• 1
  • 2
2023-02-19, 00:46
Medlem
Tråden handlar om en ren bragdhjälte i genren olämplig vårdpersonal. Det rör sig om en sjuksköterska som vid upprepade tillfällen dömts för brott i samband med tjänstgöring men som av outgrundlig anledning har kvar legitimation och fortsätter härja fritt.

INKOMPLETT CV:
- Akademiska sjukhuset Uppsala, barnakuten - stulit morfin och ersatt med saltlösning. Upptäckts när barn i svår smärta pga benbrott inte blev smärtlindrat trots sprutor. 2020

- Akademiska sjukhuset Uppsala, infektionskliniken - polisanmälts för morfinstöld. 2020

- Karolinska Sjukhuset Stockholm, IMA - Polisanmälts för morfinstöld, bla tagit ut morfin på döda patienters personnummer, manipulerat kollegar att släppa in henne i läkemedelskåpet mm. 2020

- SABH (avancerad barnsjukvård i hemmet) Stockholm - Körde i drogpåverkat tillstånd SABH:s bil in i betongfundament. Okänt år

- Norrtälje Sjukhus - hittats utslagen på toaletten under arbetspass. 2022

- Akademiska sjukhuset Uppsala (igen, ja) - kommit via bemanning, åter misstänkts för att ha smygtömt ampuller. 2022?

Det går även en del snack om henne på sjukhusen. Personer i vården har även berättat att hon "krampat" på jobbet (klassiskt sätt att få lite stesolid i röven).

I skrivande stund är hon tydligen åtalad för drograttfylla och olovlig körning. Hon har varit uppe hos IVO men lyckats snyfta sig till att ha kvar legitimationen. Skyllt på att hon mått dåligt pga. COVID-19-pandemin och därför börjat knarka efter en idrottskada.

Stått lite i media om vår hjälte, dock bakom premiummur:
https://unt.se/bli-prenumerant/artik...unt-bd-0kr-dp1
https://www.norrteljetidning.se/2022...or-morfinstold

Hur kan man trots ett så digert CV få behålla sin legitimation och fortsätta få jobba i vården? Vad krävs för att bli av med legitimationen som sjuksköterska?
Senast redigerad av esiman 2023-02-19 kl. 01:40. Anledning: Stavfel
Citera
2023-02-19, 00:50
Bannlyst
Det där lät inte så farligt. Jag antar att det krävs mycket mer. Sjuksköterskor behövs det mycket av.
Citera
2023-02-19, 01:01
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Det där lät inte så farligt. Jag antar att det krävs mycket mer. Sjuksköterskor behövs det mycket av.

Tycker det låter mycket farligt. Vill du att hon vårdar dig eller dina anhöriga?

Namn?
Citera
2023-02-19, 01:09
Medlem
Anställer de vem som helst? Vad försigår?
Citera
2023-02-19, 01:12
Medlem
Citat:
Nää värre hade det väl varit om hon snott ett kaffepaket 😇 hur mår våran befolkning nuförtin 🧐
Citera
2023-02-19, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Tycker det låter mycket farligt. Vill du att hon vårdar dig eller dina anhöriga?

Namn?
Jag skulle vilja att hon vårdar mig och mina anhöriga. Bara för att hon har drogproblem betyder det inte att hon är dålig på sitt jobb. Rehabilitera människan istället och låt henne jobba.
Citera
2023-02-19, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esiman
Tråden handlar om en ren bragdhjälte i genren olämplig vårdpersonal. Det rör sig om en sjuksköterska som vid upprepade tillfällen dömts för brott i samband med tjänstgöring men som av outgrundlig anledning har kvar legitimation och fortsätter härja fritt.

INKOMPLETT CV:
- Akademiska sjukhuset Uppsala, barnakuten - stulit morfin och ersatt med saltlösning. Upptäckts när barn i svår smärta pga benbrott inte blev smärtlindrat trots sprutor. 2020

- Akademiska sjukhuset Uppsala, infektionskliniken - polisanmälts för morfinstöld. 2020

- Karolinska Sjukhuset Stockholm, IMA - Polisanmälts för morfinstöld, bla tagit ut morfin på döda patienters personnummer, manipulerat kollegar att släppa in henne i läkemedelskåpet mm. 2020

- SABH (avancerad barnsjukvård i hemmet) Stockholm - Körde i drogpåverkat tillstånd SABH:s bil in i betongfundament. Okänt år

- Norrtälje Sjukhus - hittats utslagen på toaletten under arbetspass. 2022

- Akademiska sjukhuset Uppsala (igen, ja) - kommit via bemanning, åter misstänkts för att ha smygtömt ampuller. 2022?

Det går även en del snack om henne på sjukhusen. Personer i vården har även berättat att hon "krampat" på jobbet (klassiskt sätt att få lite stesolid i röven).

I skrivande stund är hon tydligen åtalad för drograttfylla och olovlig körning. Hon har varit uppe hos IVO men lyckats snyfta sig till att ha kvar legitimationen. Skyllt på att hon mått dåligt pga. COVID-19-pandemin och därför börjat knarka efter en idrottskada.

Stått lite i media om vår hjälte, dock bakom premiummur:
https://unt.se/bli-prenumerant/artik...unt-bd-0kr-dp1
https://www.norrteljetidning.se/2022...or-morfinstold

Hur kan man trots ett så digert CV få behålla sin legitimation och fortsätta få jobba i vården? Vad krävs för att bli av med legitimationen som sjuksköterska?
Det låter som en människa som behöver hjälp. Terapi och allt möjligt.
Citera
2023-02-19, 01:19
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja att hon vårdar mig och mina anhöriga. Bara för att hon har drogproblem betyder det inte att hon är dålig på sitt jobb. Rehabilitera människan istället och låt henne jobba.

Då måste du tyvärr lida av någon typ av utvecklingsstörning och mina kondoleanser går ut till dina föräldrar.

Om jag hade att svårt sjukt barn som inte fick smärtlindrande pga att sjuksköterskan bytt ut det mot annan verkningslös vätska vet jag ärligt talat inte hur jag skulle känna. Ofattbart.
Citera
2023-02-19, 01:25
Medlem
acid marias avatar
Citat:

Visst, hög på morfin och redo att fatta beslut kring din vård

Hon har säkert redan fått rehabilitering men får återfall så fort hon kommer nära sitt knark.
Citera
2023-02-19, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Metastaserna
Då måste du tyvärr lida av någon typ av utvecklingsstörning och mina kondoleanser går ut till dina föräldrar.

Om jag hade att svårt sjukt barn som inte fick smärtlindrande pga att sjuksköterskan bytt ut det mot annan verkningslös vätska vet jag ärligt talat inte hur jag skulle känna. Ofattbart.
Tack för komplimangen. Annars. Jag har själv haft benbrott och fått morfin, och jag vet att smärta bara är tillfälligt. Som sagt, rehabilitera människan och låt denne jobba. Varför ska man behöva dra ens legitimation får sådana här ofarliga grejer, kunde ju vart att hon överdosade någon unge så den dog istället.
Citera
2023-02-19, 01:30
Medlem
Är det den tokiga flatan som mördar sin fru om och om igen som har börjat jobba igen.
Eller har hon kanske knarkat ner sig helt nu

Hur som helst hon gillar att knarka och lajva vårdpersonal.

Finns det kanske fler av den sorten.
Citera
2023-02-19, 01:31
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Det låter som en människa som behöver hjälp. Terapi och allt möjligt.

Det låter som en människa som ska sluta arbeta som sjuksköterska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in