• 1
  • 2
2023-02-19, 14:52
Medlem
Frga butiken vettja.
Citera
2023-02-19, 15:24
Medlem
Fr ngra r sen ville jag byta en sak p garanti p just Clas Ohlson. Jag hade inget kvitto r jag ganska sker p. De hade faktiskt inte ens produkten jag ville byta i sitt sortiment lngre.

Hur lste jag det? Jag rkade hitta en cashad version av deras sida med bild p produkten. S jag kunde visa p mobilen de slt den precis som jag hvdade. Fick betala lite emellan fr den dyrare produkt som ersatt den men fick en ny...
Citera
2023-02-19, 18:18
Medlem
jonte500s avatar
Du br kunna returnera om kpet registrerades p ditt kundkonto. Vad r annars vitsen med att g med p att ha ett snt konto ? S att de ska kunna pumpa ut en massa reklam till en ?
Citera
2023-02-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunken33
Hej

Jag har slarvat bort mitt kvitto fr en pryl jag kpte p clas Ohlson. Jag r dock medlem dr. Och tnkte hra ifall man kan returnera och f pengarna tillbaka utan kvitto? Fr dom mste vl kunna g in och kolla i deras system?
Generellt s gller inte ppet kp p varor kpta p fysiska butiker i Sverige. Det r upp till varje fretag att sjlva vlja om de vill erbjuda ppet kp. Har man angivit det i de allmnna villkoren s r s klart fretaget skyldiga att flja det om kunden returnerar p rtt stt.

Normalt s ska produkten vara oanvnd och i frsljningsbart skick. Originalkartong fr inte vara skadad. Men s klart s kan fretaget nd vara tillmtesgende men man det innebr inte att man som kund har laglig rtt att hva kpet.
Citera
2023-02-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunken33
Hej

Jag har slarvat bort mitt kvitto fr en pryl jag kpte p clas Ohlson. Jag r dock medlem dr. Och tnkte hra ifall man kan returnera och f pengarna tillbaka utan kvitto? Fr dom mste vl kunna g in och kolla i deras system?
Gr alldeles urmrkt om du gr till infodisken , ej kassan . De slr upp det p datorn. Har gjort det flera gnger , senast frra veckan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in