2023-02-17, 20:20
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godschild
Önskar hövliga och informerade svar. Inte bara massa som ska klanka ner på mig bara för att de har lägre IQ själva. Jävla apbeteende.

Du är bra! Jättebra!

Jag tycker du gjorde bra ifrån dig. 👏🏻

För att du ska må lite bättre tycker jag du ska avstå från denna tråd, då belackarna kommer trycka ner dig.

Må bra av din fina poäng och kanske laga en god gratäng?
Grattis till ditt jättefina IQ.
Citera
2023-02-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Måste inte bli så. De två jag känner som har riktigt hög iq är båda glada och stabila typer.
Folk som träffar mig upplever mig som stabil, glad och humoristisk. Men ser inget med min intelligens som gör livet lättare. Färre människor att kunna resonera helt fritt med och ignorance är ofta bliss.
Citera
2023-02-17, 20:33
Citat:
Gick från 117 till 140 på Mensa.dk efter att ha gjort det några gånger. Har gjort Wais och fick 114. Om man bara hade tittat generell intelligens (performance och verbal) hade jag ungefär 128. Presterade 85 på processhastighet och 115 på minne utöver den generella delen. Har jag kapacitet för att tänka på en nivå på 140 och min dåliga processhastighet gjorde att jag behövde fler försök för att nå min verkliga nivå? Kan processhastigheten ha sänkt resultat i övriga deltest på wais också? Hur tänker ni?

Då har du ju i princip fuskat genom att träna och memorera samma test.

Dessa tester är dessutom ganska ”generösa”. Standarden brukar vara att man får något lägre på ett riktigt test.

Skulle tro att du har en IQ runt 100, alltså mitt på trädet. Helt normalt.
Citera
2023-02-17, 20:36
Medlem
Citat:
Folk som träffar mig upplever mig som stabil, glad och humoristisk. Men ser inget med min intelligens som gör livet lättare. Färre människor att kunna resonera helt fritt med och ignorance är ofta bliss.

Känner som i nära släkt med en och gjort lumpen i tio månader dygnet runt med. Glada typer.
Citera
2023-02-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Sveriges MENSA test är bra och får man alla rätt är man duktig med IQ över 120, den mäter på ett bra sätt om man har potential eller inte för att komma in i MENSA är ungefär 1 på 100 oavsett. Danska varianten är svårare och de sista 5 frågorna är svåra att klara inom sin tidsram skulle jag säga. Faktum är att klarar man 35 av 40 är man duktig oavsett tidspress, motsvarar ungefär 120 iq tror jag.

Stämmer verkligen det,,gjorde den precis och tyckte inte den var direkt komplicerad utan mer för att locka in pengar för det riktiga testet!?
”Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.
Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.
För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.
Du har goda chanser att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig gärna till vårt antagningstest så får du veta säkert!

Edit: Syftar då till den svenska
Senast redigerad av Sthlm007 2023-02-17 kl. 21:01.
Citera
2023-02-17, 21:12
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Stämmer verkligen det,,gjorde den precis och tyckte inte den var direkt komplicerad utan mer för att locka in pengar för det riktiga testet!?
”Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.
Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.
För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.
Du har goda chanser att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig gärna till vårt antagningstest så får du veta säkert!

Edit: Syftar då till den svenska

Om man får alla rätt på den svenska är det en god indikation att man förstår mönster, detta gäller endast om det är första gången man gör det testet. Det är stor skillnad på IQ 126-140 dock. Det är sista frågorna som är svåra och som avgör om man kommer in eller inte, de första frågorna innan 126 IQ är bara som en grund man ska kunna. Efter 126+ är det t.ex ofta flera långa sekventiella räkningar som t.ex har förflyttning/rotation/addition samtidigt i flera steg.
Citera
2023-02-17, 21:28
Medlem
Citat:
Om man får alla rätt på den svenska är det en god indikation att man förstår mönster, detta gäller endast om det är första gången man gör det testet. Det är stor skillnad på IQ 126-140 dock. Det är sista frågorna som är svåra och som avgör om man kommer in eller inte, de första frågorna innan 126 IQ är bara som en grund man ska kunna. Efter 126+ är det t.ex ofta flera långa sekventiella räkningar som t.ex har förflyttning/rotation/addition samtidigt i flera steg.

Tack! Jag började få svårt rätt tidigt så jag avslutade testet.

Nu när jag vet att de inte spelar någon roll ska jag pröva igen!

Återkommer om jag blev accepterad som medlem strax.
Citera
2023-02-17, 21:29
Medlem
Citat:

Det kändes som testet tog slut precis när det började bli intressant och därför känns det som lite bete.
Gjort danska tidigare med liknande svar med inbjudan till övervakat test och kände likadant där,,men men,,allt för pengar!
Bästa är väl att boka ett riktigt test hos Mensa om man är nyfiken på riktigt.
Kostar bara 295:- och tar en timme 😊
Citera
2023-02-17, 21:41
Medlem
Citat:
Det kändes som testet tog slut precis när det började bli intressant och därför känns det som lite bete.
Gjort danska tidigare med liknande svar med inbjudan till övervakat test och kände likadant där,,men men,,allt för pengar!
Bästa är väl att boka ett riktigt test hos Mensa om man är nyfiken på riktigt.
Kostar bara 295:- och tar en timme 😊

Tog ett precis.

Fick 43/45. FRT A

Ramade precis in mitt diplom och hängde det på väggen. Frågor på det?
Citera
2023-02-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Tog ett precis.

Fick 43/45. FRT A

Ramade precis in mitt diplom och hängde det på väggen. Frågor på det?

Om du jämför med frågorna på hemsidan,är det på samma nivå?
Troll
Citera
2023-02-17, 22:26
Medlem
Citat:
Om du jämför med frågorna på hemsidan,är det på samma nivå?
Troll

Jag hade inte alla rätt på det övervakade men om jag minns rätt hade jag det på testet på deras hemsida.

Det övervakade mäter ju lite högre så det är ju inte särskilt konstigt om de sista frågorna blir lite svårare.
Citera
2023-02-18, 20:54
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Det är en proxy för att mäta iq, inte ihärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in