• 1
  • 2
2023-02-13, 22:22
Medlem
Är det möjligt att gömma hardware id serial och stoppa fingerprinting helt och hållet i Linux?

Om ja, hur gör man?
Citera
2023-02-13, 22:37
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Är det möjligt att gömma hardware id serial och stoppa fingerprinting helt och hållet i Linux?

Om ja, hur gör man?

Antingen via kernelflaggor vid boot som skriver över dem eller så kan du ju använda en vm.

Om man är rädd att bli fingerprintad via säg en browser så använd inte en browser som läcker sån info.
Citera
2023-02-13, 23:30
Medlem
Bromsklosss avatar
För vem vill du dölja informationen? För ett program som kör på datorn? För någon ute på nätverket som försöker ansluta till din dator?
Citera
2023-02-14, 09:52
Medlem
Helt obegriplig tråd TS. Bra jobbat.

Som svar på din fråga så är Hardware ID inget som syns om du går in på en hemsida. Om du vill slippa fingerprinting på hemsidor gör du bäst i att skaffa LibreWolf. Den spoofar i princip allting som en webbsida kan använda för att profilera dig.
Citera
2023-02-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Antingen via kernelflaggor vid boot som skriver över dem eller så kan du ju använda en vm.

Om man är rädd att bli fingerprintad via säg en browser så använd inte en browser som läcker sån info.
Så vm läcker inte igenom då?

Vilken browser läcker inte fingerprint?
Citera
2023-02-14, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromskloss
För vem vill du dölja informationen? För ett program som kör på datorn? För någon ute på nätverket som försöker ansluta till din dator?
Myndigheter, regeringar, säpo, cia, nsa samt övriga as som gillar att bryta/inskränka mänskliga rättigheter och avlyssna folk.
Citera
2023-02-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Helt obegriplig tråd TS. Bra jobbat.

Som svar på din fråga så är Hardware ID inget som syns om du går in på en hemsida. Om du vill slippa fingerprinting på hemsidor gör du bäst i att skaffa LibreWolf. Den spoofar i princip allting som en webbsida kan använda för att profilera dig.
Vad är det som är obegripligt?

Okej. Ska kika på det.
Citera
2023-02-14, 11:54
Medlem
Citat:
Vad är det som är obegripligt?

Okej. Ska kika på det.
Bland annat vem du ville dölja det för, samt vilka program du anser snor denna info av dig, bland annat.
Citera
2023-02-14, 11:55
Medlem
Citat:
Så vm läcker inte igenom då?

Vilken browser läcker inte fingerprint?
Hardware ID läcker ingen webbläsare. Det hade du listat ut om du googlat.

LibreWolf och Tor Browser skyddar din fingerprint.
Citera
2023-02-14, 12:01
Medlem
Citat:
Bland annat vem du ville dölja det för, samt vilka program du anser snor denna info av dig, bland annat.
Vem jag vill dölja det för är väl orelevant?
Citera
2023-02-14, 12:02
Medlem
Citat:
Hardware ID läcker ingen webbläsare. Det hade du listat ut om du googlat.

LibreWolf och Tor Browser skyddar din fingerprint.
Jag vet att browsern inte läcker hardware id. Jag frågade ju om båda sakerna. Kanske lite otydligt, men ändå.

Jag ska kika på dina tips dock.
Citera
2023-02-14, 12:05
Medlem
Citat:
Vem jag vill dölja det för är väl orelevant?
Varför skulle det vara det? Tror du att Edward Snowden skulle få samma tips som random foliehatt på ett forum? Såklart inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in