Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-01, 20:09
Medlem
Stackars de människor i området som köpt sin bostad och tänker att det är ett lugnt område med brf förening.. för att se upptäcka att de tvingas bo granne med familjen stök&kaos. Fyfan..
Citera
2023-07-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgum18
Stackars de människor i området som köpt sin bostad och tänker att det är ett lugnt område med brf förening.. för att se upptäcka att de tvingas bo granne med familjen stök&kaos. Fyfan..

Jag såg just hennes story på insta och kände ”TACK GUD att jag inte är granne med det där packet…!” 😂🙏🏻
Citera
2023-07-01, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Jag såg just hennes story på insta och kände ”TACK GUD att jag inte är granne med det där packet…!” 😂🙏🏻

Kände samma 🤣
Citera
2023-07-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Kände samma 🤣
Kände också det. Grannarna lär ju ångra sina köp snart🫠
Citera
2023-07-01, 23:02
Medlem
Citat:
Kände också det. Grannarna lär ju ångra sina köp snart🫠

De hade ju väldiga problem med grannarna när de bodde i lägenheten, eller grannarna hade problem med dem snarare. Gnällde på att de var högljudda osv. 🙈 lär väl bli samma visa här så småningom…
Citera
2023-07-02, 00:06
Medlem
Citat:

Tänker liknande.

Men är det bostadsrätter? Med tanke på att P&J hyr? De kan väl inte köpa ngt med tanke på sina skulder?
Citera
2023-07-02, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Tänker liknande.

Men är det bostadsrätter? Med tanke på att P&J hyr? De kan väl inte köpa ngt med tanke på sina skulder?

Nån frågade i hennes frågestund om alla bostäder var hyres, då svara hon nej. Tolkar som att det finns en brf då. Kan aldrig tänka mig att man blandar friköpta villor och hyres. Men vad vet jag😏 Vi får kanske ställa frågan till henne😎
Citera
2023-07-02, 11:51
Medlem
Citat:
Nån frågade i hennes frågestund om alla bostäder var hyres, då svara hon nej. Tolkar som att det finns en brf då. Kan aldrig tänka mig att man blandar friköpta villor och hyres. Men vad vet jag😏 Vi får kanske ställa frågan till henne😎

Hon skrev även att de fått hyra utan att stå i bostadskö, hur fungerar det då? Enligt henne blev de handplockade av de som hyrde ut. Det är inte en privatperson då tex nån anhörig till dem som köpt det och sen hyr ut till P och J?
Citera
2023-07-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Hon skrev även att de fått hyra utan att stå i bostadskö, hur fungerar det då? Enligt henne blev de handplockade av de som hyrde ut. Det är inte en privatperson då tex nån anhörig till dem som köpt det och sen hyr ut till P och J?

Det är ett förstahands kontrakt enligt P. Är väl nån privat hyresJanne som inte har kösystem kanske? Aldrig bott i hyres så vet inte hur det fungerar. Men det är nog inte ett kommunalt bostadsbolag som har så fina bostäder☺️
Citera
2023-07-02, 17:28
Medlem
Citat:
Tur att familjen stök&kaos inte har köpt bostaden. De hyr den på bestämde tid.
Men när man kikar hennes Instagram så tycker jag att det ser ut som att de försöker framhäva att de har ”varit med i bygget sedan start”
Citera
2023-07-02, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Tur att familjen stök&kaos inte har köpt bostaden. De hyr den på bestämde tid.
Men när man kikar hennes Instagram så tycker jag att det ser ut som att de försöker framhäva att de har ”varit med i bygget sedan start”

Hur vet du att de hyr på bestämd tid?
Citera
2023-07-02, 18:32
Medlem
Citat:
Hur vet du att de hyr på bestämd tid?
En bekant som bor i området sa de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto