Citat:
Ursprungligen postat av
HobbyMeteorologen
Jag tycker det ska bli riktigt kul att följa den här flytten. Tror det kommer bli bara content jämfört med en annan hobbyinfluencer som lovade massa ditt och datt.
Tycker jag med. Mer inredning och mindre sälja sina barns integritet. Jag hoppas hon ser till att få betalat i pengar och inte bara samarbeten där hon får gratis saker. Det är säkert lockande när det är ett stort hus att fylla. Men sen ska det skattas på det.
Från skatteverkets hemsida
Du behöver betala skatt om du får varor som du behåller oavsett om du gör ett reklamsamarbete eller inte får en tjänst till exempel en resa eller ett abonnemang som du utnyttjar oavsett om du gör ett reklamsamarbete eller inte
ger bort, säljer, sparar eller lottar ut produkter eller tjänster som du har fått.
Om du har fått en personlig rabatt eller rabattkod som ersättning får den sitt värde först när du löser in eller använder rabatten. Det du ska betala skatt för är mellanskillnaden mellan det du betalar och marknadspriset.
När jag plockar fram min kristallkula ser jag tyvärr inte en sjuksköterska utan jag ser en långvarig sjukskrivning för utmattning med ännu mer skulder. Snälla P motbevisa mig 🙏