Citat:
Ursprungligen postat av
rjodnlenubgu
Det är absolut utbud och efterfråga som har ställt till det hela. En tillräckligt stor del av svenskarna har råd att slänga bort 36 papp på lite skidåkning och after ski.
Nu har jag inte varit på skidsemester på många år, men jag har hört att det har blivit en hel del blattar på skidorterna också, precis som på finlandsfärjorna, som tidigare var fyllda med vita barnfamiljer och alkisar.
Finlandsfärjorna har jag inte åkt sen 90 talet men det är säkert som du säger. Sen om man beger sig norr om Åre så är blattefrekvensen i princip noll än så länge. Men å andra sidan så kan jag ju bo billigt i de Lappländska fjällen då jag känner en del folk där.
Citat:
Ursprungligen postat av
JymdKjam
Men efterfrågan ökar! Dels pga att Sveriges befolkning ökar mest i Europa. Dels för att kronan blivit en bananvaluta och hemester därmed blivit det enda realistiska.
Ja, folk har inte råd att åka utomlands på samma sätt, men de har heller inte råd med hemester fullt ut då även det blivit dyrare. Men det kommer alltid finnas folk som har råd, frågan är bara om det är tillräckligt många för att kunna bedriva en verksamhet.