• 1
  • 2
2023-02-15, 14:13
Medlem
Den misstänkta våldtäkten inträffade på en adress i centrala Piteå under natten mot lördag. Jouråklagare anhöll mannen i sin frånvaro tidigt på lördagsmorgonen och han greps av polisen senare under dagen.

Omständigheterna är oklara. Åklagaren och polisen är mycket förtegna.

https://sverigesradio.se/artikel/val...-till-fangelse
Citera
2023-02-15, 14:25
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Du länkar till något helt annat än vad rubriken antyder.
Citera
2023-02-15, 14:46
Medlem
https://pt.se/bli-prenumerant/artike.../pt-2m2kr_s_22

Någon får gärna berätta vad som står
Citera
2023-02-15, 19:28
Medlem
AllaVillTillHimlens avatar
En Piteåbo i 30-årsåldern misstänks för våldtäkt. Han greps av polisen under helgen och häktades av Luleå tingsrätt på begäran av åklagaren Madeleine Nordvall.

Den misstänkta våldtäkten inträffade på en adress i centrala Piteå under natten mot lördag. Jouråklagare anhöll mannen i sin frånvaro tidigt på lördagsmorgonen och han greps av polisen senare under dagen.

Omständigheterna är oklara. Åklagaren och polisen är mycket förtegna.

Åklagaren Madeleine Nordvall är förundersökningsledare och begärde lyckta dörrar vid häktningsförhandlingen.

– Det har hållits en del förhör, bland annat med målsägare, den misstänkte och en del vittnen. Sedan återstår det en del utredningsåtgärder och ytterligare personer som ska höras. Mer än så tänker jag inte gå in på ärendet, säger Madeleine Nordvall, assistentåklagare.

Enligt Nordvalls häktningsframställan är Piteåbon på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt. Han häktades av Luleå tingsrätt på den misstankegraden under tisdagseftermiddagen.

Luleå tingsrätt tog beslut om att den misstänkte mannen skulle häktas.
Sannolika skäl uttrycker hur stark misstanken är och det är den högre graden av misstanke vid anhållande och häktning. Att det finns sannolika skäl för att den misstänkta personen har begått brottet är i allmänhet en förutsättning för att personen ska kunna häktas.

Advokaten Lars Grönberg är förordnad som offentlig försvarare för den misstänkte våldtäktsmannen.
Advokaten Lars Grönberg är förordnad som offentlig försvarare för den misstänkte våldtäktsmannen från Piteå.

– Han förnekar brott och vi bestred häktningen. Mer än så kan jag inte säga, säger Grönberg.

Mannen är också belagd med restriktioner och det brukar innebära att han inte får ha kontakt med omvärlden eller ta del av nyheter via tidning, radio eller tv.
Citera
2023-02-16, 13:29
Medlem
Vem är GM?
Citera
2023-02-18, 20:42
Medlem
Ingen som hört något om detta?😔
Citera
2023-03-03, 08:35
Medlem
Ant*n Lundgr*n
Citera
2023-03-10, 01:23
Medlem
Febertermometers avatar
Falskanmälan från pundarbrud enligt ryktena
Citera
2023-03-10, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Febertermometer
Falskanmälan från pundarbrud enligt ryktena

Japp, A.L är BO inte MGM.......falskanmälan och pundarbruden har tydligen en bakgrund med liknande beteende. Det är vad som sägs på stan i alla fall.
Citera
2023-03-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynne
Japp, A.L är BO inte MGM.......falskanmälan och pundarbruden har tydligen en bakgrund med liknande beteende. Det är vad som sägs på stan i alla fall.

Men är inte A.L också en pundare? 🤣
Citera
2023-03-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakjavel
Men är inte A.L också en pundare? 🤣

Pundare, ja mer eller mindre..... våldtäktsman, knappast.
Citera
2023-03-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynne
Pundare, ja mer eller mindre..... våldtäktsman, knappast.

Fast seriöst? Det vet ingen. Jag hade en vän som jag aldrig trodde skulle kunna våldta eller ens skada en annan människa, men så fel jag hade..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in