Vill man bli amerikafet och få dåligt kolesterol som stiger över öronen så funkar de nog. Ja, jazzmacka låter bättre, spretigt och konstigt recept haha.
Nog för att smörgåstårtor kan innehålla allt möjligt, men du har aldrig tänkt på att less is more?
Jo, jag är ganska minimalistiskt lagd normalt sett. Kom ur ditt begynnande trotssyndrom och gör en Jazzmacka bestående av: jordnötssmör, ketchup, ost och saltgurka då. Frijazzmackan kanske jag själv kommer göra i helgen!
Bacon, bacon, och åter bacon behövs på den mackan!
Det låter som det passar in. Själv är jag vegetarian sedan urminnes tider och det blir inget bacon för min del. Fungerar bacon bra ihop med vitlök? Chili lär det väl funka finfint med. Champinjoner borde ju gå bra det med.
Det låter som det passar in. Själv är jag vegetarian sedan urminnes tider och det blir inget bacon för min del. Fungerar bacon bra ihop med vitlök? Chili lär det väl funka finfint med. Champinjoner borde ju gå bra det med.
Det gör det absolut! Skall du vara sådan så finns det ju vegetarisk/vegansk låtsasbacon, har dock aldrig fallit mig in i att testa det snusket utan äter bara riktigt bacon, så kan inte svara för hur sånt där ärt/potatisproteinbacon smakar - men kan ju vara värt ett försök.
Ni lyxar till det för mycket för att det ska vara punk-rock.
En punk-rockmacka borde vara t ex en enkel ostmacka, eller rund hönökaka med kall falukorv och ketchup eller liknande.
Vid extra festliga tillfällen kan man göra ost och skick-mackor och värma dem i micron
Självklart ackompanjeras detta av en folköl eller två.
Ni lyxar till det för mycket för att det ska vara punk-rock.
En punk-rockmacka borde vara t ex en enkel ostmacka, eller rund hönökaka med kall falukorv och ketchup eller liknande.
Vid extra festliga tillfällen kan man göra ost och skick-mackor och värma dem i micron
Självklart ackompanjeras detta av en folköl eller två.
Finns en punklåt som heter Tuna taco av Angry Samoans, vet inte, men lite tonfisk i ett tacoskal kanske är punk?
Alltid kul att experimentera. Finns mycket kul man kan göra med mackorna och deras förtrollade värld.
Ja, det tar aldrig slut.
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Något som är gott att ha på sånt där mörkare rostat rostebröd är pesto och tomat. Lite salt över det.
En italiensk punkrockmacka skulle jag kalla det. Kanske gillar du det TS.
Det är ju gott, men jag tycker det är lite svårt att få tag på tomater som smakar acceptabelt i Sverige så jag köper aldrig tomat. Det skulle väl vara körsbärstomater isf. som brukar smaka någorlunda.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!