Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-14, 21:27
  #13
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag inbillar mig att de här snubbarna nog faktiskt vill ut och lira. Kanske inte med samma hunger att ta världen med storm som när det väl begav sig. För det har de redan gjort. Men jag tror inte dom vet vad i helvete dom ska ta sig till om de inte turnerar.

Ta bara KISS som haft, vad? Typ sjutton avskedsturnéer vid det här läget. Jag tror säkert de kommer till en punkt när de känner att nu får det räcka med att kånka runt till stad efter stad och klä ut sig varenda jävla kväll och spela samma jävla låtar de gjort i tjugo år. Och det låter som en bra idé att bara lägga ner och lära sig snickra, laga mat eller vad nu vanligt folk gör som slipper bo på nytt hotellrum varenda kväll.

Sen sitter de där i sin lyxvilla och kollar på Lets Dance. Och undrar vad det här är för jävla skit. Allt de nånsin velat göra har varit att lira musik. Och det kliar i huvudet så jävligt att de inte kan sitta stilla. Så, bara en liten turné till? Best Westerns hotellrum i Detroit är åtminstone inte lika illa som att tvätta bilen och känna sig vemodig varje gång man kollar på gitarrsamlingen i vardagsrummet.

Både KISS och Ozzy har tillräckligt med stålars för att sätta ner foten om det är kontrakt som spökar. Stäm Ozzy på tio mille och han skriver ut en check med ett skratt. Inga skivbolag i världen hade dessutom velat hamna på förstasidorna med att ta strid mot Ozzy för att han inte skulle vilja turnera. Jag är helt övertygad om att kontrakt inte är anledningen till att jättarna fortfarande turnerar. Då är det nog värre för mellanakter som Hardcore Superstars eller Backyard Babies. Banden har inte medel att ta strid om bolagen fittar sig.

Jag inbillar mig alltså att de flesta av herrarna känner sig som mest hemma när de får vara ute och lira. Ja, det är jobbigt att bo nytt hotell kväll efter kväll. Ja, det suger att sångaren inte kan hålla käften om sin jävla skilsmässa. Trummisen driver dig till vansinne med hans jävla gnäll om att ljudet inte är rätt. Inte en jävel snackar engelska i Frankrike och du kan inte ens beställa en jävla öl. Du får hjärnblödning över att behöva lira "Wild Child" för 157 gången i rad. Men det är bättre än att kolla på Desperate Housewifes och surfa runt på nya tapeter till sovrummet.
Nja du vet, det ligger ju mer bakom än bara kontrakt också i Hollyweird.

Jag tror de flesta velat sluta sedan många år men är uttvingade, saknar highen av allt folk och pådrag och för de små gäller även cashen, så ock för de stora då stora dyra hus ska betalas och livsstilen frugan dragit på sig underhållas.

Jag tycker det är weird men klagar inte då sådana som jag äntligen får se ett gammalt tonårsband in action som fakking WASP..fy fan W.A.S.P alltså!

Ska skrika till Mr B att hans dick ser stor ut! Blir han säkert glad.
Citera
2023-02-14, 22:03
  #14
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Nja du vet, det ligger ju mer bakom än bara kontrakt också i Hollyweird.
Hmm, nja. Eller det kan det väl göra förvisso. Men i allmänhet är det ner till cent på en dollar som avgör skit i Hollyweird. Med det sagt medger jag att det antagligen är problematiskt för Ozzy att vara gift med sin egen manager. Det går nog inte bara att säga "Fack it, jag vill inte längre. Så stäm mig då" till frugan.
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Jag tror de flesta velat sluta sedan många år men är uttvingade, saknar highen av allt folk och pådrag och för de små gäller även cashen, så ock för de stora då stora dyra hus ska betalas och livsstilen frugan dragit på sig underhållas.

Jag kan ju tycka att om man envisas med att bo i en strandvilla deluxe i Malibu är det fan självvalt att ge sig ut på turné för att ha råd med det. Värt att veta om den stereotypen är att de flesta drakarna från sjuttio- och åttiotalet cashade sina vrålkåkar. Elton John har knappast lån och amorteringar på sin "estate" längs Ocean Drive. Han klarar sig nog om han skulle pensionera sig. Förvisso har han ju ingen fru, haha.

Men visst, för band som låt oss säga, Great White, så tjänar de typ vanlig knegarlön på sin pryl. De har inga sköna miljoner på kontot. De bor i en vanlig trea i helt okej område som ska betalas. Då är man väl tvungen som vilken rörmokare eller revisor som helst att tvingas jobba in stålarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Jag tycker det är weird men klagar inte då sådana som jag äntligen får se ett gammalt tonårsband in action som fakking WASP..fy fan W.A.S.P alltså!
Exakt! Som sagt drar jag hellre några bärs med polarna och spanar inte-så-snygga WASP live en kväll
än sitter hemma och gråtrunkar till originallåtarna på Spotify typ "Fy fan va bra de va! Buhuuu!". Låt oss ha kul en kväll nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Ska skrika till Mr B att hans dick ser stor ut! Blir han säkert glad.
Detta är kantboll på själv-outning om du gör det!
Citera
2023-02-14, 22:42
  #15
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Hmm, nja. Eller det kan det väl göra förvisso. Men i allmänhet är det ner till cent på en dollar som avgör skit i Hollyweird. Med det sagt medger jag att det antagligen är problematiskt för Ozzy att vara gift med sin egen manager. Det går nog inte bara att säga "Fack it, jag vill inte längre. Så stäm mig då" till frugan.

Jag kan ju tycka att om man envisas med att bo i en strandvilla deluxe i Malibu är det fan självvalt att ge sig ut på turné för att ha råd med det. Värt att veta om den stereotypen är att de flesta drakarna från sjuttio- och åttiotalet cashade sina vrålkåkar. Elton John har knappast lån och amorteringar på sin "estate" längs Ocean Drive. Han klarar sig nog om han skulle pensionera sig. Förvisso har han ju ingen fru, haha.

Men visst, för band som låt oss säga, Great White, så tjänar de typ vanlig knegarlön på sin pryl. De har inga sköna miljoner på kontot. De bor i en vanlig trea i helt okej område som ska betalas. Då är man väl tvungen som vilken rörmokare eller revisor som helst att tvingas jobba in stålarna.

Exakt! Som sagt drar jag hellre några bärs med polarna och spanar inte-så-snygga WASP live en kväll
än sitter hemma och gråtrunkar till originallåtarna på Spotify typ "Fy fan va bra de va! Buhuuu!". Låt oss ha kul en kväll nu.

Detta är kantboll på själv-outning om du gör det!
Hollyweird handlar inte om pengar utan om LÅNGT värre saker som makt och kontroll. Går man ner till basen av det där snackar man brutalt elaka saker.

Äh, doxad är jag för länge sen, who cares? Man är väl ingen mes heller.

Precis, det kommer bli riktigt kick-ass!
Citera
2023-02-15, 08:06
  #16
Medlem
Kloges avatar
Det tråkiga med dessa gamla band är att folk vill bara höra de gamla låtarna, hur stort blir jublet när de spelar någon nyare låt?
Läste en gång om en konsert med Alphaville,när de i konserten hade ett parti med nyare låtar så var publiken död.
När de gamla låtarna spelades tände publiken till. Måste vara trist att bara det gamla uppskattas men pengarna ska in.
Citera
2023-02-19, 14:04
  #17
Medlem
Vildbloms avatar
https://www.youtube.com/watch?v=TGmtmb7FKtQ

4 veckor sedan i San Antonio, Texas. W.A.S.P levererar!
Citera
2023-02-21, 20:10
  #18
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Douglas Blair från WASP erbjuder i samarbete med Sweden Rock Magazine gratis gitarrlektioner under WASP:s stora Sverigeturné i april.

SRM lottar ut en 45 minuter lång privatlektion med Douglas Blair i varje stad.

Du kan vara allt från nybörjare till mer kunnig gitarrist. Du kommer bland annat att få lära dig att spela en WASP-låt.

Lektionen sker i anslutning till WASP:s soundcheck på eftermiddagen samma dag som konserten äger rum.

Du måste ta med en egen gitarr till lektionen!

Sista tävlingsdag: 6 mars 2023

WASP LIVE I SVERIGE
11/4 Malmö
16/4 Umeå
18/4 Sundsvall
19/4 Gävle
20/4 Eskilstuna
21/4 Karlstad
22/4 Stockholm
23/4 Huskvarna
27/4 Norrköping
28/4 Kalmar
29/4 Göteborg


Kopierade bara detta från Sweden Rock Magazines Facebook.
Citera
2023-02-23, 05:17
  #19
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Douglas Blair från WASP erbjuder i samarbete med Sweden Rock Magazine gratis gitarrlektioner under WASP:s stora Sverigeturné i april.

SRM lottar ut en 45 minuter lång privatlektion med Douglas Blair i varje stad.

Du kan vara allt från nybörjare till mer kunnig gitarrist. Du kommer bland annat att få lära dig att spela en WASP-låt.

Lektionen sker i anslutning till WASP:s soundcheck på eftermiddagen samma dag som konserten äger rum.

Du måste ta med en egen gitarr till lektionen!

Sista tävlingsdag: 6 mars 2023

WASP LIVE I SVERIGE
11/4 Malmö
16/4 Umeå
18/4 Sundsvall
19/4 Gävle
20/4 Eskilstuna
21/4 Karlstad
22/4 Stockholm
23/4 Huskvarna
27/4 Norrköping
28/4 Kalmar
29/4 Göteborg


Kopierade bara detta från Sweden Rock Magazines Facebook.
Jävlar, det blir roligt för den som vågar. Är trummis själv och hade nog pissat på mig av att sitta bredvid någon av de där alfahanarna.

Hoppas dock inte Blackie har det där mickstativet med, man ser ju fan inte snubben men förmodligen. Han är typ "Fuck, I got old, maaan..Better hide!"
__________________
Senast redigerad av Vildblom 2023-02-23 kl. 05:19.
Citera
2023-08-24, 02:47
  #20
Medlem
Vildbloms avatar
(Blev avstängd men bättre sent än aldrig)

Alltså Fy FAN vilken konsert! Lokalen var smockfull, jag drack tequila, bredvid mig blev det slagsmål mellan två kvinnor och Blackie, vilken genuint genomfin man.

Läste innan konserten att han gått ut med att han har en ryggskada som gör att han lever 24/7 i en oerhörd smärta efter vad som skulle ha varit ett rutiningrepp men läkaren fuckade upp och nu har han det såhär. Det är därför han inte kan hålla sig trimmad, det är alltså inte åldersrelaterat utan pga ryggsmärtor så svåra att han får injektioner för att palla.

Gjorde ett handhjärta då jag bara stod någon meter ifrån honom och han såg det och gav ett så fint leende tillbaka som om han verkligen uppskattade det. Ett väldigt sympatiskt och rört leende. Under konserten höll han även ett tal om hur förstående och lojala vi, hans fans var som trots hans många inställningar och långa resor, kom ändå. Det var rörande att höra om hans kärlek till fansen. Vem kunde ana att en sådan människokärlek rörde sig inom en så utåt "hård" man?

Min respekt och beundran för Blackie går djupare än någonsin. Förut var han bara en 80-tals hårdrocksfigur men nu? Vilket djup denna beundransvärda man besitter, wow! Han vet hur man imponerar. Så fukn CREDS, Black!

Utöver detta var konserten en av de bästa jag varit på då de verkligen tänkt på allt; scenen var så stylad att var millimeter kändes tänkt på och hans mickstånd hette "Elvis" Skitbra ljudkvalitét också och fansen var relativt lugna utöver det där slagsmålet. Alla verkade genuint enjoya tillställningen.

Kommer han igen är jag first in line! You ROCK, Blackie!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback