2006-07-21, 11:51
Medlem
FoXxs avatar
Precis som det står ovanför, är psilocybin lagligt i Amsterdam?
Och kan tullhundar känna lukten av svamp?
Citera
2006-07-21, 12:10
Medlem
TomiXs avatar
Lite får du nog allt söka mannen!

Det är lagligt i svamp som är färsk, torkad svamp är olagligt. Om det nu inte har ändrats sedan jag var där..

Om tullhundarna är tränade för det så har du en fin vovve i hasorna när du skall hem så smuggling är inte att rekommendera..
Citera
2006-07-21, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Lite får du nog allt söka mannen!

Det är lagligt i svamp som är färsk, torkad svamp är olagligt. Om det nu inte har ändrats sedan jag var där..
Så var det när jag va där sist också för några årsedan, man fick fråga lite snyggt om dem hade nån torkad svamp, så öppna hon en låda under disken och började skopa upp åt oss
Citera
2006-07-21, 12:19
Medlem
TomiXs avatar
Hehe jo jag frågade även efter Poppers, och då tog kvinnan vid disken fram en box och rotade fram lite Rush poppers och sade samtidigt, these are illegal these days, so don't show it in public
Citera
2006-07-21, 12:34
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Hehe jo jag frågade även efter Poppers, och då tog kvinnan vid disken fram en box och rotade fram lite Rush poppers och sade samtidigt, these are illegal these days, so don't show it in public

Alltså, det som inte finns framme finns undangömt
Fast varför köper man torkad när färsk e så mycket potentare?
Citera
2006-07-21, 13:10
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Alltså, det som inte finns framme finns undangömt
Fast varför köper man torkad när färsk e så mycket potentare?

Många inklusive jag verkligen hatar svamp, det är det vidrigaste i matväg jorden har kunnat åtstadkomma, och när det går att mala ner det till pulver och kasta i det i kapslar så gör jag hellre det

Fast jag har dock inte tagit svamp än.
Citera
2006-07-21, 14:18
Bannlyst
Citat:
Många inklusive jag verkligen hatar svamp, det är det vidrigaste i matväg jorden har kunnat åtstadkomma, och när det går att mala ner det till pulver och kasta i det i kapslar så gör jag hellre det

No offence nu på nåt sätt men...

Jag tycker sånt här förstör lite, ska man trippa på svamp så ska den ätas riktigt, man gör det ihop med sina vänner och det tillhör äventyret, att smula ner och krabba hade inte fallit mig in.

Likadant med CB, det ska rökas med gott sällskap. Rulla, meckarn tänder, passa vänster, allt hör till, tycker nästan det är halva grejjen. Man hookar och get blazed! Kanske är gammalmodig men det känns fel att krångla till det!

lite off topic, men är bränd nu och ville dela med mig vad jag tyckte!
Citera
2006-07-21, 15:23
Bannlyst
Citat:

Men nu är det väl lite skillnad i att äta svamp för att få mat i sig, och att äta svamp för att trippa!
Citera
2006-07-21, 15:41
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assback
Men nu är det väl lite skillnad i att äta svamp för att få mat i sig, och att äta svamp för att trippa!

Mjo, är det kanske för många, men svamp som svamp, det entrar inte min kropp i den form den kommer som färsk. Men jag är kräsen jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in