• 1
  • 2
2023-02-17, 16:52
Medlem
Gick från 117 till 140 på Mensa.dk efter att ha gjort det några gånger. Har gjort Wais och fick 114. Om man bara hade tittat generell intelligens (performance och verbal) hade jag ungefär 128. Presterade 85 på processhastighet och 115 på minne utöver den generella delen. Har jag kapacitet för att tänka på en nivå på 140 och min dåliga processhastighet gjorde att jag behövde fler försök för att nå min verkliga nivå? Kan processhastigheten ha sänkt resultat i övriga deltest på wais också? Hur tänker ni?
Citera
2023-02-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godschild
Gick från 117 till 140 på Mensa.dk efter att ha gjort det några gånger. Har gjort Wais och fick 114. Om man bara hade tittat generell intelligens (performance och verbal) hade jag ungefär 128. Presterade 85 på processhastighet och 115 på minne. Har jag kapacitet för att tänka på en nivå på 140 och min dåliga processhastighet gjorde att jag behövde fler försök för att nå min verkliga nivå? Kan processhastigheten ha sänkt resultat i övriga deltest på wais också? Hur tänker ni?
Att du är en jäkel på danska.
Citera
2023-02-17, 16:57
Medlem
Muppetys avatar
Är det online-testerna du pratar om, så säger de tyvärr inte mycket. Jag med flera upplever online-testerna som lättare än det fysiska provet. Litar mer på WAIS-testet.
Citera
2023-02-17, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Är det online-testerna du pratar om, så säger de tyvärr inte mycket. Jag med flera upplever online-testerna som lättare än det fysiska provet. Litar mer på WAIS-testet.
Okej. Snyft.
Citera
2023-02-17, 17:03
Det innebär att du prickade i rätt rutor men inte per automatik logik eller övrig intelligens. Om du så hade fått 200 så betvivlar jag att du hade kunnat förstå något om verkligheten.
Ett lysrör med en scanner hade kunnat få 100000000 i IQ. Tror du att att lysröret i så fall hade varit intelligent?
Citera
2023-02-17, 17:08
Medlem
Bäst var jag på liknelser. Fick 140 där. Kodningen vet jag inte om jag hade svårt för pga att jag inte ser i bilder. Därför kan det bli lite fel med sådant som att det ska stå WAIS och inte Wais. Behöver bildminne för att vara duktig på sådant.
Citera
2023-02-17, 17:14
Medlem
Önskar hövliga och informerade svar. Inte bara massa som ska klanka ner på mig bara för att de har lägre IQ själva. Jävla apbeteende.
Citera
2023-02-17, 17:16
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety

Sveriges MENSA test är bra och får man alla rätt är man duktig med IQ över 120, den mäter på ett bra sätt om man har potential eller inte för att komma in i MENSA är ungefär 1 på 100 oavsett. Danska varianten är svårare och de sista 5 frågorna är svåra att klara inom sin tidsram skulle jag säga. Faktum är att klarar man 35 av 40 är man duktig oavsett tidspress, motsvarar ungefär 120 iq tror jag.
Senast redigerad av maxatdunder 2023-02-17 kl. 17:20.
Citera
2023-02-17, 18:20
Medlem
Vad det innebär? Att du har börjat memorera frågorna, givetvis. Det innebär inte att du har hög intelligens, om det var det du trodde, för då hade du kunnat nå den utomordentligt självklara slutsatsen själv.
Citera
2023-02-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsad
Vad det innebär? Att du har börjat memorera frågorna, givetvis. Det innebär inte att du har hög intelligens, om det var det du trodde, för då hade du kunnat nå den utomordentligt självklara slutsatsen själv.
Memorerade dem inte flaskhals. Jag kunde lösa dem och förstod att jag kom fram till rätt svar på nästan alla. Varför vill du att jag ska känna mig mindre intelligent?
Citera
2023-02-17, 18:31
Medlem
volvo 240s avatar
Du kanske bara hade en dålig dag. Själv tycker jag det är lite fusk att hålla på och göra om de här testerna.

Jag gjorde testet 2002 och fick IQ på 106 och det är jag fullt nöjd med. Alltid vart rätt bra på såna där logiksaker och att se följder etc men inte extremt bra. Men är nöjd att mab är över medel iaf.
Citera
2023-02-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Du kanske bara hade en dålig dag. Själv tycker jag det är lite fusk att hålla på och göra om de här testerna.

Jag gjorde testet 2002 och fick IQ på 106 och det är jag fullt nöjd med. Alltid vart rätt bra på såna där logiksaker och att se följder etc men inte extremt bra. Men är nöjd att mab är över medel iaf.
De säger att man kan höja sig med 5 poäng genom träning. Det är det jag höjde mig efter att ha gjort om testet år senare, från 117 till 123. Var inne i en period då jag tänkte väldigt kreativt och fick hjälp från min andliga kontakt att förstå svaren då jag fick 140.

Inget fel med 106. Har även jag fått det någon gång men tror inte det var rätt resultat. Fick 85 i IQ från 114 när jag testades en gång till inom psykiatrin. Sen fick jag 1.9 på den verbala delen på högskoleprovet. Gick genom facit. Man var tvungen att trycka på varje facitsvar så kunde inte få överblick. Kom ihåg alla mina svar från provet och ändå gav de mig typ 0.9 på den verbala delen från att första gången fått 1.4 bakfull (plus några öl under pausen) några år tidigare.

Änglar har sagt att jag är en speciell person på jorden, och har även fått höra det från en annan. Alltså inte speciell som konstig men speciell som utvald. Därför onda makter har velat sätta dit mig i rätten och även hindrat mig från att gå med i Mensa när jag fick 106 när jag gjorde riktiga testet. Fick 126 eller högre på deras test på nätet.
Senast redigerad av godschild 2023-02-17 kl. 19:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in