• 1
  • 2
2023-02-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Varför skulle det vara det? Tror du att Edward Snowden skulle få samma tips som random foliehatt på ett forum? Såklart inte.
Det borde ju vara ganska uppenbart varför man vill dölja det ju. Hur många försöker avlyssna en och spåra en?

Näf du ändå har det uppe, vad kör snowden för hårdvara och os? Finns det att läsa om eller se nån intervju om?

Har för mig att jag hört något om att han rekommenderst folk som inte vill bli avlyssnadd att använda vissa saker?
Citera
2023-02-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Det borde ju vara ganska uppenbart varför man vill dölja det ju. Hur många försöker avlyssna en och spåra en?
Allt handlar om hur mycket energi du vill lägga på det hela. För genomsnittliga företaget duger VPN + LibreWolf perfekt. Vill du gömma dig så att du inte går att hitta alls, av någon under några omständigheter, ja då blir det svårare.

Citat:
Näf du ändå har det uppe, vad kör snowden för hårdvara och os? Finns det att läsa om eller se nån intervju om?
Ja det finns. Testa googla.

Citat:
Har för mig att jag hört något om att han rekommenderst folk som inte vill bli avlyssnadd att använda vissa saker?
Ja, precis samma OS jag tipsat dig om tidigare. Det hade du vetat om du googlat.
Citera
2023-02-14, 12:38
Medlem
Citat:
Allt handlar om hur mycket energi du vill lägga på det hela. För genomsnittliga företaget duger VPN + LibreWolf perfekt. Vill du gömma dig så att du inte går att hitta alls, av någon under några omständigheter, ja då blir det svårare.

Ja det finns. Testa googla.

Ja, precis samma OS jag tipsat dig om tidigare. Det hade du vetat om du googlat.
Jag vill gärna bli så dold som det bara går, utab att go full caveman.

Jag har faktiskt googlat mig trött senaste veckan om allt möjligt sånt här, i jakten på att lära mig så mycket som möjligt. Men vissa googlingar har jag kört fast med.

Har bara gult bälte i sök.
Citera
2023-02-14, 12:44
Medlem
Citat:
Jag vill gärna bli så dold som det bara går, utab att go full caveman.

Jag har faktiskt googlat mig trött senaste veckan om allt möjligt sånt här, i jakten på att lära mig så mycket som möjligt. Men vissa googlingar har jag kört fast med.

Har bara gult bälte i sök.
Om du vill läsa på om fingerprinting kan du läsa det här:
https://madaidans-insecurities.githu...-tracking.html

När det gäller hardware ID borde du skaffa Qubes OS eller annat OS där något sånt är omöjligt att ta fram.
Citera
2023-02-14, 12:53
Medlem
Citat:
Om du vill läsa på om fingerprinting kan du läsa det här:
https://madaidans-insecurities.githu...-tracking.html

När det gäller hardware ID borde du skaffa Qubes OS eller annat OS där något sånt är omöjligt att ta fram.
Tack.

Kikade på qubes os igår. Det verkade kräva en hel del hårdvara för att fungera hjälpligt. Äger inte någon burk just nu som reder ut det. Så det får bli ett framtida projekt.
Citera
2023-02-14, 12:59
Medlem
Citat:
Tack.

Kikade på qubes os igår. Det verkade kräva en hel del hårdvara för att fungera hjälpligt. Äger inte någon burk just nu som reder ut det. Så det får bli ett framtida projekt.
Annars kan du ju kika på Fedora Silverblue. Den har ett immutable OS, och kör alla program i en sandbox med hjälp av Flatpak.
Citera
2023-02-14, 13:06
Medlem
Citat:
Annars kan du ju kika på Fedora Silverblue. Den har ett immutable OS, och kör alla program i en sandbox med hjälp av Flatpak.
Okej. Jag ska kika på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in