2023-10-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Smilla24
LÖN: j tar 47 tusen I lön i månaden, sen har dem husmor på gårdagen som tar 37 tusen I månaden, bara läsa domstolen utredningen. N tog 30 tusen kronor.

564 000 kr i årsinkomst för J då och 444 000 för husmor = 1008000 enbart i lön. Om man kollar på kostnaden för J med arbetsgivaravgifter mm blir det enligt https://www.foretagarna.se/driva-ege...talld-verktyg/

Vår beräkning
Nuvarande lön:
47 000 kr
Arbetsgivaravgift:
14 767 kr
Intjänad semesterlön:
5 640 kr
Premier tjänstepension plus särskild löneskatt:
3 577 kr
Totala kostnaden:
72 757 kr

873084 i kostnad per år för J.

Det är en faslig massa pengar. Hade ingen aning om det och undrar om VDS följare vet om det. Att de blockar alla som hövligt frågar om ekonomin är uselt och suspekt. Ok om de inte inte vill göra det precis i den tråden men ha då ut alla siffror på hemsidan tex och anordna en frågestund online på Facebook, gör en livesändning som de verkar gilla och låt folk få fråga. har man inte som givare rätt att få veta hur pengarna används? Det här blir ju mer och mer suspekt ju mer man förstår. Jag har inte läst utredningen.

För att få 90-konto krävs en del och föreningen blir stadigt kontrollerad:
https://www.insamlingskontroll.se/fo...-rapportering/
Citera
2023-10-07, 19:10
Medlem
.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-10-07 kl. 19:17.
Citera
2023-10-07, 19:47
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxick
Jag kan berätta att fler än en har kontaktat J i syfte att erbjuda en hemlös en permanent bostad.
J avrådde skarpt från detta och varnade att "dom", hon kallade de hemlösa "dom" inte ville det utan dom ville vara där dom hade sina vänner och att "dom" hade psykiska problem och kunde bli farliga och besvärliga för det visste minsann J hur illa det gått för dem som låtit en hemlös flytta in hos sig.
Dom vill alltså absolut inte flytta.............J pratar alltså för alla hemlösa och stänger dörren ovanför deras huvuden och bakom deras ryggar för att de ska kunna få ett permanent boende då flera erbjudit detta.

Kontakterna med J togs för att hon skulle kunna hitta någon lämplig person som kunde få en bostad då hon finns så nära dem och tycks känna dem personligen för så framställer hon sig själv.
Men som sagt så utan hemlösa kan inte J leva sitt glassiga liv.
Hon är en mycket ond människa Jeanette, men hon är mycket duktig på att framstå som en god moder.

Det är bra att det äntligen kommer ut vad denna narcissistiska kvinna J är för en typ. Hon lever gott på de hemlösa och får stråla sig i glansen.
Många på Vid din sida på Facebook har börjat reagera och förstå vad hon går för, men majoriteten sitter mest och hyllar henne.

Hennes ego är stort och det är äckligt att se hur hon beter sig som värsta tonårsinfluencern när hon ska sända sina videor, putande läppar och gör ögonen stora och fy fan så genomvidrig hon är.
J hade förmodligen detta som en affärsplan redan från början när hon startade upp denna fabriken.
Man ser också i kommentarerna på Facebook när folk börjar genomskåda henne och ställa obekväma frågor, då reagerar J precis som narcissister brukar göra, hon börjar skrika och gapa i kommentarerna som en liten tjurig flicka och spela på folks känslor.
Hon vänder och vrider också på allt så att de som frågar framstår som onda, elaka och avundsjuka, det vill säga allt det som narcissisten själv är, och får majoriteten med sig.
Bara detta att använda sig av mängder av utropstecken som hon gör i en mening när hon blir elak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hon är väl 50, va?

Jag har medvetet valt att vara tyst med det här(känt till det i kanske två år nu) då alternativet för många hemlösa är att de får gå hungriga oftare än annars och kanske aldrig någonsin får komma in i värmen.
Men nu börjar Jeanettes bubbla spricka så då spelar det inte längre någon roll.
Jeanette Höglund och som de allra flesta som får sitta i morgonsoffan i TV4 har snart fallit.

Du är och härjar i fel tråd.
Denna tråd handlar om den person som heter Nina och har förskingrat drygt 1,7 miljoner från VDS.
Den person du försöker smutskasta har en annan tråd.
Håll dig där, tack!
Senast redigerad av Krickedixan 2023-10-07 kl. 19:53.
Citera
2023-10-07, 19:48
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxick
Jag kan berätta att fler än en har kontaktat J i syfte att erbjuda en hemlös en permanent bostad.
J avrådde skarpt från detta och varnade att "dom", hon kallade de hemlösa "dom" inte ville det utan dom ville vara där dom hade sina vänner och att "dom" hade psykiska problem och kunde bli farliga och besvärliga för det visste minsann J hur illa det gått för dem som låtit en hemlös flytta in hos sig.
Dom vill alltså absolut inte flytta.............J pratar alltså för alla hemlösa och stänger dörren ovanför deras huvuden och bakom deras ryggar för att de ska kunna få ett permanent boende då flera erbjudit detta.

Kontakterna med J togs för att hon skulle kunna hitta någon lämplig person som kunde få en bostad då hon finns så nära dem och tycks känna dem personligen för så framställer hon sig själv.
Men som sagt så utan hemlösa kan inte J leva sitt glassiga liv.
Hon är en mycket ond människa Jeanette, men hon är mycket duktig på att framstå som en god moder.

Det är bra att det äntligen kommer ut vad denna narcissistiska kvinna J är för en typ. Hon lever gott på de hemlösa och får stråla sig i glansen.
Många på Vid din sida på Facebook har börjat reagera och förstå vad hon går för, men majoriteten sitter mest och hyllar henne.

Hennes ego är stort och det är äckligt att se hur hon beter sig som värsta tonårsinfluencern när hon ska sända sina videor, putande läppar och gör ögonen stora och fy fan så genomvidrig hon är.
J hade förmodligen detta som en affärsplan redan från början när hon startade upp denna fabriken.
Man ser också i kommentarerna på Facebook när folk börjar genomskåda henne och ställa obekväma frågor, då reagerar J precis som narcissister brukar göra, hon börjar skrika och gapa i kommentarerna som en liten tjurig flicka och spela på folks känslor.
Hon vänder och vrider också på allt så att de som frågar framstår som onda, elaka och avundsjuka, det vill säga allt det som narcissisten själv är, och får majoriteten med sig.
Bara detta att använda sig av mängder av utropstecken som hon gör i en mening när hon blir elak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hon är väl 50, va?

Jag har medvetet valt att vara tyst med det här(känt till det i kanske två år nu) då alternativet för många hemlösa är att de får gå hungriga oftare än annars och kanske aldrig någonsin får komma in i värmen.
Men nu börjar Jeanettes bubbla spricka så då spelar det inte längre någon roll.
Jeanette Höglund och som de allra flesta som får sitta i morgonsoffan i TV4 har snart fallit.

. Felpost
Senast redigerad av Krickedixan 2023-10-07 kl. 19:52.
Citera
2023-10-07, 20:09
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Du är och härjar i fel tråd.
Denna tråd handlar om den person som heter Nina och har förskingrat drygt 1,7 miljoner från VDS.
Den person du försöker smutskasta har en annan tråd.
Håll dig där, tack!

Kanske någon kan länka till den tråden här, så blir det lättare att vara on-topic och hålla i sär trådarna?
Citera
2023-10-07, 20:14
Medlem
Krickedixans avatar
Läste FUP:en nu och det var en himla massa taxiresor som gjorts.
Blir inte så imponerad av såna människor.
Direkt när hon började på VDS så började överföringarna och inköpen till henne själv. Det här var självklart Ninas agenda från första början och man ser hur det ökade ju mer varm i kläderna hon blev. På ett år handlade hon för eller gav bort till vänner nästan 2 miljoner och det kan ha varit mer.

Många inköp på Öland?! Hade VDS något där eller hade Nina von Krusenstierna ett sommarhus där. Redan tidigt började hennes privata inköp på företagskortet.

Sedan var det inköp på Systembolaget vid flera tillfällen för 12 000:- och 10 000:- vid olika tillfällen.
Har hon sponsrat de hemlösa med dricka eller har det gått till Krusenstietnan själv mån tro. Haft privata fester där hennes Östermalmskompisar dricker för de pengar som ska gå till mat till Soppköken. Wow! Ni ska skämmas som ni gjort…..

Sedan alla dessa inköp på Zara …. Kläder till de hemlösa eller vad?

Två saftiga besök på GrandHotel och ett på Operakällaren. Även Diplomat och andra restauranger dör notan gått på runt 4500:- . Fantastiskt bra jobbat…. Smuts !

Mycket inköp i Fältöversten på olika butiker typ Hemtex Kicks Apoteket och caféet.
Har hon använt detta som sitt eget kreditkort varje dag?
Värre än Mona Sahlin som fick skit för en Toblerone.
Det här är verkligen äckligt!

Sedan har hon vid tre tillfällen skänkt pengar till 1,6 miljonersklubben som sammanlagt slutade på ca 50000:-
Hur hanterar Alexandra Charles detta?!
Väljer hon att fortsatt behålla pengarna från en organisation för Hemlösa eller väljer hon att ge tillbaka dem?
Hon är kanske lika sniken som Nina så hon behåller dem. Lika barn leka bäst!

Vem är kvinnan som hon swishat drygt 80 000:- till?
Hon finns inte med påVolontärslistan men fått en fin liten summa varje månad.?
Vad skulle hon med dessa till.
Tänker hon också vara sniken och behålla sina pengar. Fy bubblan!! Hon måste vara stolt över sig själv.

Vilka människor det finns och för att inte tala om Niklas Ank@r.
Vad är det för snubbe?
Sover han bra på nätterna? Smuts enligt mig.

Listan kan göras lång.
Hela alltet är bara så vidrigt!
Senast redigerad av Krickedixan 2023-10-07 kl. 21:02.
Citera
2023-10-07, 20:19
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Hon sa i någon livesändning för några veckor sedan att VDS lyckats fått bort de flesta hemlösa från gatan med hjälp av hyresvärdar och att de fått in vissa på boenden och att de som nu finns kvar på gatan som är äldre är de med psykiska problem men de kan inte VDS hjälpa och det är psykiatrins ansvar, hon sa också att de frågar dessa hemlösa om de behöver hjälp men att de inte vill ha hjälp av VDS.

Jag undrar hur mycket lön hon dvs J får av VDS? Det är väl ytterligare anställda av föreningen? Hon jobbar väl enbart med VDS nu.

Jag är väldigt tvekluven till allting, ja det är bra att någon uppmärksammade och gjorde/gör något för de hemlösa men nu verkar som sagt den gruppen äldre hemlösa pensionärer har blivit fattigpensionärer istället och då finns det att göra för de lär väl knappast minska, de ska också jobba och hjälpa över hela Sverige. Samtidigt är det under all kritik att de inte redovisar sin ekonomi på hemsidan tex. Nu skulle de lägga ned gården i GBG då de "Inte ville splittra sin energi", de som besökt den gården och verksamheten har väl varit folk som varit ensamma mest.

VDS ska väl vara en förening men i de föreningar jag varit och är medlem i har man väl lite hum om vad föreningen ska göra och vill göra under de närmaste åren, man har visst medlemsinflytande och kan lämna in förslag och påverka. Kan man överhuvudtaget bli medlem i VDS? Det verkar ju som om J och några fler styr allt hela tiden, hon har ju börjat köra olika "case" som hon larmar om och postar inlägg om och ringer och skriver till dem som det berör hittills kommuner, vårdboende, Miomöbler, hyresbolag.

Inget fel i det, det behövs väl folk som kavlar upp ärmarna och gör något mot orättvisor och underliga beslut men ingen insyn alls om ekonomin, ibland säger J att si och så mycket har kommit in men inget mera, de väljer "case" ur den enorma störtflod av mail som de får (det har hon påtalat flera gånger att de får massor med e-post som någon sitter och går igenom) och detta hur mycket de får in, hur pengarna används kan man som sagt inte läsa om efteråt.

Varför detta hemlighållande om ekonomin? De borde ju tjäna på transparens för om jag ser att gåvor används väl och varenda krona kan redovisas ökar mitt förtroende och chans att jag ger till dem.

Jag är glad iaf att jag inte gett till dem, då skulle jag nog ha känt mig jävligt lurad av att detta med bedrägerierna och madrassinköp har skett.

De får mycket stöd från olika företag och det är väl glädjande att någon vill göra något för de fattiga men man måste ju redovisa även.

Om du löser FUP: en så får du svar på dina frågor och påståenden.
Sedan då är detta en tråd om Nina och de pengar hon förskingrat.
Du skriver i fel tråd
Håll dig på rätt ställe. Tack!
Citera
2023-10-07, 22:02
Medlem
Citat:
Om du löser FUP: en så får du svar på dina frågor och påståenden.
Sedan då är detta en tråd om Nina och de pengar hon förskingrat.
Du skriver i fel tråd
Håll dig på rätt ställe. Tack!
Tack, trevligt med en minimoderator som styr upp flashback. För övrigt lyckas du ställa 14 frågor i din postning kl 20:14 blandat med lite fördömanden. Det kanske för enkelhetens skull kan vara bra med en eller två frågeställningar åt gången i tråden? 14 stycken gör att det lätt blir lite virrigt att respondera på även om jag givetvis förstår att hela historien väcker frågor och funderingar.
Citera
2023-10-07, 22:02
Medlem
Nja, jag startade tråden och jag var inte bara nyfiken på om det kunde vara Nina utan om det hade med den sfären att göra, dvs Nina, Jeanette, VDS, ja hela händelsen. Min tanke när jag läste i tidningarna var, men shit, det låter som Vds och Nina - och det var också min initiala undran. Rubriken plankade jag nog bara från tidningsartikeln
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-10-07 kl. 22:06.
Citera
2023-10-07, 22:11
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Läste FUP:en nu och det var en himla massa taxiresor som gjorts.
Blir inte så imponerad av såna människor.
Direkt när hon började på VDS så började överföringarna och inköpen till henne själv. Det här var självklart Ninas agenda från första början och man ser hur det ökade ju mer varm i kläderna hon blev. På ett år handlade hon för eller gav bort till vänner nästan 2 miljoner och det kan ha varit mer.

Många inköp på Öland?! Hade VDS något där eller hade Nina von Krusenstierna ett sommarhus där. Redan tidigt började hennes privata inköp på företagskortet.

Sedan var det inköp på Systembolaget vid flera tillfällen för 12 000:- och 10 000:- vid olika tillfällen.
Har hon sponsrat de hemlösa med dricka eller har det gått till Krusenstietnan själv mån tro. Haft privata fester där hennes Östermalmskompisar dricker för de pengar som ska gå till mat till Soppköken. Wow! Ni ska skämmas som ni gjort…..

Sedan alla dessa inköp på Zara …. Kläder till de hemlösa eller vad?

Två saftiga besök på GrandHotel och ett på Operakällaren. Även Diplomat och andra restauranger dör notan gått på runt 4500:- . Fantastiskt bra jobbat…. Smuts !

Mycket inköp i Fältöversten på olika butiker typ Hemtex Kicks Apoteket och caféet.
Har hon använt detta som sitt eget kreditkort varje dag?
Värre än Mona Sahlin som fick skit för en Toblerone.
Det här är verkligen äckligt!

Sedan har hon vid tre tillfällen skänkt pengar till 1,6 miljonersklubben som sammanlagt slutade på ca 50000:-
Hur hanterar Alexandra Charles detta?!
Väljer hon att fortsatt behålla pengarna från en organisation för Hemlösa eller väljer hon att ge tillbaka dem?
Hon är kanske lika sniken som Nina så hon behåller dem. Lika barn leka bäst!

Vem är kvinnan som hon swishat drygt 80 000:- till?
Hon finns inte med påVolontärslistan men fått en fin liten summa varje månad.?
Vad skulle hon med dessa till.
Tänker hon också vara sniken och behålla sina pengar. Fy bubblan!! Hon måste vara stolt över sig själv.

Vilka människor det finns och för att inte tala om Niklas Ank@r.
Vad är det för snubbe?
Sover han bra på nätterna? Smuts enligt mig.

Listan kan göras lång.
Hela alltet är bara så vidrigt!

Ditt eget råd att läsa fupen ger svar på många av dina frågor. Komplettera gärna med att läsa tråden, du tuggar hela tiden om saker som avhandlats tidigare.
Citera
2023-10-07, 22:11
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Tack, trevligt med en minimoderator som styr upp flashback. För övrigt lyckas du ställa 14 frågor i din postning kl 20:14 blandat med lite fördömanden. Det kanske för enkelhetens skull kan vara bra med en eller två frågeställningar åt gången i tråden? 14 stycken gör att det lätt blir lite virrigt att respondera på även om jag givetvis förstår att hela historien väcker frågor och funderingar.

Jag har förstått din agenda och så länge jag håller mig till ämnet dvs Nina von Krusenstierna som kommer att få sin dom i morgon får jag skriva precis vad jag vill.
Har jag en agenda att skriva om Kalle Anka så skriver jag i Kalle Anka- tråden.
Svårare än så är det inte.

Sedan skriver jag precis vad jag vill om ämnet och ställer precis hur många frågor jag vill. Löjligt av dig att ens ha synpunkter på hur många frågor jag skriver.

Jag reagerar kraftigt på hur man kan åka taxi för över 100 000:- för andras pengar eller gå på Grand Hotel för flera tusen för andras pengar.
Mina frågor är många och jag stället de gärna igen om jag behöver.
Kommer Alexandra Charles att sno åt sig pengarna hon fått av denna bedragerska?
Vem är hon Bodell som fått över 80 000:- swishat till dig?
Jag har många frågor till …..

Du ska inte bry dig om mina frågor.
Citera
2023-10-07, 22:16
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ditt eget råd att läsa fupen ger svar på många av dina frågor. Komplettera gärna med att läsa tråden, du tuggar hela tiden om saker som avhandlats tidigare.

Om det avhandlats tidigare så kan du ju svara istället för att skriva två gånger till mig precis samma sak.
Jag frågar för att jag inte hittar svaren.
Svårare än så är det inte.

Vem är kvinnan Bodell som fått 80 000:- swishat till sig?
Jag kan inte hitta det även om du påstår att det finns i fupen.
En polare till Nina? Du har ju läst och tydligen vet?!

Vem har hon köpt all spriten till?
Ser inte heller att det står i FUP:en
Till sig själv och sina rika polare?
Här vet du kanske också då du läst tråd och FUP?

Han Niklas Ankar vad är det för tomte?
Verkar vara rena lurendrejaren och har fått pengar gör över 100 000:-
Vad har han gjort för att förtjäna dem. Importerat några armband?
Vilka nötter…..,

Det är många i FUP som borde skämmas rejält över hur de är som personer.
Fruktansvärt!

Skillnaden mellan våra inlägg är att jag håller mig till ämnet.
Senast redigerad av Krickedixan 2023-10-07 kl. 22:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in