• 1
  • 2
2023-02-17, 02:57
Medlem
kapstans avatar
Jag misstänker att jag har lågt testosteron, skall ge lite kort info om mig själv samt eventuella sympton.

Om mig:
- Runt 20-årsåldern
- Sovit för lite i säkert 3 år
- äter inte särskilt hälsosamt, ibland för lite och ibland för mycket. Samt inte särskilt näringsrikt.
- lider inte utav psykisk ohälsa eller liknande.

Dessa är symptomen jag oroar mig över:
- får inte morgonstånd längre, minns inte när det slutade men såg en video om att det är ett tidigt tecken på testobrist. Så jag har tänkt på det i flera månader nu och har kanske haft det en handfull gånger.
- inte lika hög sexlust som innan, kan fortfarande få erektion osv men generellt inte lika kåt när jag ser snygga kvinnor. Dessutom är kuken inte lika hård så ofta som innan (överväger att hålla mig ifrån all sorts sexuell aktivitet i flera veckor för att sedan se om det kan hjälpa)
- trots att jag vissa nätter sover 8-10 timmar känner jag mig fortfarande helt slut på dagarna, alltså verkligen helt tömd på energi som bara går på autopilot.
-

Ni får gärna kommentera eller fråga vad ni tror och tänker, kanske är det bara ett tecken på en något osund livsstil i mina fortsatt unga år. Kanske borde jag kontakta en läkare för att se om det verkligen är testobrist.
Senast redigerad av kapstan 2023-02-17 kl. 03:02.
Citera
2023-02-17, 03:12
Medlem
HailToTheKings avatar
Kollar du porr? Det ställde till det en hel del för mig. Prova hålla upp.
Citera
2023-02-17, 03:16
Medlem
kapstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HailToTheKing
Kollar du porr? Det ställde till det en hel del för mig. Prova hålla upp.
Ja, ibland. Gjorde det mer förr men känner ju till nackdelarna osv så händer inte lika ofta längre. Men skall lägga ner med allt nu och testa om det kan hjälpa.
Citera
2023-02-17, 04:27
Medlem
Fillesnors avatar
Förmodligen är du fet och överviktigt. Fett lagrar östrogen och minskar testosteronet.
Citera
2023-02-17, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapstan
Jag misstänker att jag har lågt testosteron, skall ge lite kort info om mig själv samt eventuella sympton.

Om mig:
- Runt 20-årsåldern
- äter inte särskilt hälsosamt, ibland för lite och ibland för mycket. Samt inte särskilt näringsrikt.

- får inte morgonstånd längre, minns inte när det slutade men såg en video om att det är ett tidigt tecken på testobrist. Så jag har tänkt på det i flera månader nu och har kanske haft det en handfull gånger.
- inte lika hög sexlust som innan, kan fortfarande få erektion osv men generellt inte lika kåt när jag ser snygga kvinnor. Dessutom är kuken inte lika hård så ofta som innan (överväger att hålla mig ifrån all sorts sexuell aktivitet i flera veckor för att sedan se om det kan hjälpa)
- trots att jag vissa nätter sover 8-10 timmar känner jag mig fortfarande helt slut på dagarna, alltså verkligen helt tömd på energi som bara går på autopilot.
-

Ni får gärna kommentera eller fråga vad ni tror och tänker, kanske är det bara ett tecken på en något osund livsstil i mina fortsatt unga år. Kanske borde jag kontakta en läkare för att se om det verkligen är testobrist.

morgonstånd kan skifta till nattstånd, du märker inte av det eftersom du sover då.
använd nån slags erektionstestare när du sover så kan du se ifall du har nattstånd.
Citera
2023-02-17, 10:17
Medlem
Brist är plågsamt.
Du orkar ingenting, tappar muskelmassa, blir deprimerad, har ont överallt, lågt blodvärde, ljus torr hud, små testiklar, liten volym sädesvätska. Man känner sig skör och gammal.

Fixa din livsstil och din testo dubbleras.
Citera
2023-02-17, 10:36
Medlem
Träna styrketräning tungt med rejäl vila emellan max 3 ggr i veckan, sov, ät nyttigt....
Citera
2023-02-17, 10:50
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapstan

Om mig:
- Runt 20-årsåldern

-

Hur ser din vardag ut när du är ledig?
Citera
2023-02-17, 10:53
Medlem
Narutoshippchops avatar
Om du börjar få återkommande fnitterattacker, ljusare röst och ett ökat begär att bära kvinnokläder så har du garanterat testosteronbrist.
Citera
2023-02-17, 10:58
Medlem
Unelads avatar
Det första jag tänker på är att du är överviktig och har sömnapné, det hade kunnat gett dig dessa besvär då man inte får i sig tillräckligt med syre under natten.
Citera
2023-02-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Träna styrketräning tungt med rejäl vila emellan max 3 ggr i veckan, sov, ät nyttigt....
Vad anses som nyttigt?

Och, förslag på mat innan och efter träning? Gärna inget dyrt då elpriserna ruinerar en.

Tack.
Citera
2023-02-17, 11:21
Medlem
nonameds avatar
Du har troligtvis testosteronbrist om du är i 20års åldern. Finns tester och köpa. Gå till en privatklinik om du har för låg testosteron. Allmänna vården kommer inte göra något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in