Citat:
Ursprungligen postat av
kapstan
Jag misstänker att jag har lågt testosteron, skall ge lite kort info om mig själv samt eventuella sympton.
Om mig:
- Runt 20-årsåldern
- Sovit för lite i säkert 3 år
- äter inte särskilt hälsosamt, ibland för lite och ibland för mycket. Samt inte särskilt näringsrikt.
- lider inte utav psykisk ohälsa eller liknande.
Dessa är symptomen jag oroar mig över:
- får inte morgonstånd längre, minns inte när det slutade men såg en video om att det är ett tidigt tecken på testobrist. Så jag har tänkt på det i flera månader nu och har kanske haft det en handfull gånger.
- inte lika hög sexlust som innan, kan fortfarande få erektion osv men generellt inte lika kåt när jag ser snygga kvinnor. Dessutom är kuken inte lika hård så ofta som innan (överväger att hålla mig ifrån all sorts sexuell aktivitet i flera veckor för att sedan se om det kan hjälpa)
- trots att jag vissa nätter sover 8-10 timmar känner jag mig fortfarande helt slut på dagarna, alltså verkligen helt tömd på energi som bara går på autopilot.
-
Ni får gärna kommentera eller fråga vad ni tror och tänker, kanske är det bara ett tecken på en något osund livsstil i mina fortsatt unga år. Kanske borde jag kontakta en läkare för att se om det verkligen är testobrist.
morgonstånd kan skifta till nattstånd, du märker inte av det eftersom du sover då.
använd nån slags erektionstestare när du sover så kan du se ifall du har nattstånd.