2006-07-23, 01:12
Medlem
Goggens avatar
Tja, som hobby-paleontolog i 8 års-åldern var ju filmen kung och jag måste ha sett den sjukt många gånger. Såg lite av den för ett par månader sedan och effekterna är håller helt klart än i dag.
Citera
2006-07-23, 01:15
Medlem
RedXs avatar
Effekterna är ungefär lika bra som de i Sagan om Ringen. Och filmen är f*n mer än tio år gammal...

Jämför dinosaurierna i Jurassic Park med hajarna i Deep Blue Sea.
Citera
2006-07-23, 07:00
Medlem
mcikes avatar
Sam Neill, musiken och den grafiska biten gör detta till ett mästerverk!
Citera
2006-07-23, 08:07
Bannlyst
Filmen håller forfarande hysfat hög kvalite. Den är väl mer än 10 år gammal nu?

Minns vilket hysteri det var när den väl släpptes. Var ju en av de första filmerna med denna typ av data effekter.

Tyvärr, enligt mig själv efter denna film så har filmerna efter det blivit mer fixerat av just effekter än en bra handling/skådespeleri
Citera
2006-07-23, 11:28
Medlem
ManAgainstTimes avatar
Såg den på klassens timme första gången. Vill minnas att vi som ville se den var tvugna att ha med påskrift från föräldrarna
Citera
2006-07-23, 11:53
Bannlyst
Banbrytande! tycker datoranimeringarna ser bättre ut än många av dagens filmer. Riktigt bra.
Citera
2006-07-23, 16:18
Medlem
zulles avatar
Helt underbar film, Då den kom fanns det även samlarkort som man fick om man köpte tuggummi, någon mer än jag som har hela samlingen? :
Citera
2006-07-23, 20:45
Avslutad
Åh sån underbar film, var fan inte gammal när jag såg den första gången,
minns att VHS fodralet var helt svart och massa mönster Såg ut som
uthuggen sten ungefär,sen fick man nått slags kort inuti, såntdär som
var 3-d utan glasögon man typ vände och vred på det..

Jag och mina vänner var som besatta av filmen, minns de där leksaksbilarna
som var kopior av de där eldrivna bilarna i filmen Oj vilka minnen!
Citera
2006-07-24, 08:56
Medlem
Ankdammsmans avatar
Det här är inte en nostalgitråd, det är en grupponanitråd. :)
Citera
2006-07-24, 22:04
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cremaster
Samma här. Var väl ungefär samtidigt man kunde prenumerera på den där dinosaurietidningen där man med varje nummer fick en del av ett självlysande dinosaurieskelett? Och 3D-glasögon fick man kommer jag ihåg

edit: stavning
Åja, "Allt om Dinosaurier" har alla 25 nummer som kom ut, el hur många det nu var. Den lades väl ner ganska så fort iaf? Har kvar glasögonen men skelettet är borta. Han skulle ju få ett skal till skelettet med, men tror tyvärr att den lades ner innan deh hann börja skicka med de delarna.
Citera
2006-07-24, 22:33
Medlem
Vappas avatar
Jurassic Park, underbar film Iaf då, länge sedan man såg den. tvåan var väl sådär. 3an har jag inte ens sett, bör man göra det? Eller är det som brukligt med uppföljare, riktigt kass?

volvo 240--> tror inte att de la ner tidningen så himla fort. jag har nog en 4 samlarpärmar med tidningarna i.. och jag fick med "skalet" till skelletet, iaf en del av det. dock misslyckades jag med att bygga ihop skiten. så delarna ligger väl i nån låda och skräpar.
Citera
2006-07-25, 01:07
Medlem
wonderlands avatar
Vilka minnen... få filmer gav mig euforiska känslor när jag var liten, men Jurassic Park var en av dom. Minns att jag blev imponerad av pre-tonårstjejen som var hacker. Och Jello-scenen! Och självklart toalettscenen... allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in