2006-07-25, 11:54
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Donken bjöd på Jurrasic-Meal och en keps.
Citera
2006-07-25, 13:16
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vappa
Jurassic Park, underbar film Iaf då, länge sedan man såg den. tvåan var väl sådär. 3an har jag inte ens sett, bör man göra det? Eller är det som brukligt med uppföljare, riktigt kass?

volvo 240--> tror inte att de la ner tidningen så himla fort. jag har nog en 4 samlarpärmar med tidningarna i.. och jag fick med "skalet" till skelletet, iaf en del av det. dock misslyckades jag med att bygga ihop skiten. så delarna ligger väl i nån låda och skräpar.
Okej, då blev jag avundsjuk. Här sluta den komma rätt så fort iaf
Citera
2006-07-25, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Donken bjöd på Jurrasic-Meal och en keps.

Minns jag ej, hur såg det ut?
Citera
2006-07-25, 15:29
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Minns jag ej, hur såg det ut?

Minns ej. Den var med största sannolikhet Ronaldosaurosstor.
Citera
2006-07-25, 15:55
Medlem
Cisoles avatar
Citat:
Jurassic Park, underbar film Iaf då, länge sedan man såg den. tvåan var väl sådär. 3an har jag inte ens sett, bör man göra det? Eller är det som brukligt med uppföljare, riktigt kass?

3:an suger enligt mig och är bara otroligt jättefjantig!

Men hur som helst, 1:an håller än idag. Var som så många andra insnöad på dinosaurier när denna filmen kom och blev det också ännu mera när denna filmen kom. Gick väl typ i trean när den kom ut på video och den lånades flitigt runt i klassen! Sedan skaffades också sagobandet till filmen in komplett med läsboken och allt Tog med den till skolan så jag och bästisen kunde stirra på Lex som vi båda hade en stor crush på, oj vilka tider!

Tvåan tycker jag faktiskt håller måttet och är en helt okej uppföljare. Inte lika bra som ettan men skönt att så många människor kommer till ön så de kan dö på många olika sätt

3:an är som ovannämnt skitdålig dock och ända anledningen att jag har den på vhs är för att det skulle se snyggt ut i videohyllan med alla tre....
Citera
2006-07-25, 16:14
Medlem
Jurassic Park är utan tvekan den största filmupplevelsen hittils i mitt liv. Jag var som liten väldigt intresserad av dinosaurier innan, men när filmen kom blev det som bensin på öppen eld. Minns hur jag och några klasskompisar veckorna efter bion satt och lekte dinosauriejägare så att vi nästan blev utkastade. Alla leksaker hade jag också typ.
Citera
2006-07-25, 17:02
Medlem
Shitzors avatar
Jag nöjde mig med bara skelettet, för det lyste ju i mörkret. Omständigt att måla skalet ju, det var bara grönt.
Citera
2006-07-25, 19:51
Medlem
Ettan var helt ok och följde väl boken någorlunda(jo, har faktiskt läst boken ifråga)

Tvåan var aningen usel(jeep klara av att hålla tung husvagn från att rasa över stup ex) och trean var inte bra den heller
Citera
2006-07-25, 20:04
Medlem
Citat:

volvo 240--> tror inte att de la ner tidningen så himla fort. jag har nog en 4 samlarpärmar med tidningarna i.. och jag fick med "skalet" till skelletet, iaf en del av det. dock misslyckades jag med att bygga ihop skiten. så delarna ligger väl i nån låda och skräpar.
jag har dent fan fortfarande stående ihopbyddg härnånstans får bli ett kort imorrn
Citera
2006-07-25, 21:06
Medlem
Jag kommer bara ihåg att jag var helt förvånad över dinosaurierna. Det gick inte att se att dom var datoranimerade. Bäst att låta det vara så och inte se den igen för tiden har säkert kommit ikapp även denna banbrytande film.
Citera
2006-07-30, 02:17
Medlem
Jag såg The Lost World nu i fredags och jag måste säga att den stundtals är riktigt kass. Ett stort frågetecken för mig är hur T-Rexen kommer in i kommandobryggan och lyckas äta upp rorsman. Eller var taket bortrivet? Jag fick inte intrycket av det. Kanske handen som sitter kvar på ratten var The Thing från familjen Adams som hade råkat komma in i fel studio?
Citera
2006-07-30, 02:31
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nykvist
Jag såg The Lost World nu i fredags och jag måste säga att den stundtals är riktigt kass. Ett stort frågetecken för mig är hur T-Rexen kommer in i kommandobryggan och lyckas äta upp rorsman. Eller var taket bortrivet? Jag fick inte intrycket av det. Kanske handen som sitter kvar på ratten var The Thing från familjen Adams som hade råkat komma in i fel studio?
Nää, enligt manuset så är det Velociraptors som vart inne där. För de var också med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in