Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-19, 23:21
  #1
Avstängd
susozss avatar
Jag var inne och kollade på några Moderata ledamöter och så såg jag Ida Drougge. Fy satan vilken snygg kvinna och sannolikt den snyggaste politikern just nu?
Citera
2023-02-20, 07:21
  #2
Medlem
TheJackets avatar
Ganska söt faktiskt. Jag blev mest förvånad över att hon ser normal ut. Annars brukar politiker från alla sidor se underliga ut på olika vis
Citera
2023-02-20, 07:47
  #3
Avstängd
Kalamitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Ganska söt faktiskt. Jag blev mest förvånad över att hon ser normal ut. Annars brukar politiker från alla sidor se underliga ut på olika vis
Det beror ofta på att politiker nästan alltid är barn som det var något fel på. För att komma någonvart i politiken måste man nästan utan undantag (undantaget har senaste tio åren varit SD) starta sin politiska karriär i något ungdomsförbund och gå den långa vägen som fritidspolitiker. Det är så man först hamnar i en kommun, sedan i regionen och sedan, om man har riktigt brun tunga och inte utgör ett hot mot någon, på riksdagslistan.

Fritidspolitik är tråkigt och tidsödande. Ständigt återkommande möten, käbblande i oändlighet om skitsaker som busshållplatser och våtmarker och kommunala biogasinvesteringar och detta ofta i det närmaste oavlönat (man får viss ersättning ifall man sitter i styrelser eller nämnder). Vilken normal tjugoåring vill spendera sina lediga kvällar med att debattera uppförandet av ett grönområde mellan busstationen och torget när kompisarna är ute och ligger med tjejer och hänger på krogen? Jo, den tjugoåring som det redan i skolan var något fel på. Assburgers, lillgamla asexuella typer och sådana som inte fungerar i sociala sammanhang.

Det är sedan ur denna grupp vi får riksdagspolitiker och partiledare. Det är alltså inte märkligt att sådana som Märta Stenevi och Gudrun Schyman är våra kändare politiker. Det här är flickor som inte direkt fick någon kuk att tala om under tonåren och som istället fokuserade alla sina knepiga lustar på att ”bekämpa patriarkatet” och att förstöra infrastrukturen med utopiska fantasier.

Det är när man inser detta, att våra nationer företräds av skolornas mobboffer, som man inser varför världen ser ut som den gör. Personligen är jag i medelåldern och jag känner till flera nu aktiva kommun- och regionpolitiker i mitt hemområde eftersom vi gick i skolan ihop på 90-talet. Det här var killar som var oskulder tills de var 25, hade glasögon och hålfotsinlägg eller var kraftigt homosexuella. De sitter idag i kommunen eller regionen och röstar om ifall mina barns skola ska få ökade anslag eller och hur den kommunala budgeten ska läggas upp. Det är skrämmande på allvar.
__________________
Senast redigerad av Kalamity 2023-02-20 kl. 07:50.
Citera
2023-02-20, 08:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Det beror ofta på att politiker nästan alltid är barn som det var något fel på. För att komma någonvart i politiken måste man nästan utan undantag (undantaget har senaste tio åren varit SD) starta sin politiska karriär i något ungdomsförbund och gå den långa vägen som fritidspolitiker. Det är så man först hamnar i en kommun, sedan i regionen och sedan, om man har riktigt brun tunga och inte utgör ett hot mot någon, på riksdagslistan.

Fritidspolitik är tråkigt och tidsödande. Ständigt återkommande möten, käbblande i oändlighet om skitsaker som busshållplatser och våtmarker och kommunala biogasinvesteringar och detta ofta i det närmaste oavlönat (man får viss ersättning ifall man sitter i styrelser eller nämnder). Vilken normal tjugoåring vill spendera sina lediga kvällar med att debattera uppförandet av ett grönområde mellan busstationen och torget när kompisarna är ute och ligger med tjejer och hänger på krogen? Jo, den tjugoåring som det redan i skolan var något fel på. Assburgers, lillgamla asexuella typer och sådana som inte fungerar i sociala sammanhang.

Det är sedan ur denna grupp vi får riksdagspolitiker och partiledare. Det är alltså inte märkligt att sådana som Märta Stenevi och Gudrun Schyman är våra kändare politiker. Det här är flickor som inte direkt fick någon kuk att tala om under tonåren och som istället fokuserade alla sina knepiga lustar på att ”bekämpa patriarkatet” och att förstöra infrastrukturen med utopiska fantasier.

Det är när man inser detta, att våra nationer företräds av skolornas mobboffer, som man inser varför världen ser ut som den gör. Personligen är jag i medelåldern och jag känner till flera nu aktiva kommun- och regionpolitiker i mitt hemområde eftersom vi gick i skolan ihop på 90-talet. Det här var killar som var oskulder tills de var 25, hade glasögon och hålfotsinlägg eller var kraftigt homosexuella. De sitter idag i kommunen eller regionen och röstar om ifall mina barns skola ska få ökade anslag eller och hur den kommunala budgeten ska läggas upp. Det är skrämmande på allvar.

Nja, det kan ligga en del i det du säger, lokalpolitik är mer torrt och tålamodskrävande än vad en genomsnittlig tonåring uppskattar men det behöver inte vara första steget. För de flesta är det nog snarare undomsförbund, studentpolitik, uppdrag inom studentkårer och liknande. För moderata påläggskalvar kanske sommarjobb/extrajobb på Timbro e dyl. Även C och L kan väl hittas där... Tex vad hette hon "geniet" som gjorde skandal genom att förolämpa hela befolkningen från 45 år och uppåt. Haha, där tappade de nog några röster + att hon använde ett namn som var vanligt i generationen före. (Har någon analyserats ifall de tappade något i den demografin i senaste valet. Medelålders kvinnnor är nog inget C egentligen har råd att stöta sig med då de borgeliga männen tenderar att gå till andra partier.)


Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Biografi

Drougge arbetade som production manager och filmproducent för Martin Borgs under den period han var ”Slöseriombudsman”.[5] Tillsammans producerade de bland annat filmen ”Någon annan betalar” samt boken ”365 sätt att slösa med dina skattepengar”.
Åren 2010–2011 var Drougge ledamot samt valledare för Moderata studenters riksstyrelse. År 2011 efterträdde hon Erik Persson som Moderata studenters ordförande och fick då en ledamotsplats i Moderata ungdomsförbundets förbundsstyrelse. Åren 2012–2014 valdes Drougge in på eget mandat som ledamot i Moderata Ungdomsförbundets förbundsstyrelse.
Drougge har haft kommunala uppdrag i Lidingö kommun sedan 2010 då hon valdes in i kommunfullmäktige. När Drougge var 21 år, 2011, blev hon sedan ordförande för Tekniska nämnden på Lidingö. Idag är hon ledamot i kommunfullmäktige, kommunstyrelse samt planutskott i Lidingö kommun.
Drougge valdes in i riksdagen i valet 2014. I riksdagen är hon ledamot i konstitutionsutskottet sedan 2018 (dessförinnan suppleant i samma utskott från januari 2018).[2]
Så de kan ju festa och ragga inom ungdomspolitken och studentlivet som kan vara betydligt mindre torrlagt än kommunalpolitikt. Lite mer nördiga än snittet i o m sitt intresse men de kan festa och ragga bland likasinnade.
Kommunalpolitiken kommer nog in lite senare för de flesta - i Drougges fall med plats i Kommunfullmäktige vid 20 och Tekniska nämnden vid 21, som ett steg på vägen till en plats på riksdagslistan kan vi gissa.
Det första film-projektet känns otroligt typiskt för moderata ungdomar med potential. Att de får uppdrag med PR-arbete och liknande inom "sfären".
__________________
Senast redigerad av TigerKid2 2023-02-20 kl. 08:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback