2007-06-29, 14:47
Medlem
Immers avatar
Jag var 10 år när mamma tog med mig för att se den på bio. Jag minns inte så mycket av filmen just vid biotillfället, men riktigt rädd blev jag iaf. Sedan införskaffades den i VHS-format (tyvärr ej versionen med "3D-skalet", mamma tyckte det var onödigt att lägga mer pengar på att få ett speciellt omslag ). Kassetten gick sedan varm ett bra tag framöver, och som dinosauriegalen tjej var det nog inte så konstigt att jag kunde se den om och om igen utan att tröttna.
Citera
2007-07-01, 23:52
Medlem
Jag var nog som alla andra hära 9-10år vet ej exakt men jag såg den på bio iaf med farsan jag kramade hans arm iaf någon gång när t-rexen fick vart på sig. Ja jävlar det var tider. Och som alla andra valpar i den åldern var man frälst i dom gammla liven.
Citera
2007-07-02, 00:00
Medlem
Jurassic park älskade jag när jag var liten

Tvåan tyckte jag också var riktigt cool. När trean kom ut så var jag inte lika ung som tidigare, och jag fan därför ingen underhållning i Jurasic Park 3.
Citera
2007-07-02, 13:49
Medlem
papa_ogens avatar
Är det inte i trean då det är en skitjobbig negerunge? Hatar barn i filmer.

Ettan har jag sett sjukligt många gånger, var jävligt ball när den kom och så vitt jag kan minnas så är effekterna väldigt välgjorda även idag.
Citera
2007-07-02, 21:35
Medlem
JoeL431s avatar
Jurassic Park IV kommer år 2008

http://www.imdb.com/title/tt0369610/
Citera
2007-07-03, 01:15
Medlem
Sephirots avatar
Första gången jag såg Jurassic park blev jag skiträdd och blundade nog rätt mycket. Men andra gången fattade jag att det var en kanon film Har sett den ett antal gånger efteråt , och jag köpte VHS filmen med 3-D fodralet =)
Citera
2007-07-03, 03:07
Medlem
Pancevs avatar
Var en bit över 20 och det kanske starkaste minnet är att McDonalds tjatade ut hela jävla temat med sina Jurassic park mål, figurer, flaggor och vad fan som helst. Detta var inte så vanligt på den tiden, därav den starka minnesbilden.

Filmen i sig var helt ok men lite för snäll och gullig, självklart bara för att så många barn och ungdomar som möjligt skulle kunna få se den. Syftet stavas givetvis pengar, allt för att utnyttja hela konceptet till max, vilket är fullt förståeligt.
Citera
2007-07-03, 03:09
Medlem
ronnie10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Grym rulle, gråter alltid till första scenen när de sitter i jeepen o ser bronton ställa sig på bakbenen.

Köpte lakansetet direkt sen, sover fortfarande i det lite då o då...

/B

Klart man håller sitt JP-lakanset varmt om hjärtat.
Citera
2007-07-03, 18:52
Medlem
beyonds avatar
Ujuj! Nostalgi i 190!
Älskade JP när den kom, dinosaurieflockarna var ju magiska i sin rörlighet och det var det enda som betydde nåt. Huruvida dialogen är bra eller dålig har jag inte en susning om eftersom jag inte sett filmen sen... Kritatiden.

Var även fanatisk spelare av SNES-versionen, där jag med oldschool-papper & penna ritade kartor över hela spelplanen för att inte lämna minsta lilla fyrkant outforskad.
Citera
2007-07-03, 18:58
Medlem
Apropåbra och dåliga dialoger:
http://www.youtube.com/watch?v=X6etg_fX1Pw
Citera
2007-07-03, 20:07
Medlem
Dubbelespressos avatar
[SIZE=-1]"[/SIZE]This is a Unix system.[SIZE=-1] I know this."[/SIZE]
Citera
2007-07-04, 00:17
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Är det inte i trean då det är en skitjobbig negerunge? Hatar barn i filmer.

Det är väl tvåan?

Ah, Jurassic Park Vilka minnen. Jag och polaren var helt sålda på den när vi var små. Jag fick inte se den för mina föräldrar så vi stack hem till honom och glodde på den ^^ Jag köpte också några nummer av den där tidningen som kom ut med 3D-glasögon, och var väl själv en liten hobbyarkeolog vid den tiden Ja fyfan, those were the days.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in