Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-19, 01:31
Medlem
https://anonfiles.com/57a0T1Y8yb/Susanna_F_glund_PDF

https://anonfiles.com/60a2T6Ycya/Susanna_F_glund_2_PDF

Kan detta vara rätt person?
Citera
2023-02-19, 01:32
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Tack för komplimangen. Annars. Jag har själv haft benbrott och fått morfin, och jag vet att smärta bara är tillfälligt. Som sagt, rehabilitera människan och låt denne jobba. Varför ska man behöva dra ens legitimation får sådana här ofarliga grejer, kunde ju vart att hon överdosade någon unge så den dog istället.

Nu blev det ju ett barn som fick utstå mycket och onödig smärta pga att hon bytt ut morfinet i sprutan till saltlösning. Jävligt grisigt av en SSK.

Knarka och tuppa av på toaletten under ett arbetspass hör väl också till sånt som inte direkt höjer patientsäkerheten...

Skamligt att hon får ha kvar legitimationen.
Citera
2023-02-19, 02:07
Medlem
Jag förstår inte. Hur har hon kunnat få nytt sjuksköterskejobb efter såna händelser?

Citat:
Bara för att hon har drogproblem betyder det inte att hon är dålig på sitt jobb. Rehabilitera människan istället och låt henne jobba.

Du kanske skämtar, men tydligen misskötte hon ju sitt jobb. Visst, rehabilitera om det går, men om valet någon gång står mellan att låta henne lida och att låta patienterna lida, så får man låta henne ta smällen och skydda de oskyldiga patienterna.
Citera
2023-02-19, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Är det den tokiga flatan som mördar sin fru om och om igen som har börjat jobba igen.
Eller har hon kanske knarkat ner sig helt nu

Hur som helst hon gillar att knarka och lajva vårdpersonal.

Finns det kanske fler av den sorten.
Vad menar du med "som mördar sin fru om och om igen?"

Så vitt jag vet så är det bara möjligt att mörda någon en gång då detta innebär att personen som blir mördad dör och inte kan dö igen.
Citera
2023-02-19, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppslag
Jag förstår inte. Hur har hon kunnat få nytt sjuksköterskejobb efter såna händelser?

Du kanske skämtar, men tydligen misskötte hon ju sitt jobb. Visst, rehabilitera om det går, men om valet någon gång står mellan att låta henne lida och att låta patienterna lida, så får man låta henne ta smällen och skydda de oskyldiga patienterna.

Vi alla har mer eller mindre problem. Lösningen på problem är inte att straffa utan att rehabilitera.
Citera
2023-02-19, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Vad menar du med "som mördar sin fru om och om igen?"

Så vitt jag vet så är det bara möjligt att mörda någon en gång då detta innebär att personen som blir mördad dör och inte kan dö igen.

Nya fruar.
Citera
2023-02-19, 02:26
Medlem
Citat:
Vi alla har mer eller mindre problem. Lösningen på problem är inte att straffa utan att rehabilitera.

Jag talar inte om straff och jag har inte önskat henne något ont. Jag säger att om valet står mellan att låta henne eller patienterna ta konsekvenserna av vad hon har ställt till med så får man allt se till patienternas bästa. Att någon oskyldig ska lida för vad hon har gjort är värre än att hon får lida för det.
Citera
2023-02-19, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metastaserna
Off-topic men hur fan lyckades du bli bannad från tinder? Antar att du bara var dig själv?
On-topic: Känner du syster Fåglund?
OffT: Om du läser historiken på denne I, så fattar du… 🤡

OnT: Makalöst att fröken F, inte fått indraget leg. 😡
Att en ssk nallar i medicinskåpet är inte överraskande alls.
Men att byta ut smärtlindrande till ett barn…
Citera
2023-02-19, 03:27
Medlem
I mitt tycke skulle hon blivit av med legitimationen direkt. Absolut man kan ha ett missbruk och behöva hjälp. Hade detta varit en engångshändelse som hon sökt hjälp för första gången för att sen sköta sitt jobb hade det varit en sak. Här är det en människa som jobbar på en barnavdelning och byter ut morfin. Hon är medveten om att barnen inte kommer få smärtlindring men väljer att sätta sig själv före. Hur kan detta nånstans vara försvarbart ? Det är en sak att knycka medicin ur ett skåp ( vilket givetvis också är helt fel) men här orsakar hon medvetet barn stor smärta vilket visar på någon helt utan omdöme eller någon som helst empati för dom hon faktiskt ska vårda. Att dessutom i sin roll som sjuksköterska när man fattar en mängd beslut och vårdar patienter, är så påverkad att man däckar gör att patienternas säkerhet blir helt omkullkastad. Hon borde söka hjälp och jobba med något långt borta från människor.
Citera
2023-02-19, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jappmen
Anställer de vem som helst? Vad försigår?

Ja, det gör man. Hos undersköterskor är det ännu värre.

Vissa kan knappt svenska! Grejen är att folk som är vettiga vill inte jobba inom vården.
Citera
2023-02-19, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esiman
Tråden handlar om en ren bragdhjälte i genren olämplig vårdpersonal. Det rör sig om en sjuksköterska som vid upprepade tillfällen dömts för brott i samband med tjänstgöring men som av outgrundlig anledning har kvar legitimation och fortsätter härja fritt.

INKOMPLETT CV:
- Akademiska sjukhuset Uppsala, barnakuten - stulit morfin och ersatt med saltlösning. Upptäckts när barn i svår smärta pga benbrott inte blev smärtlindrat trots sprutor. 2020

- Akademiska sjukhuset Uppsala, infektionskliniken - polisanmälts för morfinstöld. 2020

- Karolinska Sjukhuset Stockholm, IMA - Polisanmälts för morfinstöld, bla tagit ut morfin på döda patienters personnummer, manipulerat kollegar att släppa in henne i läkemedelskåpet mm. 2020

- SABH (avancerad barnsjukvård i hemmet) Stockholm - Körde i drogpåverkat tillstånd SABH:s bil in i betongfundament. Okänt år

- Norrtälje Sjukhus - hittats utslagen på toaletten under arbetspass. 2022

- Akademiska sjukhuset Uppsala (igen, ja) - kommit via bemanning, åter misstänkts för att ha smygtömt ampuller. 2022?

Det går även en del snack om henne på sjukhusen. Personer i vården har även berättat att hon "krampat" på jobbet (klassiskt sätt att få lite stesolid i röven).

I skrivande stund är hon tydligen åtalad för drograttfylla och olovlig körning. Hon har varit uppe hos IVO men lyckats snyfta sig till att ha kvar legitimationen. Skyllt på att hon mått dåligt pga. COVID-19-pandemin och därför börjat knarka efter en idrottskada.

Stått lite i media om vår hjälte, dock bakom premiummur:
https://unt.se/bli-prenumerant/artikel/j8g5dvyl/unt-bd-0kr-dp1
https://www.norrteljetidning.se/2022-10-01/sjukskoterska-hittades-utslagen-pa-toaletten--misstanks-for-morfinstold

Hur kan man trots ett så digert CV få behålla sin legitimation och fortsätta få jobba i vården? Vad krävs för att bli av med legitimationen som sjuksköterska?

Fast hon är ju inte dömd än. Troligtvis därför hon har legitimationen kvar...
Citera
2023-02-19, 07:34
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Det låter som en människa som ska sluta arbeta som sjuksköterska.
Jag håller med.

Den här människan ska inte ha ett sådant ansvar då det faktiskt går ut över patienter. Framför allt barn.

Med det sagt betyder det inte att det endast behöver vara tillfälligt indraget legitimation. Hon behöver uppenbarligen vård själv och tills att hon har bevisat sig att hon klarar vara ren så kan hon få det åter alt att hon avsäger sig det ansvaret för att hon inser att det inte är något hon ska ha. Utan att döma utan att straffa utan endast vård och acceptans för vad hon vill själv alt anses vara behörig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in