2012-01-03, 12:08
Medlem
bugulus avatar
Kollade på ettan igår igen och fy tusan vad bra den är.

Trots att den har flertalet år på nacken är och kommer alltid vara en av de bästa sci-fi filmerna någonsin.
Citera
2012-01-03, 12:49
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
Var meningen att det skulle finnas med en scen där raptorer hoppade på båten innan den lämnade ön men den scenen kom aldrig med i filmen. Läs här!
Också undrat över det där.. intressant länk.

Tycker dock det känns långsökt att alla hade dött vid ön, och att sedan skeppet hade åkt i full fart och lyckats hamna i rätt hamn om man säger så. :P

Hoppas verkligen det kommer en Jurassic Park 4, något som hade varit mer "back to basic", gärna att det inte finns så mycket vapen utan att de som råkar hamna på ön måste göra vad de kan för att överleva.
Känns som de har så många bra dinosaurier kvar att använda i en film.
Citera
2012-01-03, 14:34
Medlem
obin_gams avatar
Ni som har blu-rayboxen, en fråga: saknar ni också svensk text på trean? Inte för att jag behöver det för filmer, men lite störande är det då de två andra filmerna har det.
Citera
2012-01-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Också undrat över det där.. intressant länk.

Tycker dock det känns långsökt att alla hade dött vid ön, och att sedan skeppet hade åkt i full fart och lyckats hamna i rätt hamn om man säger så. :P

Hoppas verkligen det kommer en Jurassic Park 4, något som hade varit mer "back to basic", gärna att det inte finns så mycket vapen utan att de som råkar hamna på ön måste göra vad de kan för att överleva.
Känns som de har så många bra dinosaurier kvar att använda i en film.

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/spielberg-gor-jurassic-park-4
Citera
2012-01-03, 21:05
Medlem
Sjukt och imponerande att en film från 1993 har bättre effekter än vad moderna filmer har. Antingen går utvecklingen bakåt och det snålas som fan på effekter, eller så var JP filmen unik i sitt sätt att hantera effekterna och få det så realistiskt.
Citera
2012-01-04, 11:40
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Sjukt och imponerande att en film från 1993 har bättre effekter än vad moderna filmer har. Antingen går utvecklingen bakåt och det snålas som fan på effekter, eller så var JP filmen unik i sitt sätt att hantera effekterna och få det så realistiskt.

Jag tror att det beror på att VFX folket på ILM hade mer kunskap om "verkliga livet", när det gäller ljussättning etc. Iom att detta var i början av CGI-eran, så hade de mer erfarenhet av hur saker ser ut.

Nu menar jag inte att dagens VFX folk inte förstår sig på fysik, mycket idag ser grymt snyggt och verkligt ut, men mycket ser också bara väldigt fejk ut.. I de fallen tror jag att det beror på att det är ungt folk som alltid jobbat digitalt och inte studerat verkliga livet tillräckligt.

edit: sen spelar ju budgeten givetvis stor roll..
Senast redigerad av portnoy 2012-01-04 kl. 11:57.
Citera
2012-01-04, 15:22
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Jag tror att det beror på att VFX folket på ILM hade mer kunskap om "verkliga livet", när det gäller ljussättning etc. Iom att detta var i början av CGI-eran, så hade de mer erfarenhet av hur saker ser ut.

Nu menar jag inte att dagens VFX folk inte förstår sig på fysik, mycket idag ser grymt snyggt och verkligt ut, men mycket ser också bara väldigt fejk ut.. I de fallen tror jag att det beror på att det är ungt folk som alltid jobbat digitalt och inte studerat verkliga livet tillräckligt.

edit: sen spelar ju budgeten givetvis stor roll..
Glöm inte att ungeför 40% av alla dinosaurier i filmen är animatroniska (till skillnad från tvåan och trean där allt är datagjort.) också vilket gör en hel del för hur det ser ut.
Rekomenderar starkt den nya dokumentären "Back to Jurassic Park" som följer med nya boxen också för grym insikt i hur de gjorde allt.
Citera
2012-01-04, 15:34
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
Glöm inte att ungeför 40% av alla dinosaurier i filmen är animatroniska (till skillnad från tvåan och trean där allt är datagjort.) också vilket gör en hel del för hur det ser ut..

Just det! Det också!
Citera
2012-10-11, 01:15
Medlem
MartinStLouiss avatar
En av mina favoritfilmer någonsin. Minns känslan efter ha sett Jurassic Park för första gången på bio, shit vilken känsla man hade.

Någon som minns Mcdonalds kampanj som de hade under tiden JP gick på bio? Man fick ju muggar i plast som hade olika motiv: http://www.youtube.com/watch?v=e4ONDn2amBQ
Citera
2012-11-21, 16:13
Moderator
memymos avatar
Så nu blir det ju så att Jurassic park kommer åter på bio (iaf USA).

Om SF nu köper in filmen för oss i sverige. Vilka kommer att återse den på Bio?

Själv kommer jag nog att gå på den igen även om den är omgjord till 3D så vill jag återuppleva denna film på Bio igen.

Vad säger ni andra?

http://trailers.apple.com/trailers/universal/jurassicpark3d/
Citera
2012-11-21, 18:03
Medlem
Helt underbar film som effektmässigt fortfarande slår många av dagens filmer, det är helt vansinnigt hur snyggt det är.

Det enda jag inte gillar med filmen är den lilla hackertjejen som spelar över så galet. Varenda jävla scen hon är med i fryser hon till, får ögon stora som tennisbollar och skakar med händerna för att simulera rädsla. Jag klarar inte av henne.

Hennes insats drar ner filmen till 9/10.
Citera
2012-11-21, 21:26
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Så nu blir det ju så att Jurassic park kommer åter på bio (iaf USA).

Om SF nu köper in filmen för oss i sverige. Vilka kommer att återse den på Bio?

Själv kommer jag nog att gå på den igen även om den är omgjord till 3D så vill jag återuppleva denna film på Bio igen.

Vad säger ni andra?

http://trailers.apple.com/trailers/universal/jurassicpark3d/

Även om jag avskyr 3D så känns det som att jag måste se den här på bio igen. Det lär ju ge en goda minnen tillbaka till barndomen om inte annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in