2006-07-21, 09:47
Medlem
Vaknade nyss och gick till köket för att koka en kanna kaffe. Jag upptäckte då att kylskåpsdörren stod på glänt ,Jag kan minnas att jag var inne och tittade i kylen runt halv 2 inatt. Varorna i kylen var inte direkt kalla imorse. Det är kanske 20 grader i lägenheten. Så ca 7 timmar har det varit öppet inte mycket men kanske en 1-2cm glipa. Är mest oroad över min oxfile , den var vakumpackad
så den kanske håller ändå?
Citera
2006-07-21, 09:58
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Vaknade nyss och gick till köket för att koka en kanna kaffe. Jag upptäckte då att kylskåpsdörren stod på glänt ,Jag kan minnas att jag var inne och tittade i kylen runt halv 2 inatt. Varorna i kylen var inte direkt kalla imorse. Det är kanske 20 grader i lägenheten. Så ca 7 timmar har det varit öppet inte mycket men kanske en 1-2cm glipa. Är mest oroad över min oxfile , den var vakumpackad
Har du ett kylrum hemma, eller är du dvärg?

Allvarligt, det är nog ingen större fara. Råkade ut för samma fadäs nyligen, hade kycklinglever liggandes, stekte dock upp den när malören upptäcktes, och den slank ner utan efterföljande magpumpning.
Citera
2006-07-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Har du ett kylrum hemma, eller är du dvärg?

Allvarligt, det är nog ingen större fara. Råkade ut för samma fadäs nyligen, hade kycklinglever liggandes, stekte dock upp den när malören upptäcktes, och den slank ner utan efterföljande magpumpning.

jag menade självklart att jag var inne i köket inte i kylen

ja det borde väl inte vara nå fara. Även om kylen varit öppen i 7 timmar så
borde den väl hållt sakerna hyffsat kalla i ett par tre timmar iallafall? och riktigt rumstemperatur höll ju inte varorna.
Citera
2006-07-21, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Den ska ha klarat sig, men stek på den snarast, då kan du kyla eller frysa den efteråt.
Citera
2006-07-21, 10:21
Medlem
gör som så att jag steker den lite lätt nu , sen kan man steka den till medium till middagen. om man bör genomsteka kan jag likaväl kasta den.
Citera
2006-07-21, 10:28
Medlem
roccosiffredis avatar
Du behöver nog inte oroa dig, oxfilén klarar sig.
Citera
2006-07-22, 00:19
Medlem
Ja maten klarar sig säkert, men du måste nog byta kylkskåpsdörr, ja kanske hela kylskåpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in