• 1
  • 2
2023-02-19, 14:52
Medlem
Fråga butiken vettja.
Citera
2023-02-19, 15:24
Medlem
För några år sen ville jag byta en sak på garanti på just Clas Ohlson. Jag hade inget kvitto är jag ganska säker på. De hade faktiskt inte ens produkten jag ville byta i sitt sortiment längre.

Hur löste jag det? Jag råkade hitta en cashad version av deras sida med bild på produkten. Så jag kunde visa på mobilen de sålt den precis som jag hävdade. Fick betala lite emellan för den dyrare produkt som ersatt den men fick en ny...
Citera
2023-02-19, 18:18
Medlem
jonte500s avatar
Du bör kunna returnera om köpet registrerades på ditt kundkonto. Vad är annars vitsen med att gå med på att ha ett sånt konto ? Så att de ska kunna pumpa ut en massa reklam till en ?
Citera
2023-02-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunken33
Hej

Jag har slarvat bort mitt kvitto för en pryl jag köpte på clas Ohlson. Jag är dock medlem där. Och tänkte höra ifall man kan returnera och få pengarna tillbaka utan kvitto? För dom måste väl kunna gå in och kolla i deras system?
Generellt så gäller inte öppet köp på varor köpta på fysiska butiker i Sverige. Det är upp till varje företag att själva välja om de vill erbjuda öppet köp. Har man angivit det i de allmänna villkoren så är så klart företaget skyldiga att följa det om kunden returnerar på rätt sätt.

Normalt så ska produkten vara oanvänd och i försäljningsbart skick. Originalkartong får inte vara skadad. Men så klart så kan företaget ändå vara tillmötesgående men man det innebär inte att man som kund har laglig rätt att häva köpet.
Citera
2023-02-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunken33
Hej

Jag har slarvat bort mitt kvitto för en pryl jag köpte på clas Ohlson. Jag är dock medlem där. Och tänkte höra ifall man kan returnera och få pengarna tillbaka utan kvitto? För dom måste väl kunna gå in och kolla i deras system?
Går alldeles urmärkt om du går till infodisken , ej kassan . De slår upp det på datorn. Har gjort det flera gånger , senast förra veckan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in