2023-02-20, 14:12
Medlem
Min son satt och spelade och rätt som det var startade datorn om och den gick in i något reparatipnsläge. Tillslut stod det att det ej gick att reparera och jag startade om datorn och kom till en meny i dos mode. Där valde jag att den skulle diagnostisera datorn och reparera igen. Nu har datorn stått på i 24 timmar i dos med texten "Reparerar fel på disken. Detta kan ta mer än en timma att slutföra." startar jag om datorn kommer samma text upp igen öch den bara står där och laddar. Vad sa jag göra? Vad är fel? Hjälp!
Citera
2023-02-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4z0
Min son satt och spelade och rätt som det var startade datorn om och den gick in i något reparatipnsläge. Tillslut stod det att det ej gick att reparera och jag startade om datorn och kom till en meny i dos mode. Där valde jag att den skulle diagnostisera datorn och reparera igen. Nu har datorn stått på i 24 timmar i dos med texten "Reparerar fel på disken. Detta kan ta mer än en timma att slutföra." startar jag om datorn kommer samma text upp igen öch den bara står där och laddar. Vad sa jag göra? Vad är fel? Hjälp!
Hände samma sak för mig för ngn vecka sedan..lika rådvill
Citera
2023-02-20, 14:37
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Skapa installationsmedia och reparationsinstallera om Os:et. Ladda ner det nödvändiga från berört Os hemsida, Wxx ISO download, efter att ha läst infon på nämnd sida.
Citera
2023-02-20, 15:53
Medlem
Byt hårddisk
Citera
2023-02-20, 16:11
Medlem
Citat:

Finns ju i menyerna att gå vidare till windows
Citera
2023-02-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyAbbekos
Finns ju i menyerna att gå vidare till windows

Nej, det kommer ingen meny längre. Jag kan komma in i bios meny sen startar denna reparationen direkt, kan ej göra något alls.
Citera
2023-02-21, 11:17
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Nej, det kommer ingen meny längre. Jag kan komma in i bios meny sen startar denna reparationen direkt, kan ej göra något alls.

Skapa media med hjälp av annan enhet och utför agerandet enligt inlägg #3.
Citera
2023-02-21, 11:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Har varit med om att det pågått i 50 timmar och sen blev det klart. Kom sen in i Windows men det var bara att byta disk sen. Är det en SSD så bör det inte ta så lång tid utan bara att ge upp. Koppla in den gamla disken via USB-adapter sen så går det nog att rädda lite data om det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in