förstört årets säsong. Dvs Elin eller Amanda för Pernilla är inte direkt värdig
2023-05-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hijodejuan
Håller med, men måste ändå hålla på en underdog som inte direkt ingår i pakten som förstört årets säsong. Dvs Elin eller Amanda för Pernilla är inte direkt värdig
Pernilla är värdig, hon får en att skratta nästan varje avsnitt. Hon behöver pengar som plåster på såren då hon säkert har många haters nu som inte har humor.
2023-05-22, 21:50
Medlem
CS128s avatar
Senast redigerad av CS128 2023-05-22 kl. 22:00.
2023-05-22, 21:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Pernilla är värdig, hon får en att skratta nästan varje avsnitt. Hon behöver pengar som plåster på såren då hon säkert har många haters nu som inte har humor.

Jag hatar inte Pernilla - men jag tycker illa om henne och det hon har visat i Robinson för oss tittare. Henne vill jag INTE ha i Toppen av deltagare i kampen av Robinsonstatyetten i slutet!

Hata? Man behöver inte använda så starka ord ens. Det är en Tävling - inte ett krig eller ens på allvar i livets alla händelser ... så jg hatar inte Pernilla, men jag ogillar det hon har visat.
2023-05-22, 22:05
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Nä och då ska man inte heller säga att Amanda vann Gränslandet
Jävlar vad fyrkantig du är. Ska Anders stå och säga att "Här kommer Amanda. Hon har vunnit 25 000 kr och tagit sig vidare från Gränslandet. Elin, Oskar och Amanda har samtliga vunnit, eller inte vunnit, Gränslandet men det är bara Amanda som vunnit 25 000 kr" för att du ska vara nöjd? Alla fattar vad som innebär med att Amanda "vunnit" Gränslandet förutom du verkar det som.
2023-05-22, 22:13
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja det är fan lika varje gång, folk klarar inte av att genomskåda en pakt. Varje år är den starka pakten 4 pers som har ett antal hang-arounds. Vist, är man klen är man ohotad, men då åker man i alla fall på egen förmåga, är man stark eller man ryker man. Det där verkar fan inte gå in i skallen. Det är ofta just dessa "Det vore så kul om en tjej vann i år"-pakterna som nästan vinner. Så mycket rimligare när en tjej vinner just för att hon är bättre. Istället ska dom rösta ut tex Amanda som fasen är en av få som kan ge Oskar en match. Men ja, största orsaken till sned könsfördelning i Robinson-vinster är just tjejpakterna som visserligen knuffar fram en tjej till den absoluta finalen, men typ aldrig den stakaste. Men ja, det är systerskap och fulspel rakt igenom.
2023-05-22, 22:14
Medlem
ojojoj3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Gillar bögar killar med pojkkropp? Chris ser ut som en pojke i kroppen 0 % manlighet
Alla har ju olika smak, bögar är ju precis som straighta i det fallet. Vissa killar gillar pojkaktiga killar, brukar kallas twinks, och vissa gillar mer manliga. Precis som en hetero kille kan gilla flickaktiga tjejer och andra mer mogna.
2023-05-22, 22:16
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Nej nej, jag ser alltid det värsta hos folk, det har jag varit mer tydlig med än något annat. Om du inte har sett mig skriva det nån gång i tråden så har du inte riktigt hängt med.
Jag har sett dig skriva det i tidigare inlägg men det är skillnad på att se det värsta hos folk och ägna sig åt rena fantasier och närmast förtal.
Sen är du ju inte konsekvent heller eftersom du dömer somliga värre än andra. Tjejpakten har du ju inte alls sett det värsta hos på samma sätt, tvärtom tycker du det är fel när många av oss andra kritiserar dem osv. Det är där du spårar och blir mer pajas än trovärdig.
Citat:
Och det där med transsexuell var det inte jag som skrev, jag tycker mest hon ser ut som en kvinnlig häxa. Men visst jag hade kunnat gjort det, speciellt efter en video som nån la ut här där hon var sminkad. Där såg hon faktiskt ut som en sminkad man.
Det var DoktorNo som skrev lite frågande om Amanda kanske var transsexuell vilket du markerade i fetstil och svarade ja på:
Haha, ja. Men inte som man som har blivit kvinna utan en kvinna som vill bli man. Skulle inte förvåna mig om vi får snart se henne utklädd till Eriks kampstorts tvilingbror. Och då kan hon verkligen skacka om hur veka och patetiska tjejer är som snackar skit och inte presterar i tävlingar.
Undra om Erik fortfarande vill ha "henne" då?

(FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia)

Så det är ju sånt här larvigt snack som du och vissa andra här har ägnat sig åt och då blir det som sagt ironiskt, märkligt och schizofrent när du av alla ska läxa upp andra för "hat".
Citat:
Att du återigen helt psykotiskt fantiserar ihop saker som grov mobbing, enorm avund och svartsjuka och har inga gränser över huvudlaget för vad du kan fantisera ihop och kasta ur dig för anklagelser mot de andra för att få din kära Amanda att se bättre ut är sjukt... Visst för att det är vanligt att folk fastnar i att skydda sina idoler men din grej med Amanda kan till och med vara det sjukaste jag sett på Flashback.
Jag tror att till och med de som också hejar på Amanda här har nån gång tänkt "wow" när de har läst dina "fanstasilivliga" inlägg.
Du verkar tro att du kan övertala folk genom att älta om dina fantasier, men det blir bara mer och mer tragiskt och sjukt.
Jag vet inte liksom inte hur man hanterar en människa som dig som är helt manisk och psykotisk i Amanda, för mig får du tycka att hon är en gud, det är helt okej, du har min tillåtelse . Kan jag få din tillåtelse att inte tycka det?
- Att det förekommit mobbning är inga fantasier utan fakta. Det är klassisk mobbning som de ägnar sig åt. Inte bara jag som sett det heller utan fler som kommenterat det här. Nu när Amanda kom tillbaks var det ju återigen tydligt.
- Jag brukar inte anklaga folk för att vara avundsjuka eller svartsjuka för det är rätt tröttsamma klyschor men i detta fallet så är det ju mer än tydligt att det är vad det handlar om.
Pernilla, Carro, Chris och Sophie drivs alla av avundsjuka och svartsjuka. Pernilla motiverade sin senaste röst på Elin med att Elin hade haft det för bra osv. Pernilla var även svartsjuk på Amandas och Eriks relation.
Carro, Chris och Sophie är avundsjuka på att Amanda är snygg, stark och fick uppmärksamhet från killarna. De känner sig även hotade av att hon är en stark tjej som säger vad hon tycker istället för att ställa sig i ledet och ägna sig åt en massa skitsnack. De inser att hon är överlägsen dem och därför hatar de henne eftersom de aldrig kommer att kunna nå upp till hennes nivå.
Onda människor hatar goda människor av naturen. De hatar att man ser igenom dem.
Dennis d y var svartsjuk på Amanda och Eriks relation och som den svaga person han är så agerade han, likt de andra i pakten, utifrån sitt sköra och sårbara ego.
Dennis d ä var också svartsjuk på Amanda och Eriks relation.
Oskar var avundsjuk på Marcus och kände sig hotad av att få dela rampljuset med honom rent kunskapsmässigt. Hans känsliga ego och dåliga självkänsla klarade inte av det.
Sammantaget har alla i och runtomkring tjejpakten agerat väldigt simpelt utifrån primitiva känslomotiv och det är så lätt att se igenom dem.

Vi får alla lov att tycka vad vi vill. Däremot är det klädsamt om man står för vad man skriver
Eftersom du även har så svårt att se igenom människors beteenden, fast de är fullständigt transparanta, så skulle jag även rekommendera dig att gå en kurs i grundläggande psykologi.
Uppenbarligen behöver du mer kunskap + att det hade kunnat få dig att utvecklas och mogna lite som människa vilket du verkar behöva.
2023-05-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
"maken till okvärdesord mot andra deltagare slår alla rekord"

Jisses, det har ju knappt varit nånting av den varan den här säsongen. Ett "bitch" var väl det enda ögonbrynshöjande men det är ju inte mycket att uppröras över. Om man nu inte är alldeles överkänslig.

Då har ju den här tråden, jämfört med Robinson, fler och värre okvädesord som du kan våndas över, varav några kommer från dig själv.

Du kanske har rätt förutom nåt år tillbaka har jag inte tittat på Robinson på 10-12 år, om det är som du säger är det än mer häpnadsväckande om de tillåtit sån språkbruk i ett "familjeprogram", personligen är jag inte lättstött och skulle kunna använda betydligt grövre ord än de jag använt. Tål man inte okvärdesorden som används här ja då är det bäst att stänga ner kontot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in