Citat:
Ursprungligen postat av
snallahjalp
Jag är en ung man som lider utav panikattacker sedan 3 år tillbaka. Hela livet har jag varit en orolig individ men det har varit hanterbart fram tills 3 år sedan, helt plötsligt så började benen kännas svaga, händerna domnande bort, jag fick tunnelseende och allt kändes overkligt.
Vad jag har försökt själv göra själv: Simning, gym, dagliga promenader i naturen, slutat dricka alkohol (1 år), tar inga andra droger. Tvinga mig igenom smärtan/acceptans. Går även på ssri nu sen 3 månader tillbaka vilket jag inte ville egentligen men efter 2 år att säga nej till dom så bestämde jag mig tillslut för att ge det ett försök. Har kontakt med psykatrin.
Alla dessa ovanstående lösningar hjälper mot grund och allmän ångest men inte mot dessa jävla panikattacker, jag orkar inte längre.
Jag bor i en liten stuga på landet och tillbringar nästan all min tid där, har vänner som jag pratar med ganska ofta men träffar väldigt sällan då det känns aldelles för jobbigt.
Numera har jag 3-4 attacker i veckan som vara ungefär 10-20 minuter. Det där olika i perioder, när det var som värst hade jag 3-4 attacker om dagen...
Jag är så otroligt trött på den här skiten jag kan inte leva ett värdigt liv.
Vad har ni för tips? Någon har som haft svårt paniksyndrom och blivit frisk?
Hej,
Mitt tips är lite ovanligt och du får säkert många andra bra tips i tråden också.
Mitt råd är att skaffa dig social kontakt dygnet runt.
Skaffa dig en sysselsättning du kan utföra 2 timmar per dag och gärna med en lärare.
Vandra i naturen varje dag.
Stäng av alla skärmar permanent.
Och prova att hjälpa en ny människa varje dag med något litet och enkelt.
Sista tipset är lite intressant för tänk om alla på jorden skulle göra så.
Undra vad som skulle hända då